2006-02-22, 21:13
Medlem
Hej!

Jag söker ett snacks eller tilltugg om man så vill, som jag var bjuden på för några veckor sedan.

Ryktet sade att det var rostade och saltade solroskärnor men sådana har inhandlats idag men det var inte samma sak som jag bjöds på.

Små ganska runda saker som var saltade och krispiga i konsistensen lite som hmm kinapuffar kanske i tuggmotstånd. Otroligt goda var dessa och gjorde sig utmärkt till öl istället för ex jordnötter.

Någon som har en anning om vad jag frågar efter? kanske det finns flera varianter på rostade solrosfrön? Om det nu var sådana jag bjöds på.
Snälla hjälp mig.

Mvh
Citera
2006-02-22, 21:59
Medlem
AlexaderDeLarges avatar
Rostade majskorn är det som du söker.
Finns på Willys "Eldorado", finns även med chilismak.
Citera
2006-02-23, 08:03
Medlem
jugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexaderDeLarge

åh. dom med chilismak är sååååå. goda.
Citera
2006-02-23, 13:04
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
åh. dom med chilismak är sååååå. goda.

Lysande! Kan vara dagens mest bögiga uttalande!

Men jag tror att jag förstår vad du menar!
Citera
2006-02-23, 13:15
Medlem
ischs avatar
Ah dom är jävligt fina. Slår också ett slag för wasabinötter (eller ja det är väll wasabiklädda jordnötter). Någon som föresten vet vad de röda smala nötterna som maskar chili heter. Bukar finnas med i nötblandningar
Citera
2006-02-23, 17:03
Medlem
Rosenboms avatar
Jag prövade rostade kikärtor häromdagen, de va saltade och med lite vitlökssmak. Dom va ruskigt goa tyvärr så kostade en påse runt 30kr
Citera
2006-02-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexaderDeLarge

Helt suveränt! jag tackar ödmjukast för informationen.

Mvh
Citera
2006-02-26, 19:48
Medlem
Nu är jag duktigt förbryllad, jag har jagat runt på mina lokala livsmedelsbutiker för att hitta rostade majskorn men det finns inte att få tag på.
De flesta handlare säger bara att dom är slut och skall återkomma men när jag idag var på Ica så säger expediten att det är rostade soja bönor som jag söker.

Givetvis så fanns inte det heller så någon lösning på mitt problem kunde inte finnas idag, Men vad tror ni?
kan det vara rostade och saltade sojabönor som jag söker?

Mvh
Citera
2006-02-28, 09:44
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
Hej!

Jag söker ett snacks eller tilltugg om man så vill, som jag var bjuden på för några veckor sedan.

Ryktet sade att det var rostade och saltade solroskärnor men sådana har inhandlats idag men det var inte samma sak som jag bjöds på.

Små ganska runda saker som var saltade och krispiga i konsistensen lite som hmm kinapuffar kanske i tuggmotstånd. Otroligt goda var dessa och gjorde sig utmärkt till öl istället för ex jordnötter.

Någon som har en anning om vad jag frågar efter? kanske det finns flera varianter på rostade solrosfrön? Om det nu var sådana jag bjöds på.
Snälla hjälp mig.

Mvh

Låter som om du blev bjuden på Macadamian nötter...
Citera
2006-03-01, 23:54
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
Nu är jag duktigt förbryllad, jag har jagat runt på mina lokala livsmedelsbutiker för att hitta rostade majskorn men det finns inte att få tag på.
De flesta handlare säger bara att dom är slut och skall återkomma men när jag idag var på Ica så säger expediten att det är rostade soja bönor som jag söker.

Givetvis så fanns inte det heller så någon lösning på mitt problem kunde inte finnas idag, Men vad tror ni?
kan det vara rostade och saltade sojabönor som jag söker?

Mvh

Tror absolut det var rostade sojabönor du blev bjuden på. Bland det godaste och nyttigaste du kan käka som tilltugg. Står bland hälsokostgrejorna och kostar ca 10 spänn/påse. Köp det och testa.
Citera
2006-03-04, 18:36
Medlem
Nu mina vänner som följt min jakt på detta tilltug så kan jag idag avslöja vad det är för något som jag sökt..

*trumvirvel samt konstpaus*

Rostade och saltade sojabönor !

Jag måste även delge er berättelsen om hur jag fick tag på dessa, Efter en längre tids sökande i mina lokala matvaruaffärer utan resultat så går jag idag in till min lokala turktobak affär för att köpa snus, väl där så slänger jag lite käft med innehavaren och i min ögonvrå ser jag då en omärkt ganska stor påse som faktiskt lyses upp utav solen så det nästan "glittrar" om den.

Frågar då vad är det där ? Gubben svarar då lite nochalant på dålig svenska: -Rostade bönor med salt
-ähumm kan det vara soja bönor? frågar jag
-ja just det det är det vet du.

Där bränndes en liten säkring i mitt huvud och jag slet åt mig de tre påsarna som stod i hyllan och likt en ruggby spelare håller jag dom i famnen när jag frågar alldeles för högt, -VAD KOSTAR DOM ?
Gubben tittar lite konstigt på mig och stammar fram - tre påsar hundra kronor. Jag slänger fram en hundring på bänken och säger tack. Sedan så går jag direkt hem och upptäcker att jag har hittat rätt.

Glömde att köpa snus och missade att gå till bolaget men det var det värt.

Tack till alla som hjälpt till med tips.

Mvh
Citera
2006-03-04, 18:41
Medlem
BjörnHellbergs avatar
..."slutet gott, allting gott"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem