Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-03-09, 11:15
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
Om du menar nedåttrenden som började i oktober så menar jag det, ja.

Inser du att din Buy & Hold-strategi ligger minus jämfört med om man hade sålt då? – "årets avkastning" kan med andra ord inte gjort dig mycket rikare (motsatsen till att förbli fattig).
Inser du att en buy &hold strategi efter 10-30 år ligger ljusår före dom som går in och ut i väntan på nästa börskrasch osv?
Citera
2019-03-09, 12:17
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Inser du att en buy &hold strategi efter 10-30 år ligger ljusår före dom som går in och ut i väntan på nästa börskrasch osv?

Förutsatt man gick in på rätt nivå, om man går in på ATH brukar sluta med förlust eller totala avkastning blir värdelös.

Så effekt blir extrem stor skillnad om du köpte för 10 år sedan eller precis före Oktober förre året.
Citera
2019-03-09, 12:29
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Förutsatt man gick in på rätt nivå, om man går in på ATH brukar sluta med förlust eller totala avkastning blir värdelös.

Så effekt blir extrem stor skillnad om du köpte för 10 år sedan eller precis före Oktober förre året.

Man är efterbliven om man pytsar in allt på en gång.

Man investerar ÖVER TID. På så sätt så får man alltid avkastning.
Citera
2019-03-09, 12:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Man är efterbliven om man pytsar in allt på en gång.

Man investerar ÖVER TID. På så sätt så får man alltid avkastning.

Jag får betydligt bättre avkastning köpa och sälja dagligen. Så om man kan tjäna 5-20% på en dag mer optimalt än 10% på ett år. Högst avkastning får man alltid köpa på stor rabatt.

Jag investerar löpande månadsvis i Afrika, Asiens, GCC etc som ger bra. Men oavsett inte närheten av aktiv handel.
Citera
2019-03-09, 13:31
  #41
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
Vilket var "sista exemplet"?
Nedgången i höstas.
Citat:
Skulle även vara intressant att höra hur du investerar Celeno – är det börstiming som har gjort dig "ekonomiskt oberoende"?
Nej, sparande i index.

Hela vägen från start till ekonomisk oberoende är dokumenterat på flashback, om än spritt i 12000 inlägg.
Citera
2019-03-10, 14:18
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nedgången i höstas.

Nej, sparande i index.

Hela vägen från start till ekonomisk oberoende är dokumenterat på flashback, om än spritt i 12000 inlägg.
Vad har du för courtagekostnader och hur ofta köper du? Varje månad?
Citera
2019-03-10, 16:23
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Vad har du för courtagekostnader och hur ofta köper du? Varje månad?

Inget courtage på indexfonder..
Citera
2019-03-10, 21:05
  #44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Vad har du för courtagekostnader och hur ofta köper du? Varje månad?
0 kronor, eftersom det är indexfonder. Jag köper inget längre, jag säljer när jag behöver pengar.
Citera
2019-03-11, 18:49
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
0 kronor, eftersom det är indexfonder. Jag köper inget längre, jag säljer när jag behöver pengar.
Tredjar du någonsin?
Citera
2019-03-11, 23:52
  #46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Tredjar du någonsin?
Nej.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback