Jag har tagit del av grundkällorna som wikipedia citerar. Du har enbart läst vad wikipedia säger. Av tidsskäl har jag valt att citera wikipedia. Jag läser en tung utbildning, som kräver väldigt mycket av mig (men som ger mig en god lön om 3 terminer). Du kan hitta samtliga böcker som pdf på nätet, utan någon större ansträngning, och själv skumma igenom det. Du förstår inte innebörden av kollapsen av Mughal-imperiet, och de strukturer som byggts upp av både Mughals och det Brittiska imperiet. Att säga att man inte kan jämföra indisk och svensk våldtäktsstatistik är inte sant, jag har gjort ett försök, genom att visa att vi har snarlik lagstiftning (fast Indien har hårdare straff, vilka enforcas i högre grad, och mycket högre straff för sexuella trakasserier). Jag har gjort ett seriöst försök, med enkla matematiska och statistiska principer, att göra en jämförelse, där de enda jämförbara siffrorna man kunde uppvisa, var när man antog att samtliga fall av våldtäkt i Sverige rapporterats (vilket enligt BRÅ är fullständigt otroligt), och att endast 1/20 fall av våldtäkter i Indien rapporteras. Tro det eller ej, Indien har ett polisväsende, som i vissa avseende är mer effektivt det svenska, med utbildade domare
Att du verkar ha en fullständigt eurocentrerad världsbild, framgår så klart. Folk tror Indien är en total bananrepublik. Här kan du läsa om vad en indisk polis måste gå igenom under sin utbildning;
https://www.pagalguy.com/articles/wh...icers-get-1668
Urvalet för att ens få bli polis är tufft. Utbildning är tuff, både fysiskt och psykiskt, och involverar en del hårda studier i kriminologi, psykologi mm. Jag har större förtroende för en genomsnittlig Indisk polis, än en svensk. Och då har jag vänner som är poliser i Sverige.
Det är väldigt komiskt att du påstår att jag inte kan läsa, när jag hade alla rätt på högskoleprovet på delar som innefattar svenska, och snart är färdig med en välbetald utbildning som sätter stora krav på just läsförmågan. Kontextförmåga och abstrakt tänkande verkar inte vara din starka sida. Jag hade kunnat betala tusentals kronor bara för att få träffa dig i verkligheten, och bilda mig en uppfattning om din allmänna intelligens och kunskapsnivå. PM mig om du vill tjäna några snabba tusenlappar över en kaffe i Lund, se det som ett socialt experiment, inga konstigheter iblandade, endast 30 minuter diskussion inom ämnen som biologi, fysik, historia, matematik, historia m.m. Ekonomiskt givande och kanske en smula allmänbildande.
Ha det fint, hoppas du har ett bra liv och når dina mål, och att du expanderar dina kulturella och historiska vyer genom ett livslångt lärande.