Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-25, 23:10
  #1
Moderator
MondoBizarros avatar
Fick av en kompis höra talas om att det i fredags varit stort tillslag i Grästorp, av alla ställen.
Det kanske inte är så underligt, eftersom Grästorp fått ett rykte om sig att vara "knarkar-byn", men i det här fallet handlar det alltså tydligen om Nationella Insatsstyrkan!
Min kompis fick syn på en massa poliser och försökte försynt fråga vad det var fråga om, men fick inga svar (givetsvis!) och fick senare veta att det varit just NI.
Någon som känner till vad det handlade om?





(Jag vet att detta kanske borde legat i Skvaller, men det kändes mer "kriminellt" så jag testade här.)
Citera
2006-03-01, 21:18
  #2
Banned
Conny Halmes avatar
En av dom riktiga idioterna i Grästorp. En kvinna T**A M*v**s. sitter ju sedan 3 år inne för morf på en man så jag trodde det skulle vara lungt där nu...
Citera
2006-03-01, 22:24
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Halme
En av dom riktiga idioterna i Grästorp. En kvinna T**A M*v**s. sitter ju sedan 3 år inne för morf på en man så jag trodde det skulle vara lungt där nu...

Hmm...låter som tur är inte som nån jag känner till.
Men man hade ju kunnat hoppas att det skulle vara lugnt numer, men ju mer man hör desto mer misströstar man.
GHB, heroin osv...enligt trovärdiga källor verkar allt finnas att få tag på i den byn.
Som om det inte räckte med den mer eller mindre korrupta kommunledningen...
Citera
2006-03-05, 16:17
  #4
Medlem
hansolo86s avatar
i grästorp av alla ställen?? ja bor i vbg och det är en välkänd knark håla, men även om de finns i grästorp så e de ju en så liten håla så där finns ju knappt nått folk, :P
Citera
2007-01-20, 23:52
  #5
Medlem
sparlunds avatar
Har vi några grästorpare här?
Citera
2007-01-21, 01:45
  #6
Medlem
gärningsmans avatar
troligt att NI rycker ut på drograzzior...
Citera
2007-01-21, 01:49
  #7
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansolo86
i grästorp av alla ställen?? ja bor i vbg och det är en välkänd knark håla, men även om de finns i grästorp så e de ju en så liten håla så där finns ju knappt nått folk, :P


Sen när blev Vänersborg ett välkänt knarknäste? Reser du utanför trestad-området och frågar folk vet dom inte ens var byn ligger..
Citera
2007-01-21, 16:11
  #8
Medlem
Starwarskids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Sen när blev Vänersborg ett välkänt knarknäste? Reser du utanför trestad-området och frågar folk vet dom inte ens var byn ligger..

Vbg= Varberg?
Citera
2007-08-10, 21:58
  #9
Medlem
sparlunds avatar
Runt om i skaraborg, är grästorp verkligen känt som stället där det finns mycket knark?
Citera
2007-08-10, 23:14
  #10
Medlem
EnJarics avatar
Är fd Grästorpare!

Flyttade där ifrån 94, då hade det börjat komma mycket skräp dit.

Grästorp en mycket fattig kommun, helt beroende av (arbeten i) Trollhättan, fick en massa erbjudande de ej kunde tacka nej till av Göteborgs storkommun.

Innebärande att en massa skräp allokerades från nämnda kommun till stackars oförberedda Grästorp, där de "stora" problemen förut var (jag) några alkisar och lite raggarslagsmål!

Till knark och elände!

Numera verkar det som att Vara (om det nu finns?), har tagit över mycket av Gbg skräpet!
Citera
2007-08-10, 23:21
  #11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Runt om i skaraborg, är grästorp verkligen känt som stället där det finns mycket knark?

Ja, tyvärr.
Sen är det väl lite storm i vattenglas, vi snackar ju inte Göteborgs skummare kvarter direkt, men i sammanhanget så är Grästorp tydligen rätt stort.
Nu är detta från mer eller mindre förstahands-källor som jag litar på, men man ska också komma ihåg att detta sällan är nåt som påverkar vanligt folk i det att detta oftast sköts bakom kulisserna, om man säger så.
Eller rättare sagt, vet man inte vad man ska titta efter så ser man inget.

Sen hur knark påverkar samhället i stort är en diskussion för en annan tråd.
Citera
2007-08-10, 23:22
  #12
Medlem
EnJarics avatar
Oj glömde vad tråden handlade om!

En gubbe hittade några apterade dynamexstavar i en plastpåse på sitt uteplatsbord!

Eftersom de lokala såg att det var ett "proffsigt" bygge med hoptejpade stavar och tändpatron (bara att tillsätta el), så valde de att tillkalla "högre" makt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback