2019-02-06, 14:08
Medlem
Svea.Folks avatar
Saknad av ingen. Hoppas någon av de bindgalna Ceciliorna tar över och sänker partiet för gott.
Citera
2019-02-06, 14:09
Medlem
JymdKjams avatar
Vi inväntar Annie Lööf nu bara!

One down. One to go...

Fjamåt!!!
Citera
2019-02-06, 14:10
Medlem
fernebos avatar
Äntligen!

Låt oss nu bara hoppas att hans sketna jävla parti åker ur riksdagen i nästa val.
Citera
2019-02-06, 14:10
Medlem
Hoppas någon S kritiker tar över.
Citera
2019-02-06, 14:11
Medlem
flukkes avatar
Han har verkligen lyckats förstöra liberalernas rykte fullständigt. De gör nu allt som de kan för att försöka rädda sig över 4% spärren vid nästa val eller vid ett nyval.

Vore kul om det faktiskt blir så att V fäller regeringen när skatterna sänks och det blir ett nyval.
Då står L där med en helt okänd partiledare och Jan står vid sidan när sitt parti går under..

Den som lever får se.
Citera
2019-02-06, 14:11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Det kommer väl inte som någon överraskning för någon. Han värderar löftet till sina barn högre än lojaliteten mot sitt parti och sina väljare, vilket ju inte är konstigt, men det är inte heller konstigt att partiet ser det annorlunda.

Nu blir det intressant vem efterföljaren blir. Jag är dåligt påläst. Finns det någon inom det partiet som inte hatar Sverige tro?
Citera
2019-02-06, 14:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Flera kommentatorer sa innan valet att han var så pass ifrågasatt internt att endast en ministerpost skulle kunna rädda honom kvar.

Så vem kan det bli nu då?

Synd att Birgitta Ohlsson lämnat politiken.
Ohlsson är uppvuxen i Tokarp
Citera
2019-02-06, 14:12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är ju väntat med tanke på inkompetensen även i "L"-mått mätt. De dåliga siffrorna i mätningarna visar det också. Jag hade snarare blivit förvånad om han inte hade avgått i år.
Citera
2019-02-06, 14:13
Moderator
v50s avatar
Liberalernas pressekreterare dementerar att Björklund ska meddela sin avgång men man har kallat till presskonferens kl 15.00
Citat:
– Nej, det stämmer inte, säger Liberalernas pressekreterare Erik Aronsson till TT.
Han vill inte uppge vad presskonferensen kommer att handla om.
– Det är en stor grej. Ni är välkomna dit, säger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...orklund-avhopp
Citera
2019-02-06, 14:14
Medlem
Han verkar vara en trevlig kille, men pratar lite osammanhängande, partiet har ingen riktig hållning, att göra upp med sossarna och pissa på Uffe var ju som att trycka på delete-knappen. De kan lägga ner hela partiet.
Citera
Medlem
Intressant att se vad han nu får för"belöning" för att medverkat till att öka invandringen igen.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej, det var väl inte särskilt oväntat. Liberalerna behöver ändra något i grunden för att inte med säkerhet åka ur riksdagen 2022.

Och det är förstås smart att avgå nu efter att ha låtit sig och partiet r*vkn*ll*s av sossarna och Löfven. Nu kan han räkna med att få en glassig tjänst som ambassadör eller generaldirektör, som belöning för att ha dödat oppositionen, om han skulle vilja.

Jag trodde mycket på honom 2006 men med tiden har det gått upp för mig att han inte stod för det han sa. Det var bara tomma ord.

Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Man undrar ju varför han avgår? Blev det för mycket att agera stödhjul när partiet nu riskerar att åka ur med tanke på det dåliga stödet? Jävla soppa det här är...

Han kanske precis som Ullenhag hoppas på att glömmas bort när mötena i Finspång drar igång.

Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Saknad av ingen. Hoppas någon av de bindgalna Ceciliorna tar över och sänker partiet för gott.

Innan bävade jag för dem men nu tror jag de vore perfekta.

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vi inväntar Annie Lööf nu bara!

One down. One to go...

Fjamåt!!!

Annie får gärna sitta kvar och sedan pensioneras i Finspång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in