2019-02-06, 14:28
Medlem
Hej!

Sitter på en mindre skuld hos kronkalle och rätt så många skulder hos inkasso. Alltså är jag betalningsanmärkt. Men nu är det så att jag behöver akut en dator, har hittat en för cirka 8 lax, denna dator är främst för plugget men även privatbruk. Jag kommer börja plugga nu detta år och få CSN lån osv.

Iaf min fråga, vet ni en bra sida som man kan delbetala en dator på? En sida som struntat i betalningsanmärkningar. Jag har redan en hyffsad inkomst, men kronkalle har ju ställt till det i UC.
Citera
2019-02-06, 14:33
Medlem
Zer0Shits avatar
Finns betydligt billigare datorer än så. Köp begagnad.
Eller ska du skaffa dig mer skulder även fast du har skuld till KF?

z
Citera
2019-02-06, 14:34
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Hej!

Sitter på en mindre skuld hos kronkalle och rätt så många skulder hos inkasso. Alltså är jag betalningsanmärkt. Men nu är det så att jag behöver akut en dator, har hittat en för cirka 8 lax, denna dator är främst för plugget men även privatbruk. Jag kommer börja plugga nu detta år och få CSN lån osv.

Iaf min fråga, vet ni en bra sida som man kan delbetala en dator på? En sida som struntat i betalningsanmärkningar. Jag har redan en hyffsad inkomst, men kronkalle har ju ställt till det i UC.
Du är nog körd tyvärr.
Det är väl bara SMS lån till typ 50% ränta som gäller om man har betalningsanmärkningar.
Kanske finns någon frivillighetsorganisation men har inte bra koll på detta.

Bästa rådet jag kan ge dig är att kolla efter en beg dator på sweclockers el dyl för att få ner inköpspriset så mycket som möjligt.

Betala av dina skulder asap och sedan får du nog spara först till saker så du kan köpa dem cash i 5 år eller vad det är tills bet anm försvinner.

Sorry och lycka till.
Citera
2019-02-06, 14:38
Medlem
SUICIDEBOYs avatar
Finns bara ett sätt: Spara!

Du säger själv att du har hyffsat bra inkomst. Lev snålare ett tag, så snålt du kan för att kunna spara så mycket du kan varje månad. Sluta drick, rök, snusa och äta ute om du nu gör det. Vill du verkligen ha en dator så kommer det bli den lättaste matchen i ditt liv. Har du betalningsanmärkningar så kommer du inte kunna ta på delbetalning fören anmärkningarna är borta. Har själv suttit i den där sitsen. Bara bita i det sura äpplet och acceptera att livet kommer vara skit i tre år!

Förövrigt är det ett bra sätt att lära sig spara. Bättre att spara ihop till något istället för att leva hela livet på lån och krediter, låtsas ha pengar man egentligen inte ens har.
Citera
2019-02-06, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det är väl bara SMS lån till typ 50% ränta som gäller om man har betalningsanmärkningar.

Omöjligt att få sms lån om man bet. anm.
Citera
2019-02-06, 14:50
Medlem
Citat:
Hej!

Om du nu har en så bra inkomst så kanske du skulle testa att spara till din dator?
Citera
2019-02-06, 14:59
Medlem
Heauxms avatar
Finns datorer för runt 1000 kr på blocket. Börja med det.
Citera
2019-02-06, 16:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Tack för allas svar!

Högskolor och universitet har datorer på sina bibliotek. Du behöver alltså ingen dator för plugget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in