Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Såvitt jag förstått det har Paradox varit creative director. De sparkade den första studion för att man skulle moralhora kring sex och knark och istället fokusera kring mörker och RPG element.
Rent ekonomiskt var nog spelet en katastrof. Det tog nio år och ett byte av studio från en halvdan till en närmast okänd som mest arbetat med moddar. Troligen kom man inte överens med den första pga politisk korrekthet. Skulle gissa att första studion var trogen originalet och Paradox bråkade om creative control.
Sedan skenade kostnaderna iväg och då sparkade man ut dem och tog in ett billigt skitbolag istället som var desperata efter ett visningsprojekt. Så antagligen har man kört storyline själva och kört QA.
Så att påstå att Paradox inte utvecklat (läs designat) det är nog en underdrift. Vågar nog påstå att de varit mer involverade än vad en publisher normalt är. Vilket genom historien lett till att spelen blir allt mellan "katastrof" till "okej", utan undantag.
Fast det är ju just det spelet inte riktigt är, särskilt RPG:igt. Inte heller är det särskilt PK bortsett att Phyre ser ovanligt androgyn ut oavsett om man spelar som man eller kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fyndigt-namn
Kollade snabbt vad för typ av spel det är verkar som det är för tröga boomers
Det är något av en walking simulator. Förutom actiondelarna som istället är ganska stressande. Påminner om vilket öppen värld-spel som utspelar sig på förhållandevis liten yta som helst. Vad det inte är, och vad jag och många med mig verkligen saknar, så är det djupare RPG-element. Nu fick man bara spela en klan så det kanske är bättre på den fronten i skarp utgåva men jag tvivlar.
Det är för övrigt en legacyuppföljare till ett spel som för 20 år sen riktade sig till 20-nåntingåringar, så att det inte känns som ett spel för dagens kids är ju inte det minsta konstigt. "Tröga boomers" vill också spela.