Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-03, 20:59
  #337
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Fniss, självklart ska en person som funderar på att köpa en elbil BRY sig om hur tillverkaren har gjort när de tillverkar sitt fordon, det är tametusan grunden i miljötänk.

Man kan inte åberopa något som gäller fossila bränslen retroaktivt bara för att de är fossila när de har gjort jordens som den är idag.

Tänk efter!

Det finns folk som har som jobb att sätta gränser och kontrollera att tillverkare följer dem. Det behöver inte varje person göra. I USA är det häftiga böter på tillverkare som inte följer bestämmelserna.

Vad kollar du när du köper bil?
Citera
2021-04-21, 22:40
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om det är så, så är det en jävla skandal och då blir det inget av elektromobiliteten, den saken är klar!
Jag är allt för ofta ett trafikhinder och är tvungen att köra extremt långsamt som en jävla narr för att överhuvudtaget kunna ta mig hem pga av att batteriet håller på att ta slut..

Tror du behöver anpassa dina sträckor du kör med din eblil efter den kapacitet som ditt batteri har, och efter den effekt som den drar i normala hastigheter.

Märkligare än så är det egentligen inte.
Citera
2021-04-21, 22:46
  #339
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tror du behöver anpassa dina sträckor du kör med din eblil efter den kapacitet som ditt batteri har, och efter den effekt som den drar i normala hastigheter.

Märkligare än så är det egentligen inte.

Min ZOE hade rullat 4000 mil när jag startade den här tåråden, idag har den rullat 15.000 mil.
Jag lärt mig mycket och tycker det fungerar bättre idag med all den erfarenhet jag har samlat på mig under dessa 15.000 mil.

Långturer är inget problem, jag kört utomlands med min ZOE kanske 20 gånger, ibland bara en kort tur till tyskland med ibland längre semesterresor till Frankrike, italien etc.

Den optimala hastigheten på långtur är 104 km/h på mätaren, dvs 100 gps.
Ibland blir det dock lite tråkigt i längden, och då kan man köra lite i 120-130 km/h, det drar en hel del mer ström dock, så man får ladda oftare då.
Citera
2021-04-22, 10:57
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Min ZOE hade rullat 4000 mil när jag startade den här tåråden, idag har den rullat 15.000 mil.
Jag lärt mig mycket och tycker det fungerar bättre idag med all den erfarenhet jag har samlat på mig under dessa 15.000 mil.

Långturer är inget problem, jag kört utomlands med min ZOE kanske 20 gånger, ibland bara en kort tur till tyskland med ibland längre semesterresor till Frankrike, italien etc.

Den optimala hastigheten på långtur är 104 km/h på mätaren, dvs 100 gps.
Ibland blir det dock lite tråkigt i längden, och då kan man köra lite i 120-130 km/h, det drar en hel del mer ström dock, så man får ladda oftare då.

Har Zoe blivit bättre med tiden och milen menar du?

Eller är det du som vant dig vid de mediokra förhållanden som du tidigare skrek dig hes om?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback