2019-03-27, 11:34
Medlem
Hejsan, har en volvo s40 som bakluckan beter sig konstigt på. Lägger man igen luckan löst låser den i sitt första läge men trycker man sedan till för att stänga helt så släpper den helt o hållet och den går att öppna.
Testade att återskapa scenariot med en mejsel och då låser den precis som den ska.... Förstår inte varför den släpper "kroken" i låsmekanismen när jag trycker ner luckan mot bilens hake? Jag gör ju exakt samma sak med mejseln..

Tips någon?
Citera
2019-03-27, 12:09
Medlem
DyslexiKungens avatar
Testa och smörj lite med 5-56

mvh
Citera
2019-03-27, 13:38
Medlem
Det har jag gjort, allt rör sig fint men funkar inte. Tack för förslag.
Citera
2019-03-27, 14:28
Medlem
Okej, uppdatering.
Testade igen med mejsel när luckan var 5-10 cm ifrån att stängas o då funkar det inte längre. Tycker det är konstigt detta...
Citera
2019-03-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixius
Okej, uppdatering.
Testade igen med mejsel när luckan var 5-10 cm ifrån att stängas o då funkar det inte längre. Tycker det är konstigt detta...

Låter som kabelbrott, antingen låskista som är slut, eller kabelhärvan mellan kaross och baklucka, förmodligen några eller någon kabel som är avskavd... Bara att leta
Citera
2019-03-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Låter som kabelbrott, antingen låskista som är slut, eller kabelhärvan mellan kaross och baklucka, förmodligen några eller någon kabel som är avskavd... Bara att leta

Japp det var kabelbrott... I härvan vid gångjärnet. Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in