Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-20, 23:26
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag tycker samtliga i Juventus var i paritet med ren skit.

Det kan se så ut men inte alls skit, dock inte tillräckligt vassa. Detta var inte serielunken i Italien där de kan dominera utan problem, idag mötte de ett av världens bästa lag framförallt när det gäller defensivt lagarbete och snabba omställningar. Juve måste vara max på topp och sätta de lägen de får i returen om detta ska gå vägen.
Citera
2019-02-20, 23:27
  #650
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Klantigt också av Bonucci och karma att det blir sådär när han överdriver.
Var det inte Chiellini som låg ner i eget straffområde och filmade (smygtittade) samtidigt som de släppte in mål?

Hade jag varit Allegri hade jag skällt ut honom noter. Vem fan prioriterar att försöka filma till sig en frispark i eget straffområde istället för att till varje pris försvara/försöka rensa i ett sådant läge?
Citera
2019-02-20, 23:29
  #651
Medlem
used66s avatar
Lagerbäck kan ju fotboll - och han anser att Otamendi inte skulle haft ett 2a gult kort.
Citera
2019-02-20, 23:30
  #652
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Var det inte Chiellini som låg ner i eget straffområde och filmade (smygtittade) samtidigt som de släppte in mål?

Hade jag varit Allegri hade jag skällt ut honom noter. Vem fan prioriterar att försöka filma till sig en frispark i eget straffområde istället för att till varje pris försvara/försöka rensa i ett sådant läge?


det var Bonucci
Citera
2019-02-20, 23:30
  #653
Medlem
blommigts avatar
Tycker det Bojan säger i eftersnacket stämmer väl in på nästan alla av toppklubbarna iaf i PL.
Får man inte ett mål med sig efter första 15 så ser man ofta hur det börjar slås ut med armar, man gnäller på varandra och sen kommer individuella misstagen fram. Sen vet vi alla hur snabbt det kan svänga spec med ett lag som t ex city men jävlar vad störande det kan vara ibland och behöva se på den där divigheten och risiga attityder, som att det vore ett straff att leva på fotboll och ha miljoner i lön..
Citera
2019-02-20, 23:32
  #654
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det kan se så ut men inte alls skit, dock inte tillräckligt vassa. Detta var inte serielunken i Italien där de kan dominera utan problem, idag mötte de ett av världens bästa lag framförallt när det gäller defensivt lagarbete och snabba omställningar. Juve måste vara max på topp och sätta de lägen de får i returen om detta ska gå vägen.
Jag tycker de spelade ganska så kasst och hotade aldrig på riktigt. Alex Sandro gjorde en helt ok insats. Dybala var helt frånvarande, ändå fantastiskt att Bernadeschi kan skapa mer på 10 minuter eller vad han nu fick än Dybala på 80.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Var det inte Chiellini som låg ner i eget straffområde och filmade (smygtittade) samtidigt som de släppte in mål?

Hade jag varit Allegri hade jag skällt ut honom noter. Vem fan prioriterar att försöka filma till sig en frispark i eget straffområde istället för att till varje pris försvara/försöka rensa i ett sådant läge?

Det var Bonucci..
Citera
2019-02-20, 23:40
  #655
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
det var Bonucci

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det var Bonucci..
Okej, tack för klargörandet. Såg bara sammandraget i studion som hastigast.
Citera
2019-02-21, 21:34
  #656
Medlem
Sané kommer bli en riktig världsspelare. Sjukt att City ändå sitter på Sané, Sterling, Jesus och Bernardo Silva, fyra spelare under 24 med sjuklig potential, och dessutom blivit vansinnigt bra under Guardiola. Hoppas vi kan låsa Sané för många år framåt. Han är framtidens starkast lysande stjärna i tysk fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Två straffar och rött kort. City, haha!

Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Förhoppningsvis får Oljelaget en ännu värre match!

Pezten, haha! Undrar vilket lag den här muppen håller på.

Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Tryck på nu för fan och döda äckliga pisslaget City.

Gick det bra? Tönt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Har Otamendi gjort ett IQ-test någon gång tro? Nyfiken på hans resultat. Sanslöst osmidig och korkad spelare. En idiot helt enkelt.

Håller med. Han är ingen smart Guardiola-försvarare.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
så otroligt svagt av Schalke. Såna där mål kunde vara OK på juniornivå, inte här. mot 10 man också. Lyfta över och springa.

Det var mer skickligt av City än dåligt av Schalke. Ederson har assisterat tidigare. Det där är inget konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
bara sluta nu. det där andra gula han tar är så hjärndött, har sällan sett ett mer välförtjänt andra gula

Haha, se vem som är i farten igen. Killen, du kan ju inte fotboll för fem öre. Håll dig till FIFA-tråden, det här är pinsamt. Alla är ganska överens om att det andra var långt ifrån ett gult. Det var en domare som inte pallar trycket av en publik som skriker till för ingenting. Riktig skitdomare som inte hade att göra på den här nivån.
Citera
2019-02-22, 13:03
  #657
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det var mer skickligt av City än dåligt av Schalke. Ederson har assisterat tidigare. Det där är inget konstigt.

Backlinjen ligger alldeles för högt, har ingen linje, ytterbacken klarar inte av att nicka (!) en lång lyra och den dimper ner bakom honom med öppen gata för Sterling. Såna där mål var pinsamma att släppa in på juniornivå, de ska inte förekomma på högsta nivå. Visst att Schalke har en usel säsong och behövde trycka upp för ett mål till, men det är bara pinsamt att backlinjen inte kan positionera sig för att hantera en tjongboll från Citys planhalva. Spelar ingen roll att Ederson är duktig på dem, det är ett pinsamt fotbollsmål att få i baken. Särskilt mot 10 man.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Haha, se vem som är i farten igen. Killen, du kan ju inte fotboll för fem öre. Håll dig till FIFA-tråden, det här är pinsamt. Alla är ganska överens om att det andra var långt ifrån ett gult. Det var en domare som inte pallar trycket av en publik som skriker till för ingenting. Riktig skitdomare som inte hade att göra på den här nivån.

Bakifrån, inte ens nära boll, klumpigt, krokben, spelförstörande. Det är ett gult kort alla dagar i veckan och Otamendi är antingen puckad, klumpig eller båda som ens sticker ut foten i det läget istället för att bara stå. Om man tycker något annat kan man inte regelboken eller har fått lite väl mycket babyblått puder i sina nyfunna City-ögon.

https://www.youtube.com/watch?v=0Zo6E946lO8
Citera
2019-02-22, 23:30
  #658
Medlem
Pallestroms avatar
Bara fina matcher!
Men börjar man jobba tidigt hela veckan är det knappt att man orkar sitta uppe och se alla matcherna.😉
För min del kunde de börjat lite tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback