Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-30, 12:07
  #1
Medlem
Jag har stött på många MLM-produkteter genom
åren. Men de verkar alltid vara undermåliga
på ett eller båda av följande två sätt:

1. De är MYCKET dyrare än motsvarande
produkter som folk redan använder

och/eller

2. De är inget att hurra för, inget
revolutionerande alls

Det får mig att fundera på om det finns NÅN
bra produkt inom MLM överhuvudtaget?
__________________
Senast redigerad av Mustellaminuta 2019-01-30 kl. 12:58.
Citera
2019-01-30, 12:08
  #2
Medlem
Troligtvis inte då hade man väl sålt produkten i nån butik.
Citera
2019-01-30, 12:22
  #3
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
I min ungdom var man aktiv i några skitbolag och gjorde en del pengar på att lura på nära och kära skit som var 3ggr så dyr och hälften så bra som något som fanns på lokala Konsum.
Hela iden är att hausa upp någon värdelös produkt och sedan få någon efterbliven lallare att pantsatta hus och katt för att skaffa det unika starpaketet som ALLA måste ha. 5-50k
Produkten är sekundär och ofta (värdelös)och det enda som räknas i långa loppet är tillväxt med nya paket och nya lallare som sedan blir sura när de inte fattar hur det fungerar.

Så frågan är, varför undrar du om produkten när du borde veta att Produkten är folket.
Citera
2019-01-30, 12:56
  #4
Medlem
321js avatar
Nej, alla ni som är intresserade av MLM, använd er tid och era pengar till något mer konstruktivt.
__________________
Senast redigerad av 321j 2019-01-30 kl. 13:02.
Citera
2019-01-30, 13:16
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta

Det får mig att fundera på om det finns NÅN
bra produkt inom MLM överhuvudtaget?

Alla är jättebra. (För de som sitter i de översta få lagren).

Om produkten vore bra på riktigt skulle den vanliga handeln ha tagit in dem i sitt sortiment.
Citera
2019-01-30, 14:17
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det får mig att fundera på om det finns NÅN bra produkt inom MLM överhuvudtaget?
Nu talar jag som egentlig okunnig, men vad jag förstått ska Oriflames produkter vara okej till acceptabla priser. Tycker inte det låter osannolikt då det mesta, vad jag förstått, i deras sortiment är högmarginalprodukter.
Citera
2019-01-30, 19:25
  #7
Medlem
Nej och åter nej - det finns INGEN bra produkt inom MLM ö.h.t.

Största anledningen är just att det är MLM/Pyramidspel/Ponzi

Om produkt X kostar 100:- att köpa till en återförsäljare så gäller följande...

Butik som säljer direkt till konsument tar ett pris på 150:- för produkten (50% i vinst för varje såld produkt)

Om ett klappmongo (Som vi i dessa trådar kallar MLM/Poniz individer) skall sälja exakt samma produkt så kostar inte produkten längre 100:- för klappmongot , den kostar redan här i inköpstadiet 140:- p.g.a. att 40% skall bland annat gå till...
* Bluff & Båg AB (Läs: MLM-Företaget)
* Klappmongon (Läs: Plural!) som är över inköpsklappmongot (Bonus för POSITIONER!)
Detta gör att stackars klappmongot som skall kränga sin produkt för samma pris som affärerna inte kan göra det då vinsten på 10:- inte täcker ens en knäckebrödsmacka. Notera att det skall betalas skatt m.m. på dessa 10:- också...
För att klappmongot skall ha samma vinstmarginal som butiker så skall klappmongot ta ut ett pris på 210:- för produkten och är det då några som vill köpa?

Det handlar inte om att sälja produkter i ett MLM företag - det handlar om POSITIONER - POSITIONER - POSITIONER - POSITIONER!!!!!
Citera
2019-01-31, 00:58
  #8
Medlem
gärningsmans avatar
Morsan dammade av några tupperware-grejer och skänkte dessa till oss... Allt är ju plastaskit men en behållare sparade vi ha makaroner i och den fyller sin funktion. Tupperware på 90-talet var väl ändå helt okej kan jag tänka mig när plastprodukter gjorde intåg. Men idag säljer ju i princip alla butiker plastaskit i olika bra kvalité så jag misstänker att tupperware är överprisad skit nuförtiden?

Någon som är gammal nog att minnas hurvida tupperware stod prismässigt mot andra kedjor redan på 90-talet?
Citera
2019-01-31, 03:10
  #9
Medlem
killawifes avatar
Jag kommer ihåg när nature's own var stort och varenda kotte skulle sälja detta så pratade alla om hur bra deras prylar var, väl värt dubbla priset mot ICAs grejer men sen efter de slutat så är det ju ingen som letar efter dessa saker längre. Likadant med dessa ljus som nån dum brud alltid skulle sälja. Visst, jättefina och luktar gott men va fan, 150 spänn för ett doftljus som man får tre för 20 av på IKEA?
Citera
2019-02-01, 10:41
  #10
Medlem
321js avatar
Amways produkter är säkert bra, men det är få personer som tjänar några pengar på dem.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Amway

"De tar fasta på bland annat den Utah-baserade forskaren John M. Taylors uträkningar för några år sedan som visade att 99,9 procent av dem som går med i Amway förlorar pengar. Ett systematiskt bedrägeri, säger Boise.[27]"

Amways produkter och upplägg är suveränt bra för typ hundra personer i toppen av pyramiden ( 0,1 procent av de personer som är inblandade). Du kommer aldrig att hamna i den toppen.
__________________
Senast redigerad av 321j 2019-02-01 kl. 10:57.
Citera
2019-02-01, 11:00
  #11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Amways produkter är säkert bra, men det är få personer som tjänar några pengar på dem.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Amway

"De tar fasta på bland annat den Utah-baserade forskaren John M. Taylors uträkningar för några år sedan som visade att 99,9 procent av dem som går med i Amway förlorar pengar. Ett systematiskt bedrägeri, säger Boise.[27]"

Amways produkter och upplägg är suveränt bra för typ hundra personer i toppen av pyramiden ( 0,1 procent av de personer som är inblandade). Du kommer aldrig att hamna i den toppen.
Tråden handlar dock inte om MLM är en bra affärsidé eller inte.

Du nämner att Amways produkter "säkert" är bra.

Är de dessutom prisvärda?
Citera
2019-02-01, 11:10
  #12
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tråden handlar dock inte om MLM är en bra affärsidé eller inte.

Du nämner att Amways produkter "säkert" är bra.

Är de dessutom prisvärda?

Prisvärda? Alla MLM produkter är minst två eller tre gånger dyrare än motsvarande produkter i en vanliga butiker. Pellets beskriver i sitt inlägg hur det fungerar för alla MLM företag.
__________________
Senast redigerad av 321j 2019-02-01 kl. 11:19.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback