Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-02, 23:25
Medlem
För ett tag sen var det ju tal om att det skulle bli en börskrasch, men nu så har ju börsen gått bra senaste, så alla verkar ha glömt bort det.

Är detta ett tillfälle att sitta still i båten? Tänker att börsen kan ju inte fortsätta gå upp och upp.

Skulle ni investerat ett antal tusen i aktier i dagsläget eller vänta?
Citera
2019-03-03, 01:11
Medlem
Flugzeugs avatar
Investera och var investerad så länge börsen går upp – när den börjar gå ner så säljer du.
Citera
2019-03-03, 01:13
Avstängd
Det är väl bara att köpa....
Inget långsiktigt dock..då är man fan hjärndöd...
Daytrejda eller swingtrejda.....
Citera
2019-03-03, 06:33
Medlem
Börsen kan fortsätta att gå upp och upp. Läs den här artikeln så ser du att experter varnat för börskrasch i många år: https://rikatillsammans.se/det-gar-i...aga-framtiden/
Experterna har ofta fel.

Du förlorar pengar genom att stå utanför marknaden i rädsla för börskrasch. Så det finns två stora risker: risken att förlora pengar i en börskrasch, och risken att se avkastningen segla förbi.

Eftersom börskrascher inte går att förutspå så förstår jag inte varför man lyssnar på dessa orosfåglar?
Citera
2019-03-03, 06:54
Medlem
Blocket.ses avatar
Beror helt på hur lång sparhorisont du har?
Själv köper jag varje månad oavsett hur marknaden ser ut.
Citera
2019-03-03, 09:37
Medlem
fittslems avatar
Ingen vet när nästa börskrasch kommer och om du inte behöver ha pengarna imorgon utan tänker spara i 10+ år så är det lika bra att investera nu.

Jag minns när jag hade planer på att köpa min första lägenhet runt 2011, redan då fick jag rådet att inte köpa pga "bostadsbubblan", vad hände sen? Jag köpte min lägenhet och priset åkte spikrakt upp och sålde sedan lägenheten slutet av 2016 med en vinst på cirka 1 miljon.
Vad vill jag ha sagt med detta? Det finns många domedagsprofeter där ute som kommer avråda dig från att investera men sanning är att ingen riktigt vet och det kan fortsätta uppåt ett tag till.
Citera
2019-03-04, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theyarekillingus
Det är väl bara att köpa....
Inget långsiktigt dock..då är man fan hjärndöd...
Daytrejda eller swingtrejda.....

Läs på lite mer så kommer du inse att det var du som var "hjärndöd"
Citera
2019-03-04, 11:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
Investera och var investerad så länge börsen går upp – när den börjar gå ner så säljer du.
När du vet att börsen går ner så är det för sent.

Det var bara några månader sedan sista exemplet.
Citera
2019-03-04, 14:22
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
För ett tag sen var det ju tal om att det skulle bli en börskrasch, men nu så har ju börsen gått bra senaste, så alla verkar ha glömt bort det.

Är detta ett tillfälle att sitta still i båten? Tänker att börsen kan ju inte fortsätta gå upp och upp.

Skulle ni investerat ett antal tusen i aktier i dagsläget eller vänta?

Jag tillhörde den extremt lilla klicken som vid OMX=1400 i december 2018 envist vägrade prata om krasch, det har åtminstone inte jag glömt!

Men oavsett krasch eller rally det spelar ingen roll egentligen. Allting handlar om aktier.
Frågan är snarare: Sitta kvar med aktie X eller inte. Det är en mycket mer givande diskussion.
Citera
2019-03-05, 13:21
Medlem
Köper inget på dessa nivåer... tar nog några år tills krasch och återhämtning.. men vem har bråttom
Citera
2019-03-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Köper inget på dessa nivåer... tar nog några år tills krasch och återhämtning.. men vem har bråttom

Vilka nivåer börjar du köpa på då?
Citera
2019-03-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Vilka nivåer börjar du köpa på då?
Nivåer är inte det viktiga utan börsen skall krascha och sedan stadigt stigit i ett halvår.. men om jag måste ge en siffra så före ett ras på 25% från toppen blir det aldrig aktuellt för mig att köpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in