2019-03-06, 09:44
Medlem
Köper färdiga hylsor i 500-pack, rullar upp all råtobak jag har i dem med hjälp av en elektronisk "rullmaskin" som pressar in tobaken i hylsorna. Sen sitter jag där med 500 stycken.

Nu har jag börjat försöka sluta röka (jag slutar aldrig, tar bara olika långa uppehåll, tyvärr) och undrar hur jag bör förvara mina 500 cigg för att de ska stå sig bra även om en, tre, sex eller tolv månader.

Hur bör jag göra? Ska de ned i en plastburk och sedan förvaras mörkt och kallt (frysen?) eller hur bör jag göra?

Tacksam för matnyttiga svar
Citera
2019-03-06, 09:49
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
Köper färdiga hylsor i 500-pack, rullar upp all råtobak jag har i dem med hjälp av en elektronisk "rullmaskin" som pressar in tobaken i hylsorna. Sen sitter jag där med 500 stycken.

Nu har jag börjat försöka sluta röka (jag slutar aldrig, tar bara olika långa uppehåll, tyvärr) och undrar hur jag bör förvara mina 500 cigg för att de ska stå sig bra även om en, tre, sex eller tolv månader.

Hur bör jag göra? Ska de ned i en plastburk och sedan förvaras mörkt och kallt (frysen?) eller hur bör jag göra?

Tacksam för matnyttiga svar

Ja
Citera
2019-03-06, 09:56
Bannlyst
Sluta röka så slipper du bekymret,
mycket lättare än jag som storrökare trodde!
Citera
2019-03-06, 10:06
Medlem
Nicchzos avatar
Jag hade förvarat ciggen i en tät plastburk och sedan lagt någonstans där solen inte kommer åt eftersom det torkar ut tobaken. Om du inte rullar färdigt ciggen så kan man lägga lite potatis i tobaken så att det återfuktar, dock inte så för länge eftersom det kommer börja mögla förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in