Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-13, 21:16
  #1
Medlem
Som rubriken lyder.
Jag blev utsatt som barn för ganska grov form av "cam-övergrepp". Det gör så jäkla ont att skriva det här, och jag nästan skäms. Trots att jag ju vet att det inte är mitt fel.
Jag var runt 11 år.

Jag blev hotad till att göra som denna person skrev, annars skulle ett samtal till min mamma snart komma. Jag minns inte helt, men jag tror det började med att jag skulle "leka bebis" och suga på tummen......
Ju mer jag gjorde, ju grövre blev hoten.

Jag förträngde det här hela tonåren. Låtsades att det aldrig hänt (men jag gissar att det är en stor bidragande faktor till varför jag mådde så dåligt under högstadiet).
På senare år har det här bubblat upp till ytan, och när jag fick barn började jag tänka ännu mer på det och jag känner nu att jag egentligen borde ha kontaktat någon för att be om hjälp för länge sedan. Det den här personen utsatte mig för är vidrigt.
När jag skriver det här mår jag så jäkla illa. Rent kräkfärdig..

Det är väldigt många år sedan nu. Över 10. Är det lönlöst att polisanmäla idag? Vad annars kan jag göra?
Citera
2019-03-13, 21:23
  #2
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flajon
Som rubriken lyder.
Jag blev utsatt som barn för ganska grov form av "cam-övergrepp". Det gör så jäkla ont att skriva det här, och jag nästan skäms. Trots att jag ju vet att det inte är mitt fel.
Jag var runt 11 år.

Jag blev hotad till att göra som denna person skrev, annars skulle ett samtal till min mamma snart komma. Jag minns inte helt, men jag tror det började med att jag skulle "leka bebis" och suga på tummen......
Ju mer jag gjorde, ju grövre blev hoten.

Jag förträngde det här hela tonåren. Låtsades att det aldrig hänt (men jag gissar att det är en stor bidragande faktor till varför jag mådde så dåligt under högstadiet).
På senare år har det här bubblat upp till ytan, och när jag fick barn började jag tänka ännu mer på det och jag känner nu att jag egentligen borde ha kontaktat någon för att be om hjälp för länge sedan. Det den här personen utsatte mig för är vidrigt.
När jag skriver det här mår jag så jäkla illa. Rent kräkfärdig..

Det är väldigt många år sedan nu. Över 10. Är det lönlöst att polisanmäla idag? Vad annars kan jag göra?
Såna här inlägg som nummer ett brukar betyda trollning. Hur som helst kan du alltid polisanmäla men bevisningen lär ju saknas så det lär ju inte hända nåt ändå.
Citera
2019-03-13, 21:25
  #3
Medlem
Nicchzos avatar
Det är kört. Brott som har max 8 års fängelsestraff preskriberas efter 10 år.
Citera
2019-03-13, 21:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Såna här inlägg som nummer ett brukar betyda trollning. Hur som helst kan du alltid polisanmäla men bevisningen lär ju saknas så det lär ju inte hända nåt ändå.

TS blev medlem 2015. Troligen ingen troll.
Citera
2019-03-13, 21:32
  #5
Medlem
Varför skulle jag va ett troll...? Vafan?

Om det skulle vara till hjälp så har jag filer sparade i den gamla datorn som användes då. Skickades via msn. Bilder och även någon låt som skickades som "belöning". (ryser). Eventuellt kan konversationer finnas kvar. I ärlighetens namn har jag inte letat. Men om det finns ett uns av chans till att skipa någon form av rättvisa för mitt 11 år gamla jag så tar jag verkligen tag i saken.

Kan man leta reda på aset privat...?
Citera
2019-03-13, 21:43
  #6
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicchzo
Det är kört. Brott som har max 8 års fängelsestraff preskriberas efter 10 år.

Från dess att offret fyllt 18.
Citera
2019-03-13, 21:50
  #7
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Från dess att offret fyllt 18.
Ja, och det gäller enbart såna här typer av brott eftersom det är sexualbrott mot barn.
Citera
2019-03-13, 22:38
  #8
Avstängd
Berätta mer om tummen


Bilder! Bevis tack.
Annars blir det troll varning
Citera
2019-03-13, 23:23
  #9
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flajon
Varför skulle jag va ett troll...? Vafan?

Om det skulle vara till hjälp så har jag filer sparade i den gamla datorn som användes då. Skickades via msn. Bilder och även någon låt som skickades som "belöning". (ryser). Eventuellt kan konversationer finnas kvar. I ärlighetens namn har jag inte letat. Men om det finns ett uns av chans till att skipa någon form av rättvisa för mitt 11 år gamla jag så tar jag verkligen tag i saken.

Kan man leta reda på aset privat...?

Jag tror dig till 100% och hade kunna varit jag som börjat tråden!!!
Jag vet vart mitt as bor och jobbar och jag ångrar att jag inte anmälde när jag hade chansen..
har du bara hans gamla nick, inte riktiga namn? Även om du inte anmäler så börja prata med någon! Och ta tag i det även om det känns ”för sent”
Citera
2019-03-14, 19:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnnorlunda
Jag tror dig till 100% och hade kunna varit jag som börjat tråden!!!
Jag vet vart mitt as bor och jobbar och jag ångrar att jag inte anmälde när jag hade chansen..
har du bara hans gamla nick, inte riktiga namn? Även om du inte anmäler så börja prata med någon! Och ta tag i det även om det känns ”för sent”

Tack snälla du!

Jag minns inte något annat än att han kallade sig Fredrik och skickade en bild på "sig". Men det kan ju ha varit totalt påhittat, och en bild på precis vem helst. Jag har dock kvar de bilderna han skickade som påstods vara på honom.
Sedan blev jag kontaktad enormt många gånger av olika alias, i många år efter det här, men jag vet inte om det är samma person eller flera stycken. Säkert hade det här aset spridit min msn till många fler. Det är i alla fall vad jag tror.

Vem ska jag då prata med?
Citera
2019-03-14, 21:57
  #11
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flajon
Tack snälla du!

Jag minns inte något annat än att han kallade sig Fredrik och skickade en bild på "sig". Men det kan ju ha varit totalt påhittat, och en bild på precis vem helst. Jag har dock kvar de bilderna han skickade som påstods vara på honom.
Sedan blev jag kontaktad enormt många gånger av olika alias, i många år efter det här, men jag vet inte om det är samma person eller flera stycken. Säkert hade det här aset spridit min msn till många fler. Det är i alla fall vad jag tror.

Vem ska jag då prata med?

Vet ju inte hur din livssituation ser ut, men antingen om du har en partner eller vän som du känner att kan prata med, eller någon som du kan anförtro dig åt, eller inom sjukvården. Jag pratar inte med min man om detta men har gått i terapi otaligt många gånger.. jag hade i och för sig mer problem så som självskadebeteende och allvarliga ätstörningar pga honom.

Blev du utsatt av en eller flera och var det online eller både online och fysiskt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback