2019-03-11, 01:16
Medlem
Garderobs avatar
”Då klev pappan in och tog tag om min hals och tryckte till. Sedan slog han mig i pannan med knytnäven.”

Enligt artikeln i DN (vid länken nedan) skedde detta på Spånga grundskola och det är därför lätt att dra slutsatsen att det rör sig om en pappa från Mellanöstern eller Balkan, där fysiskt våld är mer socialt accepterat än i Sverige. Men kanske var det en Leffe, Uffe eller Tompa som ville visa grabbens lärare var skåpet ska stå. Någon som vet?

https://www.dn.se/sthlm/larare-jag-b...mina-kollegor/
Citera
2019-03-11, 02:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
”Då klev pappan in och tog tag om min hals och tryckte till. Sedan slog han mig i pannan med knytnäven.”

Enligt artikeln i DN (vid länken nedan) skedde detta på Spånga grundskola och det är därför lätt att dra slutsatsen att det rör sig om en pappa från Mellanöstern eller Balkan, där fysiskt våld är mer socialt accepterat än i Sverige. Men kanske var det en Leffe, Uffe eller Tompa som ville visa grabbens lärare var skåpet ska stå. Någon som vet?

https://www.dn.se/sthlm/larare-jag-b...mina-kollegor/
någon som kan fiska fram domen i tingsrätten så får vi svaret.
Citera
2019-03-11, 02:59
Medlem
DRD4s avatar
Knappast någon från Balkan, där hade man hett sin unge en hurring istället snarare.
Citera
2019-03-11, 03:02
Medlem
Artikeln är bakom betalvägg men eftersom att eleven fått betyg går h*n i 6an. Det känns väldigt överdrivet att hoppa på en lärare på grund av ett B istället för A. Betyget upp till högstadiet spelar dessutom lite roll. I det här fallet tror jag att det handlar om en muslim. Får man inte högsta betyg i religion kanske man anses vara en outcast?
Citera
2019-03-11, 07:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Vadå ”överraskande omständigheter”?
Citera
2019-03-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Artikeln är bakom betalvägg men eftersom att eleven fått betyg går h*n i 6an. Det känns väldigt överdrivet att hoppa på en lärare på grund av ett B istället för A. Betyget upp till högstadiet spelar dessutom lite roll. I det här fallet tror jag att det handlar om en muslim. Får man inte högsta betyg i religion kanske man anses vara en outcast?

Han kan väl gå i nian? Mycket troligare än sexan då betygen i sexan inte används till något.
Betyget var nog i detta fall viktigt för att söka till gymnasiet och inte för ämnet religion i sig.
Senast redigerad av justina 2019-03-11 kl. 07:35.
Citera
2019-03-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han kan väl gå i nian? Mycket troligare än sexan då betygen i sexan inte används till något.
Betyget var nog i detta fall viktigt för att söka till gymnasiet och inte för ämnet religion i sig.
Jag fick för mig att det stod mellanstadiet men tydligen läste jag helt fel.
Senast redigerad av Person.Persson 2019-03-11 kl. 08:58.
Citera
2019-03-11, 11:43
Medlem
Det rör sig om kineser, som kommer oanmälda för att "diskutera" sin sons slutbetyg från grundskolan.
Efter domen har fadern bytt till helsvenskt namn.
Citera
2019-03-11, 11:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Det rör sig om kineser, som kommer oanmälda för att "diskutera" sin sons slutbetyg från grundskolan.

Källa?
Citera
2019-03-11, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå ”överraskande omständigheter”?

Detta hade varig väldigt överraskande, om det hade varit sant.

Citat:

Citera
2019-03-11, 11:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta hade varig väldigt överraskande, om det hade varit sant.

Hade det varit fråga om mattebetyget hade jag självklart gissat asiat på första försöket...
Citera
2019-03-11, 21:17
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Det rör sig om kineser...
Ha ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto