2019-02-17, 22:19
Medlem
Ska starta eget och är i fas med att skicka ut mail till olika företag för att erbjuda mina tjänster och föreslå samarbete.

Mitt pitchmail är klart, men hur får man till en klickvänlig rubrik?

Enligt artiklar runtom på nätet så handlar det om att sticka ut, samtidigt som att företagare får massvis med mail dagligen, därav krävs en stark rubrik.

Har någon här erfarenhet? Är det bra att ha en fråga som rubrik? ”Ska vi jobba tillsammans?”. Eller något annat?

Mitt fält är inom fotografi och sociala medier.
Citera
2019-02-18, 06:52
Bannlyst
Du måste fånga intresset direkt - "Ska vi jobba ihop" är inte så kitschigt.
Citera
2019-02-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du måste fånga intresset direkt - "Ska vi jobba ihop" är inte så kitschigt.

Precis. Ett exempel, därav jag söker tips på bättre förslag!
Citera
2019-02-18, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Precis. Ett exempel, därav jag söker tips på bättre förslag!
Vad behandlar ditt pitchmail? Varför ska de välja just dig? Kondensera dessa två frågor och du har en bra rubrik.

Har du något erbjudande, är du bättre än alla andra, billigare osv. Sälj in dig själv.
Citera
2019-02-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vad behandlar ditt pitchmail? Varför ska de välja just dig? Kondensera dessa två frågor och du har en bra rubrik.

Har du något erbjudande, är du bättre än alla andra, billigare osv. Sälj in dig själv.

Absolut, något sådant är det jag eftersträvar. Svårt att hitta rätt rubrik bara. Mitt mail är klockrent, men att få företag att klicka på just mitt mail är svårt. Tufft att veta vad som funkar och ej.
Citera
2019-02-18, 10:50
Bannlyst
Klistra in ditt mejl här så blir det enklare att hjälpa till. Du kan ta bort känslig info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in