Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-11, 11:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Det lät som ett bra upplägg. Min bästa vän har varit oxycontin. Jag känner inte att jag kan vara mig själv utan den. Har varit 2 år jag känt att jag måste ta den nasalt.

Hur ska man hitta motivationen för att bli oxy fri?
Det blev ju inte bättre när man testa RC heller. Det har jag bara kört en vecka. Har ingen aning om hur starkt eller beroendeframkallande de är?
Åh motivationen brukar komma i takt med att ditt liv blir riktigt pissigt.
Citera
2019-03-11, 18:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Börja med och berätta vad det är för RC? Efter två år på de doserna kommer det tyvärr inte bli någon barnlek kompis.


Det heter RC kristal. Kan inte speciellt mycket då jag har letat information här.
Citera
2019-03-11, 18:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Åh motivationen brukar komma i takt med att ditt liv blir riktigt pissigt.


Krävs det att man blir inlagd för att lyckas överkomma detta beroende. Eller kan man klara av detta själv?
Citera
2019-03-11, 18:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Krävs det att man blir inlagd för att lyckas överkomma detta beroende. Eller kan man klara av detta själv?


Det som är så jävla lustigt är detta.
Jag har missbrukat oxy i över 2år 200mg om dagen ungefär.
Aldrig använt droger i någon form.
Jag har kromisk värk pga en olycka. När jag testade RC så lyckades jag hålla borta från oxyn. Jag hade inte huvudvärk på något sätt. Dock fick jag käka rc hela dagen för att hålla mig ifrån oxy.

Hur kan det vara så?
Citera
2019-03-11, 19:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Krävs det att man blir inlagd för att lyckas överkomma detta beroende. Eller kan man klara av detta själv?
Tro det eller ej, men du påverkar mycket själv om du hamnar på en avgiftning eller inte. Du får väl testa helt enkelt, blir för jobbigt att sluta själv så är ju valet enkelt.

Ofta när folk ska avgifta sig själva så brukar det bullas upp med ett halvt apotek nakotikaklassade substanser som man helt enkelt gå över till, kanske går ner i dos, mår lite dåligt för att sen hoppa på tåget igen med skälet att det var för svårt. Självbedrägeri deluxe med andra ord.

Om du verkligen vill sluta så stryk 2-3 månader i schemat och fokusera helthjärtat på det. Och framförallt, ha en plan hur ditt nya liv ska se ut.

Lycka till!
Citera
2019-03-11, 19:13
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Det som är så jävla lustigt är detta.
Jag har missbrukat oxy i över 2år 200mg om dagen ungefär.
Aldrig använt droger i någon form.
Jag har kromisk värk pga en olycka. När jag testade RC så lyckades jag hålla borta från oxyn. Jag hade inte huvudvärk på något sätt. Dock fick jag käka rc hela dagen för att hålla mig ifrån oxy.

Hur kan det vara så?
Är drogen tillräckligt kraftfull kan den maskera ev avtändning samt att den håller dig nöjd eftersom du får knark som får ditt dopamin att spruta.

Se upp med alla preparat som effektiva, inklusive AAS. Byta beroende är lika gammalt som hjulet.
Citera
2019-03-13, 10:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Är drogen tillräckligt kraftfull kan den maskera ev avtändning samt att den håller dig nöjd eftersom du får knark som får ditt dopamin att spruta.

Se upp med alla preparat som effektiva, inklusive AAS. Byta beroende är lika gammalt som hjulet.


Har du koll på om den är drogklassad? För dom brukar ändra på en molekyl varje gång den blir klassad.
RC Krystall. Chemical research tror jag den heter`?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback