2019-02-01, 19:19
Medlem
Har gjort en slutbetalning på ett lån. Men så fick jag ett mail ifrån dom där det står att Årsbesked 2018: Avdragsgill ränta: 3,328kr. Vad menas med det? Ska jag betala dom 3,328kr till den bank där jag har tagit lånet ifrån?
Citera
2019-02-01, 19:29
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det är ett årsbesked bara, du behöver inte göra någonting alls.Vänta tills deklarationen bara.Du kanske får tillbaka en slant då? Eller så får du restskatt.
Citera
2019-02-01, 20:04
Medlem
Avdragsgill ränta får du kvitta mot inkomsträntor. Har du inte det får du tillbaka på skatten. Alla räntor är inte avdragsgilla, t ex CSN.
Citera
2019-02-01, 22:10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOZZOO
Har gjort en slutbetalning på ett lån. Men så fick jag ett mail ifrån dom där det står att Årsbesked 2018: Avdragsgill ränta: 3,328kr. Vad menas med det? Ska jag betala dom 3,328kr till den bank där jag har tagit lånet ifrån?

Nej, det är som redan tagits upp en uppgift på hur mycket ränta du har betalat. Banken har skickat uppgiften till skatteverket, vanligtvis(om du har inkomst och inget som komplicerar saken) så kommer du få tillbaka 30% av 3328 kr, dvs. ca 1000 kr i årets skatteåterbäring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in