2019-02-06, 15:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Det kommer det säkert att bli. Partiet är ordentligt splittrat och verkar inte dra sig för att visa upp sina interna strider inför öppen ridå heller. Popcorn fram.

Precis. Alla möjligheter finns för att det blir storstrid mellan ansvarsliberaler och ansvarslöshetsliberaler. Man kan hoppas på att två Cecilior och en Birgitta kandiderar och sedan utmanas av någon Persson eller motsvarande.
Citera
2019-02-06, 15:39
Medlem
Tror Sabuni är den enda som skulle rädda L skeppet från att sjunka faktiskt.
Citera
2019-02-06, 15:41
Medlem
longbow4ys avatar
Björklund är nog bara en i raden av partiledare som byts ut de närmaste åren. Flera partier måste ändra sin politik kraftigt för att överleva och det gör man bara med en ny partiledare.

Politik är en förtroendefråga med förtroendeuppdrag och då håller det inte att agera flip-flop av andra skäl än de mandat man givits i valen. Partierna måste agera i god tid före nästa ordinarie val.

Björklund ut. Lööf kommer att utgå före nästa val. Löfven likaså. Fridolin är redan på väg ut.
Ulf Kristiansson kommer tvingas avgå när KD tar allt fler väljare från M.

Sedan har vi dem som av personliga skäl och lång och trogen tjänst kanske vill utgå:
Åkesson och Sjöstedt.

Inte många kvar.

Sedan är det en helt ny giv i nästa val. Då kan det bli helt nya allianser.
Citera
2019-02-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Björklund väljer inte att sluta, han tvingas gå eller sparkas ut ur partiet.
Han har förvandlat L till ett stödparti åt svetsarn, och målat in sig i ett hörn.
Ett jättearbete väntar nu L för att försöka rädda vraket som dåren förvandlat partiet till.
En oduglig politiker får sparken, äntligen!!!!!!

Han har inget val, han har gjort sig omöjlig i partiet. Regeringsbildningen där han villigt slickar Löfven och Lövins rövar är ett skämt. Att han sedan lovat sina adopterade barn att inte prata med SD, när fan fick minderåriga barn beslutsrätt över svensk politik?

Men Björklund landar mjukt på sitt avgångsvederlag och sin riksdagspension. Löfven kommer dessutom att belöna sin lydiga knähund med något lämpligt uppdrag, landshövding, styrelseposter i statliga bolag eller varför inte några långtidsutredningar
Citera
2019-02-06, 15:43
Medlem
NorthernAngels avatar
Synd att han avgår, han borde ha stannat till efter valet 2022. Nu kanske L överlever som parti.
Citera
2019-02-06, 15:43
Medlem
Jag talade i somras med en gammal högre officer som tjänstgjort med "Majoren". På ett härligt gammalt äktsvenskt sätt sa han:

"Björklund. Den fan var ju helt djävla värdelös. Han fick aldrig något vettigt ur händerna."

Orsaken till att Björklund befordrades långt över sin kompetensförmåga var tydligen hans goda politiska förbindelser som han odlat vid sidan av sin yrkeskarriär.
Citera
2019-02-06, 15:46
Medlem
Callebiltes avatar
Mod låste min förra tråd och hänvisade mig hit så jag lånar tråden lite:

Ska vi gissa vad Quislingen kommer jobba med efter han avgår. Det hade varit kul att se hur väl vi prickar in hans nya jobb.

Jag börjar, jag utgår ifrån att han är genomkorrumperad och kommer glida runt och hålla lite föreläsningar i något år och dra in mer än de flesta tjänar på en livstid.

Därefter är det väl inte otroligt att han får något jobb inom Goldman Sachs eller liknande alternativt blir någon form av liberaliseringskonsult till något av Soros dotterföretag.

Vad tror ni?

Tror inte han ska fortsätta inom det militära dock. Hans huvud är löjligt stort i förhållande till kroppen så fienden skulle inte ha några problem att få in ett headshot.
Senast redigerad av Callebilte 2019-02-06 kl. 15:57.
Citera
2019-02-06, 15:46
Medlem
NorthernAngels avatar
Hoppas hon tokliberalen som kämpar mot Sverige i EU-kommissionen blir partiledare. Då får L under 2 % i valet 2022.
Citera
2019-02-06, 15:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Tack för din vidriga insats för Sverige. Önskar all olycka för dig, din familj och "dina" barn.

Då är frågan vem som efterträder, blir väl någon ännu värre. Sabuni kan man kanske inte hoppas på.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Björklund väljer inte att sluta, han tvingas gå eller sparkas ut ur partiet.
Han har förvandlat L till ett stödparti åt svetsarn, och målat in sig i ett hörn.
Ett jättearbete väntar nu L för att försöka rädda vraket som dåren förvandlat partiet till.
En oduglig politiker får sparken, äntligen!!!!!!
Ja, det där tänker jag är den korrekta beskrivningen.

Det kan inte vara alltför kul att tillträda som ny ledare för Liberalerna nu. Det är ju en ganska illa åtsittande färdigsydd instängd kostym man måste kränga på sig. Jag förmodar att en ny ledare kommer rekryteras bland partiets försvarare av Januariöverenskommelsen. Eller... är det säkert? Det är ju ganska högt i tak hos L och om Björklund blivit utforcerad så kanske nästa ledare snarare kommer från motståndarna till Januariöverenskommelsen.
Citera
Medlem
Han hyllas i de egna leden att han var "en av de stora" men frågar man mig så så intstämmer jag........att han var en av de stora bland skitstövlarna om inte den störste"!
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Liberalernas partiledare Jan Björklund ställer inte upp till omval.

– Efter tolv år som partiledare är det dags att lämna stafettpinnen vidare, säger Björklund på en presskonferens.
Uppgifterna fanns tidigare i ett pressmeddelande som lades upp på Liberalernas hemsida – men som snabbt togs bort.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...jorklund-avgar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in