Från Polisen:
Citat:
29 mars 09:55, Rån väpnat, Stockholms län
En man som körde sin bil in på parkeringen vid Länna köpcentrum har blivit rånad av en maskerad gärningsperson.
I samband med rånet blev mannens bil blockerad av den bil som gärningspersonen framförde.
Gärningspersonen klev in i mannens bil och hotade mannen med ett pistolliknande föremål. Mannen sprang sedan från platsen och kunde larma polis. Vad som har tillgripits i samband med rånet är fortfarande oklart.
Förundersökning gällande grovt rån är inledd och en insats pågår.
Text av
Polisen i Stockholms län Publicerad
29 mars 11:05
enligt länna köpcentrums hemsida verkar de flesta butiker öppna kl 10 utom citygross som öppnar 7.
eftersom rapporten kom före 10 borde BO vara på väg in för att handla på någon av de andra butikerna. står mgm där och bara väntar då?
får inte ihop detta. desperat rånare på jakt efter en sil, hade rånaren spanat på ett specifikt brottsoffer eller vad? att bara ställa sig framför en bil mitt på ljusa dagen bland pensionärer, lediga, småbarnsföräldrar och folk som handlar topp fredagsfikat med pistol i högsta hugg för att råna... vadå? folk har ju inte cash på sig numer och transportera rånbyte mitt på dagen från ett köpcentrum är lite besvärligt.
ska vem som helst som handlat mjölk behöva vara orolig för att nån desperat jävel med pistol försöker råna en mitt på dagen på offentlig plats?
juridiskt: räknas det som nödvärn att köra över den jäveln?
någon som vet om mgm blev gripen?