2019-03-14, 08:20
Medlem
orrtupps avatar
I dessa mörka tider så tycker jag att vi behöver en uppmuntrande tråd om lyckade utvisningar av illegaler, asylfuskare och kriminella. Hoppas på en lång tråd med täta uppdateringar av hemliga utvisningar, gråtande batikhäxor och lyftande plan.
Även rapporter om frivilligt återvändande skulle vara glädjande.

Börjar själv med uppgiften från Magda Gad om att 25 st afghaner fick lämna Sverige för att äntligen återse sitt hemland Tisdagen den 12 Mars.

Citat:
Det är nu bekräftat från svensk polis att det var 25 män som avvisades på detta flyg från Sverige.

Som sagt, fyll på nu...
Citera
2019-03-14, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
I dessa mörka tider så tycker jag att vi behöver en uppmuntrande tråd om lyckade utvisningar av illegaler, asylfuskare och kriminella. Hoppas på en lång tråd med täta uppdateringar av hemliga utvisningar, gråtande batikhäxor och lyftande plan.

Börjar själv med uppgiften från Magda Gad om att 25 st afghaner fick lämna Sverige för att äntligen återse sitt hemland Tisdagen den 12 Mars.

Som sagt, fyll på nu...

Bra, initiativ. Men länkar gärna och inte bara citat. 25 st afghaner är en piss Mississippi. Sverige skulle behöva deportera 50 000 till 100 000 MENA invandrare för att återställa ekonomi och ordningen ingen. Man får hoppas jakten på illegala människor blir effektivare.
Citera
2019-03-14, 08:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Som sagt, fyll på nu...

I dessa mörka tider tror jag att tråden skulle kunna göras lång av uppskattning till din trådstart, snarare än till rapporter om utvisningar av illegaler, asylfuskare och kriminella. Men vad vet man, undrens tid är inte förbi.
Citera
2019-03-14, 09:58
Medlem
Sooks avatar
Citat:

Som sagt, fyll på nu...
Magda Gad är en idiot men, det är ju bra att folk kommer hem. Tror förövrigt det sker betydligt fler lyckade utvisningar än det rapporteras om. För det är ju många tusen varje år som nekas asyl i Sverige. De flesta åker såklart hem på något sätt. Det fåtal (i sammanhanget) som stannar skapar ju ofta elände och märks extra mycket. Sverige måste bli mycket tuffare på att utvisa folk som blivit nekade uppehållstillstånd.
Citera
2019-03-14, 20:56
Bannlyst
På onsdagen genomförde gränspolisen i Stockholm ett tillslag mot en villa i Bromsten i Spånga. Där kunde sju personer omhändertas och utvisas med stöd av utlänningslagen. Elva cyklar, en moped, en motorcykel och dyra verktyg hittades även och beslagtogs. Inne i villan påträffades narkotika och en falsk id-handling.

https://www.dn.se/sthlm/sju-personer...illa-i-spanga/
Citera
2019-04-21, 11:47
Medlem
orrtupps avatar
Inga goda nyheter att rapportera?
Citera
2019-05-29, 15:32
Medlem
orrtupps avatar
Äntligen får jag tillfälle att lyfta tråden!
Tydligen blev alltså 25 pers lyckligt utvisade igår, grattis Sverige!

Visst, en droppe i havet men ändå viktigt, nånstans måste man ju börja och nu verkar man skicka ett 20-tal åt gången och inte en och en.
Viktig träning för utförarna inför förhoppningsvis ännu större utvisningar framöver.
Dessutom verkar allmänheten vänja sig vid dessa utvisningar och media verkar inte längre bry sig.
För några år sedan innebar varje utvisning stor och långdragen dramatik i media men nu väcker alltså utvisningar på 25 pers knappt någon uppmärksamhet, snart kan man säkert skala upp det utan problem med opinionen.

Dessutom får man hoppas att ytterligare afghaner fylldes på i Wien så att Europa befriades från fler fuskare.

Rapporter om andra lyckade utvisningar välkomnas, kanske imamerna får åka snart?
Citera
2019-05-29, 20:11
Medlem
orrtupps avatar
Tycks bara vara jag som är intresserad av goda utvisningsnyheter så det får väl bli en monolog men det är okej, egna dagboksanteckningar så att säga.

Såg nu i en annan tråd att det bara var 15 pers som skickades hem men det är ju minst 15 miljoner per år som vi sparade in plus psykiskt och fysiskt lidande som besparades många presumtiva offer.
Citera
2019-05-30, 06:53
Medlem
orrtupps avatar
Måste rätta mig själv, tydligen gick det bättre än jag trodde, 25 st från Sverige och ytterligare 19 från två andra länder blev utvisade. Nu blir det en bra helgdag!
https://www.flashback.org/leave.php?...ndra-lander%2F
Citera
2019-05-30, 07:21
Medlem
Citat:
Måste rätta mig själv, tydligen gick det bättre än jag trodde, 25 st från Sverige och ytterligare 19 från två andra länder blev utvisade. Nu blir det en bra helgdag!

Har Sverige åtagit sig att bli andra länders bödlar? Det kan bara sluta illa.
Citera
2019-05-30, 07:34
Bannlyst
Citat:

Det är extrem lite jämfört med vad som skulle behövas., särskilt när det gäller Afghanistan som inte ens behöver asyl i Sverige utan har det bra hemlandet. Vi varken Syrier, Iranier , Iraker, Somalier eller Afghanistaner behöver asyl i Sverige, utan det är felaktig beslut som har fattas av politisk färgade tjästemän på migrationsverket utan verklighets grundat. Nu ser vi resultatet av en allt för generös asyl invandring, våldtäkterna har ökat , kriminaliten har ökat. Vi har fått ett mycket otryggare samhälle pga onda liberala krafter har fått styra. En mindre generösare asylpolitik ge oss bättre ekonomi.

Bengt Westerberg och co har gjort mer skada på Sverige än Adolf Hitler gjorde på Tyskland.
Citera
2019-06-22, 12:11
Medlem
orrtupps avatar
Tydligen så fick ca 30 afghaner äntligen komma hem till nära och kära lagom till midsommar till glädje för både dem och oss.

(FB) Massdeportation till Kabul 28/5 2019 Från Märsta/Arlanda

Har tyvärr inga säkra uppgifter om att allt gick vägen eftersom intresset för utvisningar tycks ha störtdykt.

Givetvis positivt att tidningarna tycks ha gett upp liksom de som förr protesterade, nu blir det på sin höjd några ledsna fb-kommentarer men inget mer. Detta bådar ju gått inför en uppskalning av utvisningarna, det enda tråkiga är att man inte får ta del av de goda nyheterna om unga män som med nya goda värderingar och kunskaper återvänder hem för att bygga upp sina länder.

Nu väntar jag med spänning på goda nyheter om imamerna som skall resa iväg och äntligen slippa oss otrogna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in