Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Nihilism. Droger, överkonsumtion av mat, kortvariga relationer, och allt annat som stimulerar endorfiner. Gå med i något meningslös aktivistgrupp för att få skrika att slåss eller helt enkelt ta livet av sig. Det enda vi vet med säkerhet är att vi alla kommer dö, alla vi känt kommer dö, du kommer dö - allt du gör är meningslöst, dina barn är meningslösa och alla relationer är meningslösa, ditt minne kommer svikta, din kropp kommer ruttna. Nu behöver vi inte ens kämpa för något basalt som överlevnad, vi jobbar för att konsumera och kan du inte föda dina barn tar systemet hand om det.
Jag låter pessimistisk men jag är inte självmordsbenägen, jag har tänkt rida ut det här livet. Jag vill hoppas att det finns något större än den här existensen.
Och det gör ju självklart det. Att det finns något större alltså. Och den ideale mannen är den som förstår att det finns och letar efter det. Gör man inte det och lägger man mycket av sin energi på att få svar på frågor han inte ens behöver få svar på, ja då är man långt från ideal.