Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-22, 00:21
Medlem
När jag startar min dator brukar man vanligtvis trycka på användarprofilen (min heter "DELL") i Windows 7 Professional.

När jag skulle göra detta senast, dyker en ruta upp med texten:
Tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen.
Det går inte att läsa in användarprofilen.

Det sista jag ändrade innan det slutade fungera var "UAC". Läs mer om det under punkt 6.
Den var inställd på lägsta säkerhet, men jag ändrade den till "Vanligt" rekommenderade inställningen. (Tre upp av fyra möjliga alltså)

Nu går alltså inte min användarprofil i Windows 7 att öppna. Någon som vet varför?
Citera
2019-02-22, 00:36
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truqs
När jag startar min dator brukar man vanligtvis trycka på användarprofilen (min heter "DELL") i Windows 7 Professional.

När jag skulle göra detta senast, dyker en ruta upp med texten:
Tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen.
Det går inte att läsa in användarprofilen.

Det sista jag ändrade innan det slutade fungera var "UAC". Läs mer om det under punkt 6.
Den var inställd på lägsta säkerhet, men jag ändrade den till "Vanligt" rekommenderade inställningen. (Tre upp av fyra möjliga alltså)

Nu går alltså inte min användarprofil i Windows 7 att öppna. Någon som vet varför?
Pröva att dra en systemåterställning bara
annars finns det instruktioner hur du löser https://support.microsoft.com/sv-se/...-error-message
Senast redigerad av PettaX 2019-02-22 kl. 00:40.
Citera
2019-02-22, 05:04
Medlem
Hedemora86s avatar
Rätt åt dig som övht aktiverade UAC, din jävla idiot.

Är du ansluten till en domän?
Citera
2019-02-22, 07:02
Medlem
BosseRingholms avatar
Boota i safe mode och ändra sedan tillbaka UAC-inställningen
Citera
2019-03-20, 00:14
Medlem
Förmodligen din användarprofil som blivit korrupt av någon anledning. Enklaste lösningen brukar vara att skapa en ny användare och logga in med den istället.

Att köra med UAC avaktiverat om man använder ett konto med administratörsrättigheter är inte att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in