Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-02, 02:33
Medlem
Läser ofta om folk här som testat Cannabis Sativa och Cannabis Indica och hybrider mellan dessa men har aldrig hört talas om någon som testat Cannabis Ruderalis? Om det är någon som testat hur är effekten, ruset från den?
Citera
2019-03-02, 02:41
Medlem
alientechnologys avatar
Har jag inte fel så är cannabis ruderalis det som gör att cannabis blommar efter x dagar, vilket kallas auto flower. Därför har man korsat manga hybrider med ruderalis strains.

I min personliga åsikt får du det bästa rökat om man har en riktig cannabis strain som inte är auto flower, igen kan jag också ha fel men auto flower verkar ha phenotyper som leder till mer ångest.

Tredje gången jag säger: Kan ha fel om allt.
Citera
2019-03-02, 02:56
Bannlyst
Han menar ren rudelaris och inte en korsning.

Jag hittar noll info om thc värde förutom very low thc but high cbd.

Tänk dig när man korsar vanliga planta med rudaleris då kan thc nivån sjunka runt 10-15 procent det säger ganska mycket.

Vanlig cb runt 20-25 procent. Rudaleris korsning runt 8-15 procent.

Korsningar är ganska svaga jag har rökt og kush vanlig och autoblommande från samma skörd.
Vilken skillnad det var.

Af funkar men är ingen super hit som gör att man blir tvärbäng. Af är som bushweed eller standard plus kan jag tycka.
Senast redigerad av Firmi 2019-03-02 kl. 02:59.
Citera
2019-03-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Han menar ren rudelaris och inte en korsning.

Jag hittar noll info om thc värde förutom very low thc but high cbd.

Tänk dig när man korsar vanliga planta med rudaleris då kan thc nivån sjunka runt 10-15 procent det säger ganska mycket.

Vanlig cb runt 20-25 procent. Rudaleris korsning runt 8-15 procent.

Korsningar är ganska svaga jag har rökt og kush vanlig och autoblommande från samma skörd.
Vilken skillnad det var.

Af funkar men är ingen super hit som gör att man blir tvärbäng. Af är som bushweed eller standard plus kan jag tycka.
Og kush auto mellan 15och19%thc o det är inte så svagt utan tvärtom. Rudelaris är väl vilt växande i Neapel och liksom vild sativa rätt låg thc halt
Citera
2019-03-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Og kush auto mellan 15och19%thc o det är inte så svagt utan tvärtom. Rudelaris är väl vilt växande i Neapel och liksom vild sativa rätt låg thc halt
Ruderalis växer vilt lite överallt. Finns tex i sverige
Citera
2019-03-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
Har jag inte fel så är cannabis ruderalis det som gör att cannabis blommar efter x dagar, vilket kallas auto flower. Därför har man korsat manga hybrider med ruderalis strains.

I min personliga åsikt får du det bästa rökat om man har en riktig cannabis strain som inte är auto flower, igen kan jag också ha fel men auto flower verkar ha phenotyper som leder till mer ångest.

Tredje gången jag säger: Kan ha fel om allt.
Du har helt rätt om hur korsandet med sativan har gjort auto plantor auto. Men auto plantor vinner pris efter pris och läste på ett canna forum från usa att allt kommer bli auto för mängda upp skördandet 2till3 gånger per år i stället för en gång.
Citera
2019-03-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Aha det visste jag inte. Trodde södra ryssland o neråt. Har aldrig sett vild svensk ruderalis. Men inte den sorten iallafall som dom korsar ur o gör auto utav utan den från Nepal som visat sej vara rätt exakt i sin blommningsperiod
Citera
2019-03-02, 14:45
Medlem
Man korsar ju ruderalis med sativa och indica för att få auto.
Citera
2019-03-02, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue

Kan du ta en bild på en? Lol de växer ej vilt i sverige.
Citera
2019-03-02, 21:42
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Kan du ta en bild på en? Lol de växer ej vilt i sverige.
Finns vild cannabis I hela världen. Sverige är inget undantag. men sverige har ju inte like mycket some man skulle vilja.
Citera
2019-03-02, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
Finns vild cannabis I hela världen. Sverige är inget undantag. men sverige har ju inte like mycket some man skulle vilja.

Nej. Var har du sett vild cannabis i sverige? Kan du ta en bild nästa gång du ser en? Ingen bild på industri hampa där folk plantetar i owergrow projekt och inte heller från en bonde som odlar industri hampa.
Citera
2019-03-03, 11:34
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Nej. Var har du sett vild cannabis i sverige? Kan du ta en bild nästa gång du ser en? Ingen bild på industri hampa där folk plantetar i owergrow projekt och inte heller från en bonde som odlar industri hampa.
dumma jävel, det är fågelfrön åsnejävel. finns o köpa i vanlig butik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in