Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-29, 12:40
  #13
Medlem
jori9900s avatar
Thaimassagejobb med happy ending kanske? Hon kan trana pa mej...
Citera
2019-03-29, 13:20
  #14
Medlem
Flyttade ihop med en tjej en gång som nästan direkt då drog ner på sitt arbetande ordentligt. Sa åt henne att om hon skulle gå hemma så får hon istället sköta hushållet. Det fungerade bra ett tag men sen avslöjade jag henne då hon påstått att hon inte fick mer jobb (timmar/dagar) där hon jobbade.

Kände hennes chef lite ytligt då han ingick i min systers gäng. Frågade vid ett tillfälle när vi träffades om han inte kunde ge min sambo lite mera jobb. Då sa han att hon inte ville jobba mer och blev lika förvånad som jag.

Så jag konfronterade sambon som fick väldigt svårt att svara. Vet inte om det var då som förhållandet gick utför men det kom i vart fall snabbt. Hon hade uppenbart tänkt leva som en prinsessa på min bekostnad men blev avslöjad och då drog hon snabbt vidare.

Så TS, du får väl till att börja med kräva att hon tar hand om hemmet om hon inte bidrar till er försörjning. Det verkar fel att börja med barn innan utbildning och jobb är i hamn men det går ju inte att ändra på nu. Ställ krav på frun att hennes arbetsinsats ska vara jämbördig din, arbetar hon inte får hon ta hand om hemmet/familjen och/eller studera.
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2019-03-29 kl. 13:23.
Citera
2019-03-29, 13:56
  #15
Medlem
Ekonomi och juridik är helt olika ämnen.

Men nog krävs det mer jobb för juridik på universitetsnivå än en ekonomikurs på komvux om det var så du menade. Man kan dock vara dålig på ekonomi utan att juridik är några problem.
Citera
2019-03-29, 14:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Är hon snygg, sexig och vild i sängen? Eller är hon tjock, slapp och ett småätande äckel som du inte vill knulla så släng ut fanskapet.

Jo hon är het

Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Du är gift med en östasiat har du skrivit. Hon kanske gillar det traditionella och vill vara hemmafru.

Om du stör dig så mycket på att din fru kommer hem för att du vill ha egentid så passar ni inte ihop.

Träffades inte utomlands. Hon kämpade för att komma hit via studier och nu studerar hon inte... suck!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
Hon är inte deprimerad, sjuk eller utbränd??

Har pratat med henne om detta flera gånger, men hon verkar skämmas för att erkänna det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad elak du är som krossar hennes drömmar om att läsa på universitet. Du borde stötta henne istället. Kandidatprogrammet i offentlig förvaltning är inte särskilt svårt, och definitiv inte juridik på hög nivå. Hon kommer klara det om hon verkligen vill det!

Efter att ha varit mammaledig i 1,5 år förstår jag dessutom om hon är trött och sliten. Hon har knappast haft någon egentid på den tiden?

Stötta henne i studierna så hon kommer in på universitetet. Klart hon ska jobba med administration om hon vill det! Försäkringskassan, migrationsverket, socialförvaltningen, parkeringsbolag... det finns ju hur många administrativa jobb som helst. Väldigt brett!

Som sagt - om hon inte klarar en gymnasiekurs i entreprenörskap kommer hon inte klara av offentlig förvaltning på högskolan. Högskolan är inte enkel, men gymnasiet är galet enkelt.
Citera
2019-03-30, 09:25
  #17
Medlem
Du måste förklara för henne.vad som händer om man inte jobbar
.hon kommer få en pension på typ 5000 kronor .och då är det inte säkert att ni är tillsammans..och dom.där 5000 kronor ska räcka till hyra bla..visa henne papper på det...ett stort misstag som många kvinnor i Sverige gör ...dom.tycker det är bekvämt att leva på gubben och slippa jobba
Citera
2019-03-30, 10:31
  #18
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Utöver det har hon helt orealistiska jävla drömmar och vill jobba med "administration" utan närmare specifikation och gå kandidatprogrammet i Offentlig förvaltning. Jag säger till henne att om hon inte klarar av en gymnasiekurs i ekonomi kommer hon aldrig klara att läsa tung juridik på högskolenivå.

Ekonomi = Juridik?

Det är mycket annorlunda mellan komvux och högskola. Jag kämpade rätt hårt på komvux och det tog nästan 10 år för mig att bli färdig men när jag sedan började på högskola var allt mycket lättare. Jag har tagit mig igenom mina högskolekurser utan katastrofala problem överhuvudtaget. Jag är en av de få som faktiskt läst alla kurser jag ska och följt kursplanen.

Det handlar inte allt om att gymnasieämnena är svåra utan att sättet som man lär ut på komvux är riktigt dåligt och att komvux som plattform försummas. Därför får komvuxelever mycket sämre undervisning.

Med tanke på den höga skillnaden i kvalité är det faktiskt mer sannolikt att hon kommer klara högskolan på grund av att hon pluggat på komvux!
Citera
2019-03-30, 10:38
  #19
Medlem
Dan88s avatar
Ha henne som hemmafru.

Hon får sköta städningen, tvätten, laga mat, handla mm.

Du drar in pengarna och kan koppla av när du kommer hem.

Låter som en bra deal enligt mig.
Citera
2019-03-30, 15:46
  #20
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Har bott med min fru i ca 5 år och nu börjar jag tröttna på att hon inte gör något. Själv har jag under tiden skaffat mig en utbildning och börjat jobba (gjort hundåret) och skaffat körkort. Gick högskoleutbildning på heltid och verkligen slet och slickade arslen för att få jobb.

Min fru har väl vant sig vid att inte göra något och har tagit hand om vårt första barn i 1.5 år, men nu går han i förskolan och hon har egen tid. Hon går nu kurser på komvux för att få fullt betyg (inte många kurser kvar) och resten är hon "arbetssökande".

Blev verkligen sur idag när hon efter en vecka vill hoppa av en av två kurser på komvux. Grejen är att jag är ledig på fredagar då jag jobbar skift och får lite jävla egentid för en gång skull och nu ska hon komma hem redan vid lunch och jag måste ändå tvätta på morgonen (inte ens det gör hon).

Utöver det har hon helt orealistiska jävla drömmar och vill jobba med "administration" utan närmare specifikation och gå kandidatprogrammet i Offentlig förvaltning. Jag säger till henne att om hon inte klarar av en gymnasiekurs i ekonomi kommer hon aldrig klara att läsa tung juridik på högskolenivå.

Hon har låst sig i ett cirkelargument där hon "inte kan jobba" då hon saknar utbildning som hon inte vill gå och har en dröm om att läsa en utbildning som är extremt avancerad och som hon omöjligen skulle klara av.

Jag får dra allt det ekonomiska och hon pluggar inte ens tillräckligt för att få CSN i och med den avhoppade kursen.

Jag har redan gett henne tid att komma på saker själv, men nu orkar jag fan inte längre. Jag pallar inte att hon bara drar runt hemma utan att göra ett piss och att hon inte rör sig en centimeter mot anställning eller annan form av ekonomisk ersättning.

Jag vill helst bara säga till henne att sikta mot något realistiskt (tänker mig barnskötare eller förskolelärare) och få lite "reality check".

Fråga

Någon som varit i liknande situation? Vad gjorde ni då?

Har vart i precis samma skit. Slutade med att jag slängde ut henne till sitt flickrum. Hon hade pumpat ut alla föräldrar dagar plus alla jag gav henne . Fuck off jag vill också kunna vara pappa ledig men hade ej råd med idioten . "Kärlek är viktigare än pengar" jo men frågar hyresvärden det varje månad en faktura kommer? Kom igen snälla nån har en inneboende nu som betalar och jag slipper allt tjat o skit hämtar hit brudar när jag vill och lever som jag känner för på barnfria veckorna!

Kasta ut parasit subban det är det bästa jag någonsin gjort i mitt liv !
Citera
2019-03-30, 16:13
  #21
Medlem
Hon kanske mår psykiskt dåligt och behöver ditt stöd? Gör inget förhastat utan prata med henne först hur hon ser på detta. Förstår din frustration men det finns säkert någon bakomliggande orsaken till att hon beter sig som hon gör.
Citera
2019-03-30, 22:50
  #22
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Din fru uppvisar ganska duktiga whitetrash takter tyvärr. Ändrar hon sig inte kommer du aldrig att stå ut såtillvida du inte är WT själv( men du verkar ju vara intresserad av att faktiskt jobba).

Ta ett allvarligt snack med henne nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback