2014-09-14, 21:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Har skaffat både palmolive shave stick och shave cream. Billigt var det i alla fall men jag väntar fortfarande på borste. Testade att löddra krämen för hand, rätt i nyllet, men det gick inget vidare

Tjejer har några typer av sminkborstar som sägs gå att använda. Om en sådan finns i närheten alltså.
Citera
2014-09-14, 21:36
Medlem
towbs avatar
Jag har slut på burklödder också så det kanske får bli så
Citera
2014-09-19, 22:51
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tjejer har några typer av sminkborstar som sägs gå att använda. Om en sådan finns i närheten alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av towb
Jag har slut på burklödder också så det kanske får bli så
Det finns dom som har skaffat sminkborstar. Så kallade, kabuki brush.
Citera
2014-09-20, 07:33
Medlem
towbs avatar
Skaffade varken nytt burklödder eller någon sminkborste. Var väl lite optimistisk över hur lång frakttid det är från Turkiet men den borsten borde komma nästa vecka, säger jag nu i alla fall.

Jag hade ett femdagarsskägg igår som jag bara var tvungen att göra mig av med. Jag började med att göra sörja av plamolives rakkräm på tub, direkt i nyllet, med händerna. Rakhyveln var laddat med ett nytt blad och jag satte igång. Det gick inget vidare men jag försökte ändå i flera minuter innan jag gav upp. Fanns inget annat att göra än att byta till ett feather-blad som sista utväg alltså. Räknade inte med att det skulle göra några underverk men det gick faktiskt smärtfritt efter detta. Så nu vet jag skillnaden mellan ett vad man kanske kan kalla medelblad och ett vasst blad.
Citera
2014-09-20, 08:27
Medlem
sucuks avatar
Rakade mig precis, visserligen bara 1 dygn sedan sist eftersom jag ogillar stubb i ansiktet, men ändå.

Körde med ett nästan nytt sharkblad, ansiktslöddrade la toja rakstick med hjälp av hästhårs-borsten och körde två pass södergående och ett pass norrgående i hela ansiktet. Avslutade med alunstiftet.

Näst intill ingen som helst rakbränna, alunstiftet brände till något under kindbenet på höger sida vilket visar att jag varit något för närgången där.

Fortsätt öva, 95% handlar om rätt tryck och rätt vinkel på hyveln i förhållande till huden, 5% prylarna man använder.
Citera
2014-09-21, 01:11
Bannlyst
mach 3turbo billigaste bladen
Citera
2014-09-21, 12:44
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Pungkula
Spännande! Hur motiverar du det valet?
Citera
2014-09-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En-Pungkula
Ett 100-pack Astra SP kostar runt 60kr, frakten borträknad, om man beställer dem utomlands. Tvivlar starkt på att Mach3 Turbo-bladen är billigare.
Citera
2014-09-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0rebrorN
Ett 100-pack Astra SP kostar runt 60kr, frakten borträknad, om man beställer dem utomlands. Tvivlar starkt på att Mach3 Turbo-bladen är billigare.
Blir inte det billigaste alternativet en elektrisk rak apparat? På långsikt?
Citera
2014-09-23, 23:02
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
Blir inte det billigaste alternativet en elektrisk rak apparat? På långsikt?
Det kan det säkert bli. Men en bra rakapparat kostar säkert en mindre förmögenhet, har haft en hel del trimmers för skallen genom åren och det är bara skit alltihop, även fast jag slänger på en hundring eller två varje gång jag skaffar ny.

En rakapparat är oförutsägbar, den kan gå sönder när som helst och då blir det en stor summa i ett om du ska skaffa ny. Det medan det är mer utav en stadig ström av småslantar som går åt om man kör med säkerhetshyvel. I värsta fall får man väl panta burkar, men det går i alla fall ihop
Citera
2014-09-24, 04:50
Medlem
sucuks avatar
Sedan, icke att förglömma - rakapparat ger helt värdelöst slutresultat och därmed faller hela tanken. Hyvel alternativt rakkniv är enda sätten att faktiskt få till en helt slät hy.
Citera
2014-09-24, 17:23
Medlem
Knastomtes avatar
Eftersom det även diskuteras diverse tillbehör här tänkte jag att jag kunde ställa en fråga här.

Någon som har tips på nån bra produkt eller nåt husmorsknep för att tvätta en rakborste av grävlingshår?

Sen för att tillföra nåt till tråden kan jag väl skriva min "setup" också:
Rakhyvel: Merkur 38c (Ibland rakkniv, då en JA hellberg, Eskilstuna)
Borste: Gents silvertip badger
Blad: Merkur super platinum eller feather
Tvål: Truefitt & Hill (grön)
Och efter det kör jag Truefitt & Hills 1805 aftershave balm. Sjukt nöjd med alla produkterna och dessutom så är både tvål och aftershave riktigt dryga! Sen är det ju ett riktigt plus att man känner sig så nöjd när man betalar ca 40 spänn för 10 blad istället för 200 för 4st gillette...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in