Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-04, 17:47
  #1021
Medlem
skinner5000s avatar
Hade en klasskompis på gymnasiet som hette Slakbert (ej dubbelnamn)!
Dagen efter sin artonårsdag skickade han in pappren för namnbyte. Idag hater han ett av sina fd mellannamn.
Tror han var Sverigeunik med att heta det.

Min lillasyrra heter också ett namn som hon var sverigeunik med fram tills för några år sedan. Efter att hon hade medverkat i en TV intervju så har det dykt upp två andra i Sverige som heter detta.
Citera
2006-04-05, 10:44
  #1022
Medlem
Alla dessa dubbelnamn av äldre karaktär, särskilt de med korkad combo.

Sven-Torkel, Bert-Yngve, Nils-Valter, Per-Erland, Bengt-Arne, osv...

Sen har vi ju de där "adliga, fina" namnen.

Klas van dem Bratt von dem Tratt, Carl-Einar Röfhufvud, osv...
Citera
2006-04-20, 10:19
  #1023
Medlem
Friedensengels avatar
Haha... underbar tråd... Man får inte glömma namnet Sonny, det borde kunna bli en gangstah av detta namn också.
Citera
2006-04-20, 12:05
  #1024
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr oberst
Alla jag känner som bär namnet Micke är små och spensliga, ett sammanträffande?

nänä, min personliga tränare på gymmet heter Micke
Citera
2006-04-20, 12:11
  #1025
Medlem
Jigglypuffs avatar
Ett litet tillägg till debatten:

Jag har tidigare funderat på att bland mina jämnåriga (40+) kan man avgöra klasstillhörighet och därmed potentiell kriminalitet (kriminaliteten frodas av naturliga skäl mest längst ner på samhällsstegen) på hur man sätter smeknamn, i alla fall när det gäller tjejer.

Exempel:
Medelklass-Kristina kallas Tina, whitetrash-Kristina kallas Kicki.
Medelklass-Elisabeth kallas Lisa, whitetrash-Elisabeth kallas Bettan.
Medelklass-Margareta kallas ALDRIG för Maggan.

Riktigt Fint Folk bildar aldrig smeknamn på förnamnet, det är efternamnet eller någon pinsam incident i barndomen som ger smeknamnet (minns "Bröli" Dinkelspiel i Expedition Robinson...)
Citera
2006-05-16, 08:54
  #1026
Moderator
Falukropps avatar
Jävligt intressant tråd.

Jag och några polare har skämtat rejält om vilka namn som är typiskt white trash. Ta mig fan om man inte hittar både Cassandra och Michelle i listan. Dessutom hittar man sonen de födde när de var 19 i listan, Kevin.

Växte upp i en sthlmsförort, och det där med trashnamn = kriminalitet stämmer verkligen. De som det gått dåligt för är just de med trashnamnen.
Ingen i "mitt gäng" var väl guds bästa barn, men just de med trashnamnen lugnade aldrig ner sig. Vi andra var väl mest av allt uttråkade medelklassungdomar som var tvungna att hitta på sattyg för att krydda livet lite.

Känner dock bara en kille från barndomen med Y-namn, Tommy. Men mycket riktigt, han var alkoholist redan i 16-årsåldern, har åkt på värstingbåt, och var jävligt strulig redan från början. Betvivlar att han blev klar med grundskolan ens. Helt klart en av de värre man hängde med på den tiden.
Citera
2006-05-16, 12:18
  #1027
Avstängd
Hayes avatar
Jag har i en annan tråd konstaterat att Leif är ett pervo-namn, så man kan anta att Leifar är överrepresenterad när det gäller sexualbrott.

Läs tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=325424
Citera
2006-05-16, 14:18
  #1028
Medlem
speedracers avatar
Hej! Mitt namn slutar på Y och jag är kriminell! Yay.

Intressant tråd.
Citera
2006-05-16, 15:23
  #1029
Medlem
Konrad Haifas avatar
Perry är väl undantag eller vad säger ni?

En Perry är mer intresserad av järnvägar och andra lugna nördhobbies.
Citera
2006-05-16, 15:26
  #1030
Avstängd
Jimmy Conways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Är Tony italienskt?
Tony kan vara förkortning för Anthony.

Tankarna går väll till sopranos.
Citera
2006-05-16, 15:36
  #1031
Medlem
Bara för att göra en avvikelse så finns det en "buse" där jag bor som heter Hans-Peter. Att han kallades för HP är väl ganska förståligt.

Andra vanliga kriminella namn i mina trakter är:
Andy
Kim
Jocke
Christopher = Chrille, Stoffe, Boffe etc
Citera
2006-05-16, 18:50
  #1032
Medlem
Tokfaans avatar
Om du bär namnet Leif-Allan så måste jag tyvärr meddela dig att det är kört för din del. Du råkar nämligen vara sjukligt förtjust i guld och gamla mercabilar. Du klär dig helst i mörkblåa gabardinbyxor med hängslen och vit skjorta. Du har alltid morakniv på dig. Allt som oftast dricker du "suttifemma" och lyssnar på finsk tango. Det är endast en tidsfråga innan du gifter dig med en kusin.

Du är hopplöst illa ute.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback