Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-02-03, 00:57
  #37
Medlem
Conams avatar
Ja Fyfan vad med snusk och äckligheter hundar kan sätta i sig, det värstasom kan hända är väl att dom spyr upp det på bästa mattan!
Citera
2019-02-03, 03:06
  #38
Medlem
Knivur-273s avatar
Det är nog ingen fara. Även om köttet skulle varit infekterat med Salmonella eller något annat. Hundars magar är naturligt BETYDLIGT tåligare än människors. Det som skulle kunna leda till döden för en människa kan ofta leda till endast stinkande fisar hos hundar.

De kan käka fruset halvruttet kött, något som t.ex. Lodjur inte kan och i synnerhet inte människor Rutten fisk är annorlunda, det kan ta kål på även en hund. Clostridium botulinum är en tråkig gynnare som inte ens hundar eller vargar tål
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2019-02-03 kl. 03:12.
Citera
2019-02-03, 09:06
  #39
Medlem
Leipreachans avatar
Det har gått fantastiskt bra! Jag förstorade nog upp allt. Tack för era svar
Citera
2019-02-07, 16:25
  #40
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Mänsklig faktor, antar att du syftar på uppfödningen?
Hur tror du att dom första "människorna" överlevde?

Våran tarmstruktur, käkar är inte rovdjur.

Ja, uppfödningen, slakt, rengöring, hygien vid hantering osv.

Förstår inte vad du opponerar dig mot. Det enda jag säger är sanningen. Rå kyckling i sig går hur bra som helst att äta. Åt det senast igår, mår prima. Levande bevis. Om man blir sjuk av rå kyckling måste det vara en extern faktor som smittat köttet.
Citera
2019-02-07, 17:00
  #41
Avstängd
TS

ingen fara.

Min vän ger barf till sin hund och råkött med tillskott

Hunden äter rå kycklingfiler danska samt lite kaniner och fåglar med päls/fjäder även kvar när det finns.

Hunden är 11år och i bästa skick
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback