Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-01-30, 12:34
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VOCIFEROUS
Varför har du ett sånt begär att hela tiden ställa dig i opposition? Tycker mig se ditt användarnamn i massa trådar där du aktivt måste sätta dig på tvären och vara tvärtemot hela tiden. Är detta ditt sätt att få ventilera?

OnT: Förstår inte varför Storbritannien ens skulle bry sig om hennes utspel..

För att jag inte håller med Flashback i det mesta. Jag är inte ute efter accepetans. Måste jag hålla med er för att ni ska vara nöjda?

Jag ger mig åsikt och folk som tror jag gör det för att retas försöker nedvärdera mina argument.
Citera
2019-01-30, 12:50
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Jag är så glad att jag inte bor i Sverige längre och kan bevittna alla spektakel på avstånd.

Wallström är en pajas som alla de andra, en sosse som ursäktas och återanvänds oavsett vad hon hittar på.

”Kan inte förlåta storbrittannien”, vilket idiotiskt uttalande. Som om storbrittanien vore en person. Om man är missnöjd med brexit säger man väl just det.

Att några här i tråden försvarar henne är helt sjukt, ni måste sakna vitala delar i hjärnan.
En jävla skillnad på att försvara sak mot att försvara person.
Margot är en person som byggt hela sin karriär på EU. Hon representerar ett parti som är för EU. Hon representerar ett land som är medlem i EU.
Jag försvarar saken med ett angrepp på en person kan vara att håna en person som inte ens kan stava rätt till Storbritanien. Men så lågt ska jag inte sjunka. Är mer intresserad av vilket land du flydde till?
Citera
2019-01-30, 13:07
  #75
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Tanken men utrikesministrar och diplomati är att skapa goda relationer för Sverige, till främjande av Sveriges handel och säkerhet. I det ljuset har Sverige haft två fenomenalt usla utrikesministrar på rad. Bildt åkte runt och mopsade mot Putin, det enda landet som är ett potentiellt hot mot Sverige. Till och med det hade varit OK om den regering han satt i inte samtidigt slaktat resterna av försvaret.

Kvotkossan Wallström med kollegor har lyckats göra Sverige till ovän med Israel, jävlats med USA:s president (den ende som kan hjälpa mot Putin) och nu skall hon tydligen mucka gräl med britterna. Till vilken nytta för Sverige är hennes gnäll mot britterna? Vare sig de går eller stannar kan det inte finnas någon som helst vinst för Sverige i försämrade relationer med Storbrittanien.
Citera
2019-01-30, 13:27
  #76
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
En jävla skillnad på att försvara sak mot att försvara person.
Margot är en person som byggt hela sin karriär på EU. Hon representerar ett parti som är för EU. Hon representerar ett land som är medlem i EU.
Jag försvarar saken med ett angrepp på en person kan vara att håna en person som inte ens kan stava rätt till Storbritanien. Men så lågt ska jag inte sjunka. Är mer intresserad av vilket land du flydde till?

Oj vad roligt, du börjar snacka om felstavningar och så stavar du själv fel på exakt det ordet du anmärkte på. Drick nu en 7,5a till och gå och lägg dig.
Citera
2019-09-15, 19:36
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jahapp, då har den globalistiska utrikesministern varit farten igen. Margon Wallström hävdar att hon inte kan förlåta Storbritannien för att de röstade igenom Brexit. Varför rapporteras inte denna nyhet i Svenska MSM mer? Jag tänker mig att detta är ungefär på samma nivå som när Vanja Lundby-Wedig förbjud USA att invadera Irak, eftersom då "kommer LO att agera"!

https://www.politico.eu/article/brex...not-forgive-uk

https://samnytt.se/margot-wallstrom-...ien-for-brexit

Vad får Wallströms utspel för effekt på de svensk-brittiska relationerna? Detta med tanke på att Sverige med detta uttalat att man är fientligt inställd mot britternas demokratiskt fattade beslut.
Vad får det för effekt på den svenska demokratin? Fd utrikesminister gråter över ett demokratiskt beslut som gått henne emot.
Citera
2019-09-15, 19:39
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trananochtallen
Vad får det för effekt på den svenska demokratin? Fd utrikesminister gråter över ett demokratiskt beslut som gått henne emot.
Det är väl ungefär som alla som krävde nyval när Trump i USA eller Morrison i Australien vann, oväntade "dark horse" kandidater som vinner står ju inte högt i kurs hos etablissemanget.
Citera
2019-09-15, 19:50
  #79
Medlem
Hon ska nog inte tala om demokrati som har blivit åthutad för att försöka använda skattemedel.

https://www.expressen.se/debatt/hall...val-wallstrom/
Citera
2019-09-15, 22:30
  #80
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Hon har förvisso rätt i att det var fenomenalt ryggradslöst av de brittiska politikerna att ta till en folkomröstning. Än mer om man sedan inte hade någon avsikt att låta sig vägledas av den.

Dock är det klumpigt av Wallström att på det viset baktala en annan nation. Hon var en ren katastrof som utrikesminister. Visst var det väl hon som på bara en månad från sitt utnämnande lyckades göra sig till ovän med både Israel och Palestina på samma gång.

Hon är på tok för dogmatisk och fyrkantig för att vara en bra utrikesminister. Det finns situationer när sådant kan vara bra, men en god utrikesminister måste också besitta förmågan att tänka utanför boxen och vara diplomatisk. Egenskaper som Wallström fullständigt går förutan.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback