2019-02-10, 21:13
Medlem
Hej. Jag funderar på att söka nytt.
Är det någon som jobbar som områdeschef och kan ge en hint av lön?
Jag har googlat men hittar inte det jobb jag vill se median lönen på. Områdeschef för Samhall? Områdeschef för Hemfrid?
Jag har lång erfarenhet av personalansvar och jobbat som chef i 5 år.
Kan jag lägga mig på 37lax? Jag har 35 idag
Citera
2019-02-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eligant
Jag har googlat men hittar inte det jobb jag vill se median lönen på. Områdeschef för Samhall? Områdeschef för Hemfrid?

Jag vet inte exakt faktiskt men 37 låter rimligt. Beror lite på hur många du har ansvar för osv. Om du har lång erfarenhet borde du kunna få mer, skulle nog lägga mig lite över 40.
Citera
2019-02-10, 21:37
Medlem
Blir osäker när jag googlade lite.

Hittade detta: Ca 32 000 kronor/månaden. Peder Eklundh, 52, har arbetat som chef på Samhall sedan 2008. Det är ett brett uppdrag med många skiftande roller. Han är gruppchef och det står att lönerna generellt är låga på samhall. Han säger att som chef någon annanstans hade han fått 15000 mer i månaden! Du kanske ska ta jobbet, få lite mer erfarenhet och sedan söka dig vidare. Man är ju sjukt underbetald. Sök kommunala chefsjobb.

Nä fan, det var riktigt lågt. Jag har lika mycket utan något chefsansvar alls.
Citera
2019-02-10, 22:10
Medlem
Beror så klart på ålder och erfarenhet men jag skulle inte acceptera en chefsposition utan 40k. Kan innebära mycket ansvar, åka på diverse konferenser, sitta i meningslösa möten, hantera personalkonflikter, följa upp mål, vara tillgänglig typ hela tiden om det är "nåt". En förhandlingsfråga så klart.
Citera
2019-02-10, 22:26
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Spontant runt 40.
Citera
2019-02-10, 22:37
Medlem
Tack för alla svar. Jag är 35 år med 5 års erfarenhet med grupper mellan 85-110 personer. Men ett löneanspråk på 37-40 är rimligt beroende vilka förmåner jag får. Med tjänstebil, semester ect. 👌🏻
Usch lät inte bra på Samhall med så pass låg lön.
Citera
2019-02-11, 08:46
Medlem
Citat:
Tack för alla svar. Jag är 35 år med 5 års erfarenhet med grupper mellan 85-110 personer. Men ett löneanspråk på 37-40 är rimligt beroende vilka förmåner jag får. Med tjänstebil, semester ect. 👌🏻
Usch lät inte bra på Samhall med så pass låg lön.

Ska du bli chef och ta ansvar för 40k i månaden? Låter inte alls bra. Se till att övriga förmåner är bra. Kanske dubbel komp när du jobbar över, någon form av ersättning om du blir störd hemma, möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan etc
Citera
2021-07-11, 19:11
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem