2019-02-02, 15:36
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Naturligtvis. Jag tycker ändå att henner värkar blivit kraftigare allteftersom tråden fortskridit. Hade en höggravid kvinna legat på säter och skrikit så hade nog någon reagerat. Också i Stockholm.

Jag misstänker att det inte märktes någonting innan biljettkontrollörerna kom på tåget.

Hon har ju uppgett att hon fick mycket svåra smärtor när de lade sig på henne och tryckte magen i bänken. Magen är känslig och det gör ont när man drar i armar och ben som ändrar magens position. De lägger henne på golvet, lyfter henne halvvägs flertal gången men hon säger att det inte går, att det gör ont och att de ska låta henne vara kvar på marken. Slutligen sitter hon halvt på marken och får vila sig, så blir hon tystare.
Citera
2019-02-02, 15:36
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Hon följde med ut men blev ändå sliten och slängd.

Att OV var tvugna att avvisa henne var för att hon inte självmant ville lämna. Sen gör hon mer motstånd ju längre filmen fortskrider.
Citera
2019-02-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad röker du, det verkar starkt? Hon gjorde våldsamt motstånd inne i vagnen (låg på sätet, höll sig fast) och detta fortsätter hela tiden då hon förs ut ur vagnen.

Hur du kan få detta till att hon "följde med ut" är en gåta.

Få kanske känner till att allt vi ser processeras av amygdalan(känslocentrat) innan det når hjärnbarken där logik och rationalitet råder. Människan som du citerar har en uppenbart försvagad hjärnbark där amygdalan verkar vara dominant i att beskriva den verklighet som han/hon ser, det är ofta därför som folk kan titta på samma video men se två helt olika världar, där den ena är styrd av egna känslor som förvränger verkligheten framför oss. Han behöver alltså inte vara hög.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Känns som att allt är riggat. Enligt vissa har hon biljett men hittade eller ville inte visa den. Enligt andra har hon ingen. Spelar ingen roll för visar hon inte biljett ska hon ut. Att det sen påpassligt fanns en filmande neger-förespråkare där gör att allt blir mer misstänksamt. Hon behöver inte göra våldsamt motstånd för att hon ska bli utslängd hon kan även göra passivt motstånd. Det gör ingen skillnad. Har man inte biljett så får man lämna platsen och sen ta annat färdmedel. Är man gravid så tar man ansvar för barnet som inte är fött genom att inte utsätta sig för detta. Då döper man en biljett. I detta fall är hon ointresserad av att ta ansvar för det ofödda barnet. Bara att kalla in Soc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Av de inlägg jag läst från användaren du hänvisar till så gör denne inget annat än gissar, hittar på och överdriver något kopiöst. Sätt ingen tillit till dennes uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Du spammar tråden hela tiden, men vad du och flera missar är en tidigare kommentar från mig.

Upprinnelsen är en kontrollavgift från en biljettkontrollant. Efter utfärdandet blev kvinnan högljudd och gapig samt allmänt stökig. I det skeendet har biljettkontrollanten bett ordningsvakterna att avvisa henne, vilket är arbetsgången.

Biljettkontrollanten är kvinna, färgad, 35-årsåldern och mamma, faktiskt till ett barn i liknande ålder, så vad själva upprinnelsen innebär så håller inte rassekortet.

Förövrigt är inte svaret till dig, för du är inte mottaglig, utan till andra som möjligen är intresserade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Finns ju vittnesmål som tyder på att kvinnan agerade aggressivt från första stund.:
https://twitter.com/hanifbali/status...81468408098816
Det är ju olyckligt att Starback tycks förhindrad att utveckla och underbygga sina påståenden så jag är nog nödgad att se på dem som osanna. Inte för att jag någonsin trodde ett ögonblick på dem men för diskussionens skull hade det varit klädsamt av alla parter att så långt möjligt belysa alla argument, sina egna såväl som andras.
Nåväl.
Med risk för att mina inlägg fortsatt uppfattas som innehållslöst spammande så fortsätter jag.

Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Kolla på serien tunnelbanan så får du se hur lätt vakterna tar till våld som är helt omotiverat, men du kanske bor i en liten håla där sånt aldrig händer?

Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Så en serie som visas på TV om hur väktarna jobbar i tunnelbanan innehåller en massa omotiverat våld?
Vad skriver du för skit.
I sanning en motiverad fråga! Påståendet om omotiverat våld, dessutom som tv-underhållning, är ju väldigt uppseendeväckande. Lyckligtvis brukar tv-sända klipp gå lätt att hitta till, speciellt om någon länkar till dem. Förslagsvis den som äger påståendet att de existerar?
Citera
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad röker du, det verkar starkt? Hon gjorde våldsamt motstånd inne i vagnen (låg på sätet, höll sig fast) och detta fortsätter hela tiden då hon förs ut ur vagnen.

Hur du kan få detta till att hon "följde med ut" är en gåta.

Har du sett klippet? Det är min tolkning och flera vittnens att de använde onödigt våld. Hon samarbetade under hela klippet. Att någon skriker pga förvärkar räknas inte som våldsamt motstånd.
Citera
2019-02-02, 15:38
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Jag är mer intresserad av varför hon gjorde motstånd innan hon hamnade på bänken.

Hon gjorde inget motstånd.
Citera
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Ordningsvakterna blev ditsatta omedvetna om att det var uppgjort innan.

Jmo tjena. Och ett fängelse är bara ett rum.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Har du sett klippet? Det är min tolkning och flera vittnens att de använde onödigt våld. Hon samarbetade under hela klippet. Att någon skriker pga förvärkar räknas inte som våldsamt motstånd.

På vilket sätt samarbetar hon när hon inte vill lyda OV och följa med ut frivilligt?
Citera
2019-02-02, 15:39
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Hahaha, ditt CP, du kallar det ”fälla” att nån synar tantens historia? Du vill inte ta in relevanta geografiska fakta. Lol

Om hon verkligen hade allvarliga förvärkar (som man iofs kan ha i flera månader innan förlossningen utan att det är nåt konstigt) så varför valde hon då att inte åka till de två förlossningsklinikerna precis i närheten, KS Solna och Danderyd? Om hon nu verkligen var orolig att förlossningen var på gång?

Eller i vart fall till SÖS?

Nej inte fan sätter man sig och åker till Huddinge sjukhus då, med kommunala färdmedel. T-banan går inte ens dit.

Tanten har noll trovärdighet.

Om det stämmer att hon kom från Skarpnäck (dock oklart), så är det hål i huvudet att åka till Karolinska eller Danderyd. Det håller inte.
Citera
2019-02-02, 15:41
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Va? Varför skulle gravida kvinnor inte kunna vara fysiskt aggressiva menar du? Förlorar man all kroppslig styrka och blir känslomässigt apatisk som gravid? (Nej, det gör man inte).

Nej vi förlorar inte all kroppslig styrka och blir inte känslomässigt apatiska.
Självklart kan gravida kvinnor fara fysiskt aggressiva, hormonförändringarna är inte att leka med för många gravida.
Senast redigerad av onemorechance 2019-02-02 kl. 15:58.
Citera
2019-02-02, 15:41
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Att OV var tvugna att avvisa henne var för att hon inte självmant ville lämna. Sen gör hon mer motstånd ju längre filmen fortskrider.

Hon gjorde inget motstånd. Hon höll sig däremot för magen pga att de tryckte ner henne på mage och det gav henne värre smärtor. Jag ser inget motstånd i npgon av klippen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in