Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-22, 17:43
  #5845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argusbrillor
Oddsen är visst tämligen låga på att hon vinner ett nobelpris. (---) Hon skickar dit någon annan tjej och håller ett tal på länk. Säger nått i stil med att hon inte bryr sig om priset personligen utan ser det som ett pris för den organisation hon är med i.

Får se i december om det stämmer.

Det känns ju faktiskt inte alls otroligt att det blir så a Climate Strike for the Future, eller vad klimatrörelserna heter, vinner Nobelpriset.

Däremot känns det väl visst som att Greta vill vara i fokus. Har aldrig sett eller hört henne hänvisa till någon annan ungdom eller låta någon annan tala där hon är inbjuden. Hon har väl aldrig ens någon bredvid sig. Ok att hon inte är social, men om hon verkligen bara ser sig som en lite kugge borde hon väl inte alltid vara ensam på toppen. Kanske PR eller kontrollbehov?
2019-06-22, 17:53
  #5846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta Thunbergs fem tips är ingenting som hon tagit ur luften. Nedan några tips från Svenska Naturskyddsföreningen.

https://www.svd.se/sa-grillar-du-miljovanligt

Olyckligtvis har många av oss varit alltför lyckligt ovetande om allvaret i situationen.

Hysterin är total, nu gäller det att passa på att mjölka så länge det går även om effekten är obefintlig, spelar ingen roll att elefanten ignoreras för godhetsknarkarna.
2019-06-22, 18:59
  #5847
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men allvarligt talat, vi lever inte under Amerikaemigrationen när det bara fanns 1 Amerikabåt att åka med. Det måste väl finnas massor med båtar som åker till USA? Hon ska ju till Chile också läste jag. Går det båtar dit? Kan hon lifta från Chile till USA?
Vi har avhandlat i stort sätt samtliga sätt att ta sig över Atlanten alltifrån att gå på vatrnet till ubåt.

Här var det frågan om en Fijian och båtfolk i hans följe som ställer upp med sina båtar.
I Fijianens ställe en Druva ett stridsskepp som kan i större fall ha 200 personer ombord.
Sverige har en tradition som ett historiskt båtfolk som en gång var delaktig i att förändra den gamla världen. Något som Greta från sverige också verkar vara på väg att göra
Ur en kulturell synvinkel är naturligtvis vikingaskeppet en stark symbol för skandinavien Sverige Gretas hemland. En klimatvänlig symbol vi borde tagit till vara och marknadsfört i utlandet.

För mig får hon åka vilken båt hon vill Queen Mary eller vad den heter eller containerskepp, segelbåt. Hennes resa över pölen är i det stora hela ointressant.
Hon har ej heller påstått att hon inte ska åka någon modern båt, det enda hon sagt är att hon inte flyger.

Greta den siste vikingen.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2019-06-22 kl. 19:02.
2019-06-22, 19:30
  #5848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argusbrillor
Är det ett officiellt meddelande du har som källa, att hon avstår att komma till Oslo?
Det är en slutsats: Greta är konsekvent, hon flyger inte och hon planerar att befinna sig i New York i september och i Chile i december. Fredspriset delas ut i december. Så det tycks som att prioriterar konferensen i Chile.
2019-06-22, 19:36
  #5849
Medlem
Giant Squids avatar
Hennes jobb är viktigare än och hämta ett pris.
Folk förstår väl om hon inte känner för att hetsåka till Oslo. Hon kommer göra mer nytta på annan ort.
Jag tror hon tänker att syftet med sin kampanj är större än ett Nobelpris.
2019-06-22, 19:38
  #5850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Det känns ju faktiskt inte alls otroligt att det blir så a Climate Strike for the Future, eller vad klimatrörelserna heter, vinner Nobelpriset.

Däremot känns det väl visst som att Greta vill vara i fokus. Har aldrig sett eller hört henne hänvisa till någon annan ungdom eller låta någon annan tala där hon är inbjuden. Hon har väl aldrig ens någon bredvid sig. Ok att hon inte är social, men om hon verkligen bara ser sig som en lite kugge borde hon väl inte alltid vara ensam på toppen. Kanske PR eller kontrollbehov?
Jag tror att Greta Thunberg och alla andra klimataktivister satsar allt på att göra största möjliga påverkan utan att bekymra sig om jämlikhetsfrågor. Men hon samverkar med de andra och länkar till dem på sina sociala sidor. Försök att hålla i minnet att hon anser att det är en katastrofsituation och att det inte finns något att vänta på eller söla med.
2019-06-22, 20:02
  #5851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hennes jobb är viktigare än och hämta ett pris.
Folk förstår väl om hon inte känner för att hetsåka till Oslo. Hon kommer göra mer nytta på annan ort.
Jag tror hon tänker att syftet med sin kampanj är större än ett Nobelpris.

Är ni verkligen seriösa, eller spelar ni med?
2019-06-22, 20:07
  #5852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag tror att Greta Thunberg och alla andra klimataktivister satsar allt på att göra största möjliga påverkan utan att bekymra sig om jämlikhetsfrågor. Men hon samverkar med de andra och länkar till dem på sina sociala sidor. Försök att hålla i minnet att hon anser att det är en katastrofsituation och att det inte finns något att vänta på eller söla med.

Ursäktar min sarkasm, men är du så pass tafatt att du inte förstår det PR/mediala upplägget?
2019-06-22, 20:33
  #5853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ursäktar min sarkasm, men är du så pass tafatt att du inte förstår det PR/mediala upplägget?
Ursäkta min uppriktighet, men som det sägs: man dömer andra efter sig själv.
2019-06-22, 20:42
  #5854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ursäkta min uppriktighet, men som det sägs: man dömer andra efter sig själv.

Man har skapat ett varumärke för symbolpolitik, äcklar mig innerligen att föräldrarna är bakom PR kampanjen.
Du samt övriga förstör hennes liv omedvetet, precis som hon brinner för det omedvetet, men inser tyvärr inte det mediala syftet.
2019-06-22, 20:48
  #5855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Man har skapat ett varumärke för symbolpolitik, äcklar mig innerligen att föräldrarna är bakom PR kampanjen.
Du samt övriga förstör hennes liv omedvetet, precis som hon brinner för det omedvetet, men inser tyvärr inte det mediala syftet.
Men nu är du en obetydlig person som ingen frågar om framtiden eller klimatet, i motsats till Greta Thunberg som alltmer betraktas som någon att lyssna till.

Hon och hennes föräldrar och några miljoner personer till anser inte att det är säkert att det finns någon framtid där symboliska varumärken har någon betydelse. Alla tänker inte bara på pengar, vilket kan vara omöjligt för vissa att förstå.
2019-06-22, 20:51
  #5856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men nu är du en obetydlig person som ingen frågar om framtiden eller klimatet, i motsats till Greta Thunberg som alltmer betraktas som någon att lyssna till.

Hon och hennes föräldrar och några miljoner personer till anser inte att det är säkert att det finns någon framtid där symboliska varumärken har någon betydelse. Alla tänker inte bara på pengar, vilket kan vara omöjligt för vissa att förstå.

Lycka till med naivismen, företagen samt politikerna kommer alltid finnas vid er sida.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback