Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-13, 05:10
  #337
Medlem
Vi kan ju införa en fjollskatt också och en vänsterskatt så blir säkert alla nöjda.
Citera
2019-06-13, 05:17
  #338
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Oavsett kön borde (alla) pengarna vara gemensamma och sedan delas ut efter behov.
Orättvist att folk nu roffar åt sig genom att arbeta mer eller med något som är ”värt” mer.

På så sätt skulle vi kunna gynna miljö, mångfald och jämställdhet utan att riskera välfärden.
Citera
2019-06-13, 09:36
  #339
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
”Män begår flest våldsbrott, äter mest kött och orsakar flest trafikolyckor. Det är kostnader som kostar samhället flera miljarder per år”.
Att hålla läktarna fria från bråk i sportsammanhang sägs kosta samhället ca 90 miljoner per år...
https://www.gu.se/omuniversitetet/vi...et-.cid1180920

Jag förslår att vi inför en extra mansskatt då jag som skötsam kvinna är trött på mäns beteenden. Kanske 15% utav lönen då kvinnor ändå tjänar ca 15% mindre än vad män gör. Det vore inte mer än rätt.

Rättegångar kostar också tid, pengar och resurser

De som har dessa vårdslösa beteenden ska givetvis också bötfällas men eftersom det är ett mansproblem som slukar våra resurser, så ska männen bidra mer till detta i samhället. Då kanske det i sin tur skapar ett större tryck mot de män som inte sköter sig och problemet blir mer synliggjort.

Intressant idé med skatt på beteenden man finner destruktiva.
25% extra skatt för kvinnor för att de förbrukar så mycket plast för sina lösnaglar, lösögonfransar, löshår etc. 50% skatt på ensamkommande invandrare för att kompensera föär alla brott mm. 95% skatt på zigenare för alla deras brott.
Citera
2019-06-13, 22:28
  #340
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Varför inte införa en idiotskatt istället? Samhället skulle i princip få in samtliga resurser i skatter. TS kan börja med att lämna in sitt konto, med sina uråldriga, sedan gammalt nedskjutna, naiva argument, helt utan nyansering.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-06-13 kl. 22:31.
Citera
2019-06-14, 10:29
  #341
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Skatten är inte någon ”brottsförsäkring”,,, den är för att män rent generellt kostar mer. Sen ska givetvis alla som begår brott straffas, gärna hårdare än idag.
Barn och äldre kostar betydligt mer än män. Jag föreslår därför en straff-skatt på barn och gamla.

Kvinnor kostar mer än män på nästan alla områden, t.ex tar ni 60% av högskoleplatserna, 75% stannar hemma med barnen, 70% av åldringsvården, 65% av sjukskrivningarna. Utan män stannar Sverige. Utan kvinnor föds inga fler barn, men rikedomarna skulle flöda med bara män.
Citera
2019-06-15, 15:30
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
”Män begår flest våldsbrott, äter mest kött och orsakar flest trafikolyckor. Det är kostnader som kostar samhället flera miljarder per år”.
Att hålla läktarna fria från bråk i sportsammanhang sägs kosta samhället ca 90 miljoner per år...
https://www.gu.se/omuniversitetet/vi...et-.cid1180920

Jag förslår att vi inför en extra mansskatt då jag som skötsam kvinna är trött på mäns beteenden. Kanske 15% utav lönen då kvinnor ändå tjänar ca 15% mindre än vad män gör. Det vore inte mer än rätt.

Rättegångar kostar också tid, pengar och resurser

De som har dessa vårdslösa beteenden ska givetvis också bötfällas men eftersom det är ett mansproblem som slukar våra resurser, så ska männen bidra mer till detta i samhället. Då kanske det i sin tur skapar ett större tryck mot de män som inte sköter sig och problemet blir mer synliggjort.
Varför inte en människoskatt? Varför vara så specifik att man pekar ut ett kön?

Eller varför inte en skatt för brottslingar? Varför vara så grov att nan pekar ut ett visst kön?
Citera
2019-06-15, 15:33
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
På vilket sätt skadar det samhället menar du? 😂
Som man vet jag att min arbetsinsats försämras med ca 20-80% pga intrigerande och startande av bråk och misshandel mot mig från kvinnor i min närhet. Hade denna typ av kvinnor skärpt sig hade produktiviteten i samhället ökat. Dessa 20-80% är mer än de feministiska heliga (och felaktiga) 15%:en.
Citera
2019-07-10, 13:32
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
Som man vet jag att min arbetsinsats försämras med ca 20-80% pga intrigerande och startande av bråk och misshandel mot mig från kvinnor i min närhet. Hade denna typ av kvinnor skärpt sig hade produktiviteten i samhället ökat. Dessa 20-80% är mer än de feministiska heliga (och felaktiga) 15%:en.
Män intrigerar mer och har ett större behov utav hierarkier och är i övrigt mer aggressiva. Problemet ligger hos er. Som vanligt!
Citera
2019-08-25, 19:16
  #345
Avstängd
2BentGiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Män intrigerar mer och har ett större behov utav hierarkier och är i övrigt mer aggressiva. Problemet ligger hos er. Som vanligt!
Kollektivistiskt synsätt du har på världen. Varför ska jag som enskild man tvingas betala för det andra män ställer till med på den vaga anledningen att jag innehar samma kön?

Varför är just kön måttstock? Kriminalstatistik varier mellan olika grupper i samhället, inte bara kön? Ska jag betala en skatt för att jag är ung också, då de flesta brottslingar är mellan ca 20-30 år?

Vi har för den delen redan skatt för brottslingar. Det är straff i form av fängelse/böter/tjänstgöring m.m.
Citera
2019-08-25, 19:50
  #346
Medlem
Selmaskusins avatar
Det du ber om är redan ett faktum. Män betalar och har alltid betalat betydligt mer skatt än kvinnor. Det beror helt enkelt på att män tjänar mer och också startar företag där andra män arbetar och betalar skatt, nästan alla stora företag har startats av män.

Om du vill en skatt enbart för män och att de ska betala ännu mer skatt, så kommer det indirekt att slå mot kvinnorna och barnen. Män försörjer familjer och familjens ekonomi skulle bli sämre av en högre skatt, således mindre över till kvinnor och barn.

Om du skulle vilja göra något för kvinnorna så skulle du kunna propagera för att ge familjer ett extra avdrag, men nu har familjerna det redan det så gott ställt i det här landet att det inte behövs.
Citera
2019-08-25, 20:39
  #347
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Borde man inte i samma manér införa en särskild kvinnoskatt för de som vägrar föda barn och bidra till pensionerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback