2022-10-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag vet inte vad du och din själsfrände hittar för länkar men du får nog leta på den om du vill ha en kommentar.

Jaha är de "självutnämnds experterna" "vänstervinklade" nu. Du kan ju ge en biografisk bakgrund till de 100 medverkande så får vi se.

Nu finns det en podcast ute med audio ifrån zoommötet mellan Greta och Björk

LISTEN TO BJÖRK AND GRETA THUNBERG DISCUSS CLIMATE CHANGE, MUSIC AND PROTEST IN NEW PODCAST

https://djmag.com/news/listen-bjork-and-greta-thunberg-discuss-climate-change-music-and-protest-new-podcast

Om jag, eller någon annan person med högst ordinärt logiskt tänkande, skulle skriva en klimatbok så hade det naturliga steget förstås varit att anlita klimatforskare. Gärna de ”tyngsta” medförfattarna till IPCC:s rapporter.

Vad f-n vet Björk om klimatet mer än känsloutspel och egna iakttagelser? Vad vet Naomi Klein? En gaphals av Göran Greider-stuk, har hon något mer att komma med?

Fick Märta Stenevi vara med på ett hörn? Prince Charles?

Att DN:s kulturredaktion kommer gå ner i brygga av boken är en sak. Huruvida ”vanligt folk” är lika roade av att läsa den en annan. Jag är ganska övertygad om att du grovt överdriver bokens attraktionskraft, på samma sätt som du överdriver Gretas kunskaper och betydelse.

”Den okunnige är lätt att lura”, eller vad Greta brukar säga? Både hennes och dina kunskaper lämnar väldigt mycket att önska. På henne märks det också genom att hon numera ofta klär sig som en clown med tovigt hår.

Och i allt högre grad skrattar och hånar folk henne. Stackars barn.
2022-10-20, 18:45
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Om jag inte tar fel har flera här större mediavana. Varför inte börja med lite hederlig opinionsbildning, genom en debattartikel om redovisningen och om en plats till Greta i stiftelsestyrelsen i några större tidningar. Vill Ni bevara Er anonymitet går det då bra med signaturer!

Greta föredrar att för det mesta undvika personangrepp. Hon vill hellre granska systemen och se hur de kan fås att fungera bättre och mer relevant. "Put them against the wall" råkade Greta kläcka ur sig när hon var trött och mindre klokt höll ett tal helt spontant utan något manus.

Det sägs obekräftat att det är pengar från stiftelsen som bär Gretas namn som betalar hela boendet. Stämmer detta är det naturligt, att Greta låter andra aktivister särskilt klimataktivister från Fridays for future bo där. Annars skulle det hela bli alldeles för känsligt.
Har någon testat att skicka e-brev till Greta med frågor man önskar få besvarade? Hittade denna e-post adress. GretaThunbergMedia@gmail.com Den verkar lite konstig. Fått lära mig att man inte får använda stora bokstäver i mail adresser men det kanske är ändrat nu.

Citat:
Tro dock inte att Greta får undvara att drömma sköna drömmar på sin bäddsoffa! Tidigare hade hon ett verkligt påkostad designbäddsoffa värd ungefär 80000:- Kr och den har hon antagligen kvar, så hon sover säkert skönt i den. Enda felet med den var och är, att den exklusiva bäddsoffan var och är klädd i en trist matt patinagrön klädsel, som dock Greta knappast själv valt. Hon gillar ju gult.
Finns det källa till detta?
2022-10-20, 20:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Har någon testat att skicka e-brev till Greta med frågor man önskar få besvarade? Hittade denna e-post adress. GretaThunbergMedia@gmail.com Den verkar lite konstig. Fått lära mig att man inte får använda stora bokstäver i mail adresser men det kanske är ändrat nu.

gretathunbergmedia@gmail.com

Eller skicka ett PM på hennes twitter. Det tog Spansk TV två år att få till en intervju med henne.
2022-10-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn

Ja, i Gretas intervjuer och digitala konferenser. Då har hon ofta suttit i denna bäddsoffa! Tidigare i tråden grävdes det fram utförliga data om soffan, men har det inte i minnet. För mig är Greta och inte hennes sköna bäddsoffa viktig!

Under mycket lång tid har det bara gått att skicka PM till Gretas Instagram, ej Twitter. Det är dock sällan att Greta svarar här. Detsamma gäller G-mailkontot.

Greta kommer eventuellt snart att delta i en kurs. Då lär vi vara många som vill fråga henne och ge olika tips.
2022-10-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Glöm inte issmältning, lämpligast studerad av Greta på en Piggelin. :-)
Vanligtvis slickar Greta i sig vegansk glass. Ett tips om frukt till Greta, hon gillar även körsbär! Vad gäller stiftelsen som bär Gretas namn är den svårflörtad. Du måste både vara skicklig och ha tur för att få ett svar från stiftelsen.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-20 kl. 23:05.
2022-10-20, 23:29
Medlem
Citat:
Om jag inte tar fel har flera här större mediavana. Varför inte börja med lite hederlig opinionsbildning, genom en debattartikel om redovisningen och om en plats till Greta i stiftelsestyrelsen i några större tidningar. Vill Ni bevara Er anonymitet går det då bra med signaturer!

Greta föredrar att för det mesta undvika personangrepp. Hon vill hellre granska systemen och se hur de kan fås att fungera bättre och mer relevant. "Put them against the wall" råkade Greta kläcka ur sig när hon var trött och mindre klokt höll ett tal helt spontant utan något manus.

Det sägs obekräftat att det är pengar från stiftelsen som bär Gretas namn som betalar hela boendet. Stämmer detta är det naturligt, att Greta låter andra aktivister särskilt klimataktivister från Fridays for future bo där. Annars skulle det hela bli alldeles för känsligt.

Så det finns i så fall goda skäl för att Greta, som hon säger nöjer sig med en bäddsoffa. Sedan är det rätt känsligt ändå med tanke på att rätt många i F4F flyr för sina liv, är hemlösa och har välgrundad fruktan för sina liv. Får dock hoppas att Gretas och min gemensamma kompis Kommendören välkomnas och kan få sova över i övernattningslyan, om hon kommer till Stockholm.

Tro dock inte att Greta får undvara att drömma sköna drömmar på sin bäddsoffa! Tidigare hade hon ett verkligt påkostad designbäddsoffa värd ungefär 80000:- Kr och den har hon antagligen kvar, så hon sover säkert skönt i den. Enda felet med den var och är, att den exklusiva bäddsoffan var och är klädd i en trist matt patinagrön klädsel, som dock Greta knappast själv valt. Hon gillar ju gult.

Skulle jag få förtroendet att välja klädsel till en så påkostad jättefin soffa, skulle jag välja ett tyg med vackra färgglada röda och gula höstlöv på, det skulle passa den naturintresserade Greta. Numera kan man få motivtapeter och det kanske även finns motivklädsel. I så fall skulle även en astronomisk bild passa bra till den även rymdintresserade Greta! Även en musikalisk bild till den även musikintresserade Greta, skulle då passa bra.

Ursäkta men har/hade Greta en designbäddsoffa för svindlande 80.000 kr? (Hur vet du det förresten? Brukar mest vara nyrika uppkomlingar som skryter med sina statusprylar.) Med vetskap om Afrikas svältande barn och allt …. Har inte godhetsaposteln Malena lärt henne någonting?

Men med tanke på fotona som brukar valsa omkring på Twitter där Greta sitter i knäet på sin hårdblonderade och hårdsminkade morsa i en skinnfåtölj som kostar minst lika mycket så … Många har raljerat över stackars lilla bortskämda Greta som påstod sig ha fått sin barndom bestulen.

Om inte Fridays for Future nämns uttryckligen i stiftelsens stadgar (vilket det väl inte gör?) så tror jag det är svårt att fördela pengar den vägen. Men intressant om det går rykten om att styrelsen betalar för lägenheten Ännu ett skäl till att vara transparent med utgifterna. Elaka rykten uppstår så lätt, sanna eller ej.

Slutligen låter det som en utmärkt idé att fixa lite motivklädsel och motivtapeter men det får ju bli via secondhand, förslagsvis Myrorna. De får förstås inte innehålla plast eller andra syntetmaterial och helst inte heller bomull, som är en riktig miljöbov. Att de vackra höstfärgerna är veganska och utan kemikalier är förstås en självklarhet. Dags att leva lika klimatsmart som man lär?

Om de dessutom matchar hennes röda synth och dito skor är lyckan total, så vad väntar du på? Ställ klockan på ringning inför morgondagen
2022-10-21, 05:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja, i Gretas intervjuer och digitala konferenser. Då har hon ofta suttit i denna bäddsoffa! Tidigare i tråden grävdes det fram utförliga data om soffan, men har det inte i minnet. För mig är Greta och inte hennes sköna bäddsoffa viktig!

Under mycket lång tid har det bara gått att skicka PM till Gretas Instagram, ej Twitter. Det är dock sällan att Greta svarar här. Detsamma gäller G-mailkontot.

Greta kommer eventuellt snart att delta i en kurs. Då lär vi vara många som vill fråga henne och ge olika tips.
Det är nog så att du är blockad på hennes Twitter.
2022-10-21, 05:53
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Vanligtvis slickar Greta i sig vegansk glass. Ett tips om frukt till Greta, hon gillar även körsbär! Vad gäller stiftelsen som bär Gretas namn är den svårflörtad. Du måste både vara skicklig och ha tur för att få ett svar från stiftelsen.

Du svarar alltså på mitt skämt om Piggelin med tips om frukt till Greta samt beskrivning av hur kommunikation med hennes stiftelse fungerar. Vet du vad du skriver och varför? Jag börjar bli lite orolig för dig. Kl 23 brukar inte folk vara så trötta så de tappar konceptet på det viset.
2022-10-21, 08:16
Medlem
Citat:
(…)

Greta föredrar att för det mesta undvika personangrepp. Hon vill hellre granska systemen och se hur de kan fås att fungera bättre och mer relevant.

”För det mesta …” Men ibland tycker hon det är okej med personangrepp, då.

Hur har det funkat med hennes granskning av systemen och har hon lyckats med att få dem att ”fungera bättre och mer relevant”?

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KR28V/greta-thunberg-om-diagnosen-och-bronsstatyn

"Men att ha en diagnos behöver inte vara något negativt, förutsatt att man får rätt anpassningar i vardagen menar Greta Thunberg."

Förutsatt att man får rätt anpassningar i vardagen … Vad har Greta fått för anpassningar mer än sin anpassade skolgång i Kringlaskolan, om nu anpassningar är en förutsättning för att diagnosen inte ska innebära något negativt?

Sen kan man ju undra hur påståendet går ihop med hennes uttalande att Aspergers är en superkraft…

Citat:

Vanligtvis slickar hon i sig vegansk klass, och vanligtvis avstår hon från att åka bil med förbränningsmotor. Åtminstone om det finns fotografer i närheten. Rätt som det är kanske hon tar en flygresa också. Det där med principer är väl inte så viktigt?

Tycker det är mycket allvarligt om styrelsen bryter mot Gretas officiella löfte om transparens. Det som händer är ju att Greta själv kan misstänkliggöras och få dåligt anseende, samtidigt som Afrikas barn fortsätter att svälta.

Allt med Malenas och Svantes goda minne?
2022-10-21, 08:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Har full rätt att föreslå sådant, som kan göra Greta lite gladare. Vissa färger är humörhöjande.

Kom ihåg att Svante sa vänligt, att det enda han egentligen brydde sig om var, att hans barn var glada!

Annars är Greta även glad i småbarn, så en motivklädsel på lekande mindre barn, skulle även kunna vara en god ide!

Får annars hoppas att de andra aktivisterna i kollektivet är pålitliga. Greta har riktigt dyrbar kommunikationsutrustning och har haft och har sannolikt än även riktigt dyr inspelningsutrustning.

Verkar dock som om Greta trivs att bo i kollektiv, vilket jag sa redan för flera år sedan, att jag trodde att hon skulle föredra.

Enda kruxet med kollektiv är att man behöver komma överens om matlagningen och om städningen. Annars föredrar Greta alltså att synas mindre i media för närvarande.

Apropå städning: Jag såg en gång en interiör från den Tesla med vilken Thunberg åkte runt i USA med och den var otroligt stökig. Likaledes var det - enligt mitt tycke - en förfärlig oordning i de tågkupéer som hon befann sig i efter att ha bullat upp diverse maträtter.

Hur är det med hennes ordningssinne, egentligen? Var det hon som hade stökat till eller var det någon ur hennes entourage?
2022-10-21, 10:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Jag hittar inga utförliga data när jag söker här i tråden om denna bäddsoffa.
2022-10-21, 18:04
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Har full rätt att föreslå sådant, som kan göra Greta lite gladare.

Har du citat på något Greta-yttrande som ger dig den rätten gentemot henne?
Har du citat på att Greta har sagt vilka färger som gör henne gladare - eller projicerar du din egen "verklighet" på henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in