Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-11-12, 18:16
  #85
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag köpte en fickkniv för några år tillbaka, jag kunde anpassa texten och till och med låta dig lägga till en bild på kniven. Jag fick det att säga på engelska '' go ahead, make my day '' (Jag trodde att jag var cool då men jag köpte den av en logisk anledning. -) .. I.E antyder att du vill att någon ska attackera dig bara så att du kan attackera dem lagligt. Den främsta anledningen till att jag fick det var på grund av pit buller runt mitt kvarter och jag litar inte på dessa hundraser. Jag hade en bild på kniven som har en röd cirkel med en linjekorsad vertikalitet med lite lutet dvs att antyda ganska självförtroende innebär flera negativa känslor gentemot hunden. Men de online jag köpte den från visste inte det , jag kunde ha varit en vara en gängmedlem men ändå tillät de mig fortfarande att köpa. Att tänka tillbaka nu är roligt och jag har ännu inte använt min kniv. Man skulle tro att det skulle vara olagligt till viss del, men jag bär det med mig ibland, särskilt om jag måste gå i grannskap. Jag vet om fickkniven är en viss längd så är det tillåtet
Har du en nyckelknippa,vars syfte är att skada någon,så kan du bli tagen för vapeninnehav enligt knivlagen.
Så laglig är din kniv.
Inte alls,med andra ord.
Citera
2020-11-12, 19:39
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har du en nyckelknippa,vars syfte är att skada någon,så kan du bli tagen för vapeninnehav enligt knivlagen.
Så laglig är din kniv.
Inte alls,med andra ord.
Om människor kan gå omkring med farlig hund som kan döda dig och är aggressiva (pit bulls, rottweilers etc), borde du kunna bära en kniv för att försvara dig själv.Och det finns inget sätt att jag kommer att fångas på något sätt om jag inte attackeras först, då är jag ganska säker på att domaren kommer att vara på min sida.Mitt syfte är inte att skada någon men försvara mig själv eller någon annan som blir attackerad. Om du bodde i mitt område skulle du förstå
Citera
2020-11-12, 22:50
  #87
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Om människor kan gå omkring med farlig hund som kan döda dig och är aggressiva (pit bulls, rottweilers etc), borde du kunna bära en kniv för att försvara dig själv.Och det finns inget sätt att jag kommer att fångas på något sätt om jag inte attackeras först, då är jag ganska säker på att domaren kommer att vara på min sida.Mitt syfte är inte att skada någon men försvara mig själv eller någon annan som blir attackerad. Om du bodde i mitt område skulle du förstå
Dude!
Jag håller helt med dig!
Men ska du följa lagen,så får du fan inte försvara dig i Sverige!
Jag håller mig inne så mycket jag kan,men jobbar natt.. En del av det jag har med mig funkar bra att försvara sig med..
Stålhättor och ett fett bygel-lås till cykeln,för att nämna det som jag FAKTISKT lagligt kan styrka att jag har med mig,sedan kan jag ha annat....🤘😉
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback