Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-10, 15:28
  #44269
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Där har vi liksom pudelns kärna.
Folk kämpar för att bli kända och på så sätt skaffa sig en karriär, sen när de blivit kändisar, då ska man plötsligt klaga på att man är känd och aldrig får vara ifred...
Nu var det så att det inte var någon folksamling runt Greta eller att folk pekade och ropade där på Västerlånggatan. Jag tror ärligt talat att det just då bara var jag som kände igen henne, ingen runt omkring tittade på henne eller efter henne.
Rent yrkesmässigt spanade jag av omgivningen och ingen fanns där som följde efter henne eller var typ dold livvakt heller, kan jag säga.
Klart Slut.
Greta har inte kämpat för att bli känd. Hon har oroat sig för klimatet. Det är allt hon har gjort.
2023-02-10, 15:49
  #44270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Greta har inte kämpat för att bli känd. Hon har oroat sig för klimatet. Det är allt hon har gjort.
Om hon endast hade oroat sig för klimatet så hade hon inte blivit känd. Vem avlönade filmaren Nathan Grossman som följde henne på heltid? Om man inte förstår att det var en planerad och välfinansierad PR-kampanj, ja då förstår man inte mycket.
2023-02-10, 16:04
  #44271
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Greta har inte kämpat för att bli känd. Hon har oroat sig för klimatet. Det är allt hon har gjort.
Driver du med mig, på riktigt ?
2023-02-11, 10:27
  #44272
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Där har vi liksom pudelns kärna.
Folk kämpar för att bli kända och på så sätt skaffa sig en karriär, sen när de blivit kändisar, då ska man plötsligt klaga på att man är känd och aldrig får vara ifred...
Nu var det så att det inte var någon folksamling runt Greta eller att folk pekade och ropade där på Västerlånggatan. Jag tror ärligt talat att det just då bara var jag som kände igen henne, ingen runt omkring tittade på henne eller efter henne.
Rent yrkesmässigt spanade jag av omgivningen och ingen fanns där som följde efter henne eller var typ dold livvakt heller, kan jag säga.
Klart Slut.
Greta säger själv,
Citat:
At home in Stockholm, she says, she goes unnoticed. “Fortunately I live in Sweden, which is very good because people aren’t interested in ‘celebrities’. When I do get stopped, it’s mostly tourists and people from abroad.”
https://www.theguardian.com/environm...g-else-matters
2023-02-11, 10:52
  #44273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta säger själv,

https://www.theguardian.com/environm...g-else-matters
Det säger hon bara för att hon inte längre är populär I Sverige. Ett sätt att försöka dölja att hon rasat i Sverige. Med andra ord så skiter folk i henne.
__________________
Senast redigerad av tindraninni 2023-02-11 kl. 10:55.
2023-02-11, 12:47
  #44274
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det säger hon bara för att hon inte längre är populär I Sverige. Ett sätt att försöka dölja att hon rasat i Sverige. Med andra ord så skiter folk i henne.
Hon startade ju året med att ligga i topp som opinionsbildare i Sverige. Så uppenbarligen bryr ju folk sig. Även om de gillar henne eller hatar henne.
2023-02-11, 13:00
  #44275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon startade ju året med att ligga i topp som opinionsbildare i Sverige. Så uppenbarligen bryr ju folk sig. Även om de gillar henne eller hatar henne.
Hon har rasat rejält i Sverige. Så nej,folk skiter I henne
Det var väl dick skämtet som höjde henne tillfället. Ett skämt som hon säkert inte kommit på själv.Så dumma är inte folk.

Sen gjorde hon bort sig rejält i Davos. Hon kan uppenbarligen inte svara på frågor hon inte läst på innan.Då faller hon pladask eller går och gömmer sig bakom Luisa Neubauer.

Detta med hat reagerar jag på. Om man inte håller med henne I vad hon säger. Hatar man då henne? Helt sjukt resonemang. Det finns säkert en hel del hat mot henne. Men i det stora hela handlar det om att folk är jättetrötta på hennes överdrivna alarmistiska attityd. Även detta ständiga flamsande och hysteriskt skratt.
Personer som hatar henne borde söka hjälp,för då klämmer skon på någon eller något annat.
Det är helt uppenbart att inte hon skriver sina tal själv.
Hon drar heller inte nån större folksamling som hon gjorde 2019.
__________________
Senast redigerad av tindraninni 2023-02-11 kl. 13:25.
2023-02-11, 13:24
  #44276
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hon har rasat rejält i Sverige. Så nej,folk skiter I henne
Det var väl dick skämtet som höjde henne tillfället. Ett skämt som hon säkert inte kommit på själv.Så dumma är inte folk.

Sen gjorde hon bort sig rejält i Davos. Hon kan uppenbarligen inte svara på frågor hon inte läst på innan.Då faller hon pladask eller går och gömmer sig bakom Luisa Neubauer.

Detta med hat reagerar jag på. Om man inte håller med henne I vad hon säger. Hatar man då henne? Helt sjukt resonemang. Det finns säkert en hel del hat mot henne. Men i det stora hela handlar det om att folk är jättetrötta på hennes överdrivna alarmistiska attityd. Även detta ständiga flamsande och hysteriskt skratt.

Hon drar heller inte nån större folksamling som hon gjorde 2019.
På vilket sätt gjorde hon bort sig i Davos? Jag har inte läst något om det annat än dina hysteriska utfall..

Dagens Opinion: Innan Tategate.
April 2022
HETAST: Greta Thunberg toppar – Wiseman kliver in
Juni 2022
HETAST: Färre politiker – popfestival lyfter Greta Thunberg
Juli 2022
Inlägg om rekordvärmen i Europa lyfter Greta Thunberg
2023-02-11, 13:40
  #44277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt gjorde hon bort sig i Davos? Jag har inte läst något om det annat än dina hysteriska utfall..

Dagens Opinion: Innan Tategate.
April 2022
HETAST: Greta Thunberg toppar – Wiseman kliver in
Juni 2022
HETAST: Färre politiker – popfestival lyfter Greta Thunberg
Juli 2022
Inlägg om rekordvärmen i Europa lyfter Greta Thunberg
Är du hysteriskt så synd för dig,måste vara jobbigt.

Två intervjuer som hon inte klarade av alls och du är fullt medveten om vilka jag menar.
Återigen så klarar inte Greta av det om hon inte pluggat på innan.
2023-02-11, 13:53
  #44278
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hon har rasat rejält i Sverige. Så nej,folk skiter I henne
Det var väl dick skämtet som höjde henne tillfället. Ett skämt som hon säkert inte kommit på själv.Så dumma är inte folk.

Sen gjorde hon bort sig rejält i Davos. Hon kan uppenbarligen inte svara på frågor hon inte läst på innan.Då faller hon pladask eller går och gömmer sig bakom Luisa Neubauer.
De som intervjuade henne i Davos var högerextrema Rebel News.
2023-02-11, 14:08
  #44279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
De som intervjuade henne i Davos var högerextrema Rebel News.
Det var relevanta frågor och hon betedde sig som en 10 åring.
Skulle varit jättebra om journalister här i Sverige kunde ställa tuffare frågor till henne istället för att dalta.
Även nåt för tex Uppdrag Granskning som kan gräva rejält I denna cirkusen.
2023-02-11, 14:22
  #44280
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det var relevanta frågor och hon betedde sig som en 10 åring.
Skulle varit jättebra om journalister här i Sverige kunde ställa tuffare frågor till henne istället för att dalta.
Även nåt för tex Uppdrag Granskning som kan gräva rejält I denna cirkusen.
Vad var det för relevanta frågor då?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback