Citat:
Om du är slarvig och inte klarar av att klara de två jobben som du haft, vad får dig att tro att du skulle lyckas bättre med ett olagligt jobb. Kräver samma arbetsinsats men dessutom har du en stress över att något ska gå fel. Du kanske blir blåst och inte får någon lön eller att du åker fast och riskerar att bli straffad. Det är betydligt enklare att ha ett laglig jobb än ett olagligt.Hej, jag är en kille som är under 18 (snart fyller 17) och jag är en fattig barn i en fattig familj. Jag har redan jobbat och försökt göra mitt bästa och tjäna pengar lagligt, men det går inte så bra. Jag tjänade pengar men dem tog slut så snabbt och man måste göra rätt mycket. Just nu fick jag sparken från jobbet för att "tog inte jobbet seriöst" jag fick redan sparken i 2 olika jobb för att jag tog inte det seriöst eller bara pallade inte göra jobbet som man ska. Så jag har inget jobb nu, och månadspengar som jag får är totalt 0 kr. Och jag behöver pengar till kläder, mat, osv. Men så tänkte jag nu på att om jag kunde göra ett olagligt jobb, då tjänar man direkt mycket o snabbt. Så kan ni säga några ideer. 

Du måste lära dig att fullfölja jobben. Det är supertråkigt när väckarklockan ringer 04.20 en lördag morgon och man ska åka till jobbet. Än värre är det att jobba natt när polarna är ute och festar. Men det är bara att stålsätta sig och glömma vad som händer utanför arbetet. Lär du inte dig att klara ett jobb som 18- åring så kommer de kommande 50 åren bli jobbiga för dig...