Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-20, 14:35
  #1
Medlem
kaks avatar
T.ex tvistemål rörande fodringar som tas till tingsrätten.
Citera
2019-03-20, 14:38
  #2
Medlem
Ja. Jag kan ringa till tingsrätten och be att få ut alla brotts- och tvistemål som finns under ditt personnummer, med förutsättning att jag har personnumret.
Citera
2019-03-20, 14:42
  #3
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexamon
Ja. Jag kan ringa till tingsrätten och be att få ut alla brotts- och tvistemål som finns under ditt personnummer, med förutsättning att jag har personnumret.
Så länge som de inte är sekretessbelagda av skäl dvs, vilket dem väldigt sällan är.
Citera
2019-03-20, 14:46
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexamon
Ja. Jag kan ringa till tingsrätten och be att få ut alla brotts- och tvistemål som finns under ditt personnummer, med förutsättning att jag har personnumret.

Att ha personnumret är inte heller något krav, men tingsrätten måste ju kunna hitta målen/personen för att kunna ge ut dem. Man kan alltså ringa och säga "Jag söker domen i målet som det stod om i tidningen i går, som handlar om XX" och i 99 av 100 fall kan de hitta domen. Eller "jag söker en tvistemålsdom från februari där Anders Andersson var svaranden, kan du söka efter den?".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback