Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-02-12, 23:56
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Han behöver mer sex än du vill eller kan ge honom uppenbarligen.
Lösningen är dialog, antagligen har du inte varit lyhörd. Lyssna till honom och tänk vad kan du erbjuda?

Det är jag som tar initiativ.. nästan alltid... från början av hela förhållandet..
Citera
2019-02-13, 00:01
  #38
Medlem
Han kanske inte är monogam?

Om han istället är polyamorös så innebär det ju inte att han inte älskar dig.

Är det här ett område som ni någonsin har diskuterat?
Citera
2019-02-13, 09:26
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlafil
Det finns en skillnad mellan kvinnor o män.
En man kan knulla en 10poängare, dra upp byxorna och går vidare..
En kvinna som knullar en 10a blir med stor sannolikhet intresserad av denne man som knullat henne till månen och tillbaka..

Där är skillnaden varför din man kan älska dig men gärna får sig ett knulla på sidan (oftast handlar det om att kvinnan i förhållandet är torr i sängen)
Alltså han älskar dig och vill aldrig lämna dig, så därför uppfyller han sina sexuella tankar på andra.


Sex och kärlek är helt olika saker!


Sex och kärlek är olika saker, men sex är också en fin sak man delar med sin kärlek. Det handlar om att ge och ta.
Om kvinnan hade gjort detta mot sin man hade hon varit en "hora" och "otrogen slyna" typ.
Men när mannen gör detta då skyller man oftast på att kvinnan är "torr" och mannen behöver fylla sitt "behov"
Otrogenhet är aldrig okej, oavsett kön/ålder.
Citera
2019-02-13, 18:01
  #40
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Hej..

Kan någon snälla förklara för mig hur min man tänker??

Vi har vart förlovade i 3 år och sen vi blev tillsammans har jag haft misstankar om att han döljer något.. det är en äldre dam han har haft KK-förhållande som jag misstänkte att han hade något med..
Åren gick och efter att ha sett hennes namn flera gånger i hans inkorg och bråkat med honom så trodde jag han skärpte sig... att de inte hade kontakt.
Idag blev jag förkrossad när jag såg att de fortfarande ringer varandra.. EFTER 3 ÅR har han inte släppt henne?!

varför? kan någon snälla berätta hur en sån människa kan tänka?
Älskar han mig inte?

Han raderade hennes samtal och visa mig sin telefon och sa att jag inbillar mig.. vilken j**** ursäkt..

Psykopat som gaslightar, trevligt hörru!

Uppenbarligen är du inte den ende, har du lite självrespekt så fimpar du denna giftiga relation dir.
Citera
2019-02-13, 18:02
  #41
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M92
Han kanske inte är monogam?

Om han istället är polyamorös så innebär det ju inte att han inte älskar dig.

Är det här ett område som ni någonsin har diskuterat?

Men man BÖR ju tagit upp det TIDIGT.
Och dessutom inte SMYGA omkring med det.
Citera
2019-02-13, 18:05
  #42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M92
Han kanske inte är monogam?

Om han istället är polyamorös så innebär det ju inte att han inte älskar dig.

Är det här ett område som ni någonsin har diskuterat?

Fast det borde han ju ha kläckt ur sig som allra senast när TS började bekymra sig över relationen med den där kvinnan, fast helst tidigare. När TS väl börjat "diskutera" hans otrohet, vilket verkar ha skett för flera år sen, så kan man väl rimligen säga att ämnet ligger på bordet så att säga?
Citera
2019-02-14, 09:45
  #43
Medlem
Dumpa honom!
Citera
2019-03-23, 05:49
  #44
Medlem
Söker någon i Gävleborgområdet som precis som mig är trött på mitt förhållande och behöver spänning. Endast seriösa svar via DM.
Citera
2019-03-23, 06:27
  #45
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Jag fattar bara inte varför man är i ett förhållande om man inte är över personen??

För att sociala regler för hur man ”ska” leva (läs: monogamt) inte alltid passar alla människors faktiska behov. Många är de facto polyamorösa men eftersom det inte anses okej i dagens islamistiska/feministiska prydhetskultur är det många som inte vågar bejaka sin polyamorösa sida.
Citera
2019-03-23, 17:07
  #46
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Hej..

Kan någon snälla förklara för mig hur min man tänker??

Vi har vart förlovade i 3 år och sen vi blev tillsammans har jag haft misstankar om att han döljer något.. det är en äldre dam han har haft KK-förhållande som jag misstänkte att han hade något med..
Åren gick och efter att ha sett hennes namn flera gånger i hans inkorg och bråkat med honom så trodde jag han skärpte sig... att de inte hade kontakt.
Idag blev jag förkrossad när jag såg att de fortfarande ringer varandra.. EFTER 3 ÅR har han inte släppt henne?!

varför? kan någon snälla berätta hur en sån människa kan tänka?
Älskar han mig inte?

Han raderade hennes samtal och visa mig sin telefon och sa att jag inbillar mig.. vilken j**** ursäkt..

Hur vet du att de har haft sex efter att ni blev ihop? Inget av det du skriver bevisar det.
Citera
2019-04-09, 15:25
  #47
Medlem
swentons avatar
Meddela honom att sanningen alltid kommer fram...
Sedan ställer du ett ultimatum på honom. Har han kontakt med damen så är du inte intresserad att vara del av deras relation (lämna tillbaka ringen till honom) och att han ska ge ringen till den han vill spendera sitt liv med.

Har varit i liknande situation och jag tror att vi har tagit oss ur situationen. Säker kan jag inte vara dock. Tilliten börjar komma tillbaka och vi har det faktiskt jäkla gött idag vi 2. Så det är inte omöjligt att relationen är slut. Dock bör du börja ställa lita krav på honom.

Jag tror min gubbe led lite av hora-madonna komplex så kolla om det kanske kan stämma in på din med om man vill ha lite förståelse i deras tänk.

Lycka till!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback