Citat:
Jag vet inte vad du och din själsfrände hittar för länkar men du får nog leta på den om du vill ha en kommentar.
Jaha är de "självutnämnds experterna" "vänstervinklade" nu. Du kan ju ge en biografisk bakgrund till de 100 medverkande så får vi se.
Nu finns det en podcast ute med audio ifrån zoommötet mellan Greta och Björk
LISTEN TO BJÖRK AND GRETA THUNBERG DISCUSS CLIMATE CHANGE, MUSIC AND PROTEST IN NEW PODCAST
https://djmag.com/news/listen-bjork-and-greta-thunberg-discuss-climate-change-music-and-protest-new-podcast
Jaha är de "självutnämnds experterna" "vänstervinklade" nu. Du kan ju ge en biografisk bakgrund till de 100 medverkande så får vi se.
Nu finns det en podcast ute med audio ifrån zoommötet mellan Greta och Björk
LISTEN TO BJÖRK AND GRETA THUNBERG DISCUSS CLIMATE CHANGE, MUSIC AND PROTEST IN NEW PODCAST
https://djmag.com/news/listen-bjork-and-greta-thunberg-discuss-climate-change-music-and-protest-new-podcast
Om jag, eller någon annan person med högst ordinärt logiskt tänkande, skulle skriva en klimatbok så hade det naturliga steget förstås varit att anlita klimatforskare. Gärna de ”tyngsta” medförfattarna till IPCC:s rapporter.
Vad f-n vet Björk om klimatet mer än känsloutspel och egna iakttagelser? Vad vet Naomi Klein? En gaphals av Göran Greider-stuk, har hon något mer att komma med?
Fick Märta Stenevi vara med på ett hörn? Prince Charles?
Att DN:s kulturredaktion kommer gå ner i brygga av boken är en sak. Huruvida ”vanligt folk” är lika roade av att läsa den en annan. Jag är ganska övertygad om att du grovt överdriver bokens attraktionskraft, på samma sätt som du överdriver Gretas kunskaper och betydelse.
”Den okunnige är lätt att lura”, eller vad Greta brukar säga? Både hennes och dina kunskaper lämnar väldigt mycket att önska. På henne märks det också genom att hon numera ofta klär sig som en clown med tovigt hår.
Och i allt högre grad skrattar och hånar folk henne. Stackars barn.
Ännu ett skäl till att vara transparent med utgifterna. Elaka rykten uppstår så lätt, sanna eller ej.