Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-26, 07:01
  #1
Medlem
Vad gör folk på natten med folk? Förut vaknade jag upp att någon borrade mig i skallen jag sträckte efter borren och kände att den var riktig. Dom tryckte in den lägre så jag svimmade?

Såg inget blod eller något när jag vaknade?

Vad fan är det som händer?
Är det sömn paralys eller vad är det?

Är det någon som projeserar eller vad är det?

Vaknar ofta eller innan jag vaknar att jag vill vända på mig men det går inte.
När jag vänder mig är det ingen där inget spår eller något?

Vad fan händer?
Citera
2019-03-26, 07:31
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det var bara en dröm, lilla gubben. I en sömnparalys så är du just det, paralyserad alltså.
Citera
2019-03-26, 08:13
  #3
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Ja, låter som sömnparalys om du inte kan te.x vakna upp trots att du misstänker att det är en dröm + att du inte kan röra dig.
Dessa drömmar är även väldigt verkliga, går inte direkt att särskilja från verklighet även om man ofta misstänker att det är en dröm, trots verklighetsgraden.

Synd att du får mardrömmar istället för intressanta sådana (klardrömmar), jag hade en där jag åt glass haha, all glass smakade precis som i verkligheten så jag höll på rätt länge med det. Rätt intressant fenomen. Även testat att flyga, rätt maffigt, inga VR-spel når upp till den intensiteten eller verklighetskänslan.

Det finns en del kost och mediciner/droger som kan trigga det.. har du ändrat nått? nikotin tror jag är en sak som kan göra att det triggar..
Citera
2019-03-26, 08:16
  #4
Avstängd
Drömmar generellt är helt skruvade.

Körde theralen ett tag för att avvänja mig från alkohol, viöket funkade i sak. Men en av bieffekterna av theralen är "ovanliga" drömmar. MINST SAGT
Än idag ngra veckor efter sista droppen drömmer jag riktigt skevt. Ibland roligt. Då vaknar jag av att jag skrattat
Citera
2019-03-26, 10:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Ja, låter som sömnparalys om du inte kan te.x vakna upp trots att du misstänker att det är en dröm + att du inte kan röra dig.
Dessa drömmar är även väldigt verkliga, går inte direkt att särskilja från verklighet även om man ofta misstänker att det är en dröm, trots verklighetsgraden.

Synd att du får mardrömmar istället för intressanta sådana (klardrömmar), jag hade en där jag åt glass haha, all glass smakade precis som i verkligheten så jag höll på rätt länge med det. Rätt intressant fenomen. Även testat att flyga, rätt maffigt, inga VR-spel når upp till den intensiteten eller verklighetskänslan.

Det finns en del kost och mediciner/droger som kan trigga det.. har du ändrat nått? nikotin tror jag är en sak som kan göra att det triggar..
jo nikotin
Citera
2019-03-26, 15:42
  #6
Medlem
vadsadusadus avatar
Sömnparalys är min gissning. Lider själv av det och ibland är det så verkligt att det inte går att skaka av sig känslan på ett par timmar. Framförallt när du beskriver att du inte kan vända på dig och vaknar fast du inte är vaken.
Citera
2019-03-26, 17:30
  #7
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Sömnparalys är min gissning. Lider själv av det och ibland är det så verkligt att det inte går att skaka av sig känslan på ett par timmar. Framförallt när du beskriver att du inte kan vända på dig och vaknar fast du inte är vaken.
Gör du det lite då och då? Fyyy vad jobbigt...sov med lampan tänd för helvete! Jag var helt skakis en lång tid efter min sömnparalys och vågade inte gå och sova själv på länge, fast min sömnparalys var jävligt dramatisk så det kanske inte är så konstigt, men har inte fått någon efter det.

Se till att inte vara FÖR trött när du ska sova - tror risken ökar för sömnparalys, för jag var extreeeemt trött den gången. Sov med lampan tänd, med fönstret lite öppet så det kommer frisk luft, och sov helst inte på rygg.
Citera
2019-03-26, 20:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Gör du det lite då och då? Fyyy vad jobbigt...sov med lampan tänd för helvete! Jag var helt skakis en lång tid efter min sömnparalys och vågade inte gå och sova själv på länge, fast min sömnparalys var jävligt dramatisk så det kanske inte är så konstigt, men har inte fått någon efter det.

Se till att inte vara FÖR trött när du ska sova - tror risken ökar för sömnparalys, för jag var extreeeemt trött den gången. Sov med lampan tänd, med fönstret lite öppet så det kommer frisk luft, och sov helst inte på rygg.
ja håller med det är skit skrämmande går inte att vända sig och det är så värkligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback