Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-02, 17:10
  #42241
Avstängd
Greta gillar danslekar. I skolan där hon avslutade högstadiet var hon gärna med på morgongympan på skolgården. Även på Fridays for futures olika möten har hon ofta lett pausgympa och dans och även dansat Kosackdans.

Musik och dans ska byggas utav glädje, skulle kunna vara ett ordspråk för Greta. Det har hänt att hon dansat som uppvärmning inför ett tal.

Hon har skojat och sagt, att det händer att hennes fötter börjar dansa utan att be om lov!

Har gett Greta råd och tips både som miljöaktivist, som vårdaktivist och som fredsaktivist, har varit alla tre i många år ända sedan jag var ung, och har betydande ideell erfarenhet.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-02 kl. 17:18.
2022-10-02, 17:19
  #42242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta gillar danslekar. I skolan där hon avslutade högstadiet var hon gärna med på morgongympan. Även på Fridays for futures olika möten har hon ofta lett pausgympa och dans och även dansat Kosackdans.

Musik och dans ska byggas utav glädje, skulle kunna vara ett ordspråk för Greta. Det har hänt att hon dansat som uppvärmning inför ett tal.

Hon har skojat och sagt, att det händer att hennes fötter börjar dansa utan att be om lov!

Har gett Greta råd både som miljöaktivist, som vårdaktivist och som fredsaktivist, har varit alla tre i många år ända sedan jag var ung och har betydande ideell erfarenhet.
Ska du börja babbla om kosackdans nu igen 😊
Sen är det väl positivt att Greta hoppar och skuttar. Det är bra att röra på kroppen.
2022-10-02, 18:07
  #42243
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ska du börja babbla om kosackdans nu igen 😊
Sen är det väl positivt att Greta hoppar och skuttar. Det är bra att röra på kroppen.
Kosackdansen var Greta verkligt bra på, så detta tänker jag ta upp då och då! Hoppas snart få se Greta dansa! Sedan hoppas jag att expeditionskläderna åker på Greta i vinter. Hon har även hoppat och skuttat så mycket på vintern, för att hon tidigare vintrar varit alldeles för kallt klädd. Då fick jag ibland uppmana henne, att värma sig på caféet, vilket vi gjorde tillsammans och hade trevligt.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-02 kl. 18:13.
2022-10-02, 18:23
  #42244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är numera myndig och 19 år fyllda, så hon är fullt ansvarig för sina handlingar, även om hon ännu gillar att leka ibland, särskilt med småbarn. Jag kan ge och ger då och då vissa råd och idéer, men Greta avgör vilken personlig kurs som hon vill ta. Det finns många i F4F som gjort viktiga banbrytande insatser, även den som du nämner. Vad du påstår är dock obekräftat, tills om och när Greta bekräftar det hela. Valet är så klart hennes eget!

Ja, det är nog ingen nyhet för någon att Greta numera är myndig.

Det enklaste valet för Greta vore väl ändå att vara ärlig?

https://www.aktuellhallbarhet.se/mil...par-stiftelse/

I januari 2020 stod det så här:

Citat:
”Därför har jag nu ansökt om att varumärkesregistrera mitt namn, Fridays For Future, Skolstrejk för klimatet, med mera. Åtgärderna syftar till att skydda rörelsen och våra aktiviteter (...)

Citat:
”Fridays For Future är en global rörelse grundad av mig. Den tillhör alla som deltar i den, framför allt de unga. Den kommer aldrig att användas för individuella eller kommersiella ändamål”, säger hon.

(Min fetning ovan. Hon skäms inte för att sprida lögnen om att allt är hennes verk.)

Hon visste tydligen inte att redan 2019-11-05 hade denna Janine O'Keeffe ansökt om att registrera Fridays for Future i sitt eget namn, vilket senare också skedde. En annan ingivning gjordes av "Insamlingsstiftelsen FFF Trademark Protection Foundation" 2019-12-23. Gretas namn anges inte.

Däremot hade en ansökan om att varumärkesskydda SKOLSTREJK FÖR KLIMATET gjorts av Gretas stiftelse 2019-12-13, för övrigt samma dag som ansökan om själva stiftelsen inkom till PRV. Men det där med just Fridays for Future måste hon ha drömt. Eller något.

Vem är hon då, den mystiska damen vars insatser Greta vill hemlighålla? Själv verkar hon inte särskilt blygsam:

Enligt hennes egna LinkedIn konto jobbar hon heltid sedan september 2018 som organiser/volunteer för F4F.

Citat:
I started the first twitter, Facebook and instagram accounts for Fridays for future.
I was a central coordinator for the first major strikes, including Nov, 2018, March, 2019 and September, 2019.
Since COVID I have focused on building the electronic systems to enable world wide connection of Fridays For Future including being one of the team coordinators for building and administrating:
https://map.fridaysforfuture.org/lists
https://fridaysforfuture.org/action-map/map/
Slack of 600 people with a map and statistics focus.

Citat:
I initiated the first Swedish social media for Extinction Rebellion Sweden. I lead with a group of 4 people, over 100 people through the first Extinction Rebellion actions in Stockholm on the 17th of November.

(Som tidigare nämnts: Det är nog mest en tidsfråga innan XR:s aktivism kräver dödsfall.

Citat:
5. Vad är det mest inspirerande du gjort när det gäller klimatfrågan?
Det började med att jag deltog på Gretas strejker under hösten 2018 och använde mina kontakter i Australien för att sprida budskapet. När ungdomar utomlands började intressera sig för aktionen erbjöd jag min hjälp. Jag har nu jobbat med Fridays for Future i 230 länder och alla demonstrationer under drygt 18 månader.

230 länder, det är nog svårt att hantera med samtidig flygskam.

Men lek med tanken att Greta kommer att få Nobels fredspris. Tänk på alla närgångna journalister.

"Greta, berätta hur det gick till när du ensam grundade F4F som snabbt kom att spridas över hela världen, samtidigt som du satt på marken och var selektivt mutistisk? Berätta hur det gick till när du byggde hemsidor för alla länderna och hur du fick ihop arbetsgrupper och när du kom på namnet och ..."

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta gillar danslekar. I skolan där hon avslutade högstadiet var hon gärna med på morgongympan på skolgården. Även på Fridays for futures olika möten har hon ofta lett pausgympa och dans och även dansat Kosackdans.

Musik och dans ska byggas utav glädje, skulle kunna vara ett ordspråk för Greta. Det har hänt att hon dansat som uppvärmning inför ett tal.

Hon har skojat och sagt, att det händer att hennes fötter börjar dansa utan att be om lov!

Har gett Greta råd och tips både som miljöaktivist, som vårdaktivist och som fredsaktivist, har varit alla tre i många år ända sedan jag var ung, och har betydande ideell erfarenhet.

Har Greta lyssnat på dina råd och tips som miljöaktivist, vårdaktivist och fredsaktivist? Kommer du att ta åt dig äran lite om hon - mot förmodan - skulle få Fredspriset?
2022-10-02, 18:53
  #42245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kosackdansen var Greta verkligt bra på, så detta tänker jag ta upp då och då! Hoppas snart få se Greta dansa! Sedan hoppas jag att expeditionskläderna åker på Greta i vinter. Hon har även hoppat och skuttat så mycket på vintern, för att hon tidigare vintrar varit alldeles för kallt klädd. Då fick jag ibland uppmana henne, att värma sig på caféet, vilket vi gjorde tillsammans och hade trevligt.
Ja att hon hoppade i kylan tidigare,det tror jag på. Resten garvar jag bara åt
2022-10-02, 18:58
  #42246
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, det är nog ingen nyhet för någon att Greta numera är myndig.

Det enklaste valet för Greta vore väl ändå att vara ärlig?

https://www.aktuellhallbarhet.se/mil...par-stiftelse/

I januari 2020 stod det så här:





(Min fetning ovan. Hon skäms inte för att sprida lögnen om att allt är hennes verk.)

Hon visste tydligen inte att redan 2019-11-05 hade denna Janine O'Keeffe ansökt om att registrera Fridays for Future i sitt eget namn, vilket senare också skedde. En annan ingivning gjordes av "Insamlingsstiftelsen FFF Trademark Protection Foundation" 2019-12-23. Gretas namn anges inte.

Däremot hade en ansökan om att varumärkesskydda SKOLSTREJK FÖR KLIMATET gjorts av Gretas stiftelse 2019-12-13, för övrigt samma dag som ansökan om själva stiftelsen inkom till PRV. Men det där med just Fridays for Future måste hon ha drömt. Eller något.

Vem är hon då, den mystiska damen vars insatser Greta vill hemlighålla? Själv verkar hon inte särskilt blygsam:

Enligt hennes egna LinkedIn konto jobbar hon heltid sedan september 2018 som organiser/volunteer för F4F.





(Som tidigare nämnts: Det är nog mest en tidsfråga innan XR:s aktivism kräver dödsfall.



230 länder, det är nog svårt att hantera med samtidig flygskam.

Men lek med tanken att Greta kommer att få Nobels fredspris. Tänk på alla närgångna journalister.

"Greta, berätta hur det gick till när du ensam grundade F4F som snabbt kom att spridas över hela världen, samtidigt som du satt på marken och var selektivt mutistisk? Berätta hur det gick till när du byggde hemsidor för alla länderna och hur du fick ihop arbetsgrupper och när du kom på namnet och ..."



Har Greta lyssnat på dina råd och tips som miljöaktivist, vårdaktivist och fredsaktivist? Kommer du att ta åt dig äran lite om hon - mot förmodan - skulle få Fredspriset?
Om jag blir tillfrågad kommer jag att säga som det är, att Greta är tacksam för mina insatser. Även jag gillar att retas lite, så då kommer jag som ofta att tillägga, att framgången har många föräldrar. Greta själv har betonat detta, vi är båda två beroende av mångas tappra och engagerade bidrag.

Så får Greta Nobels fredspris lär hon varmt tacka väldigt många! Greta vet givetvis mycket väl om hur Fridays for future och Schoolstrike for future bildades, men en sak är presentationen och en annan sak är verkligheten, är jag rädd för.

Jag har gång på gång bett Greta att korrigera sin tidigare felaktiga beskrivning, för att inte riskera att få det riktigt hett under sina känsliga fötter, som ju tycker att kritiska journalister sticks! Dags för Greta att göra om och göra rätt!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-02 kl. 19:02.
2022-10-02, 19:16
  #42247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det finns massor i hennes ålder som gillar att leka med små barn.Som tex sitter barnvakt,utbildar sig till förskollärare.Så det är inget särskilt med att Greta gör det.
Där tar du fullständigt fel. När andra gör någonting så är det inget särskilt. Men när Greta™ gör samma sak så är det mycket skickligt, fantastiskt och vackert.
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Har gett Greta råd och tips både som miljöaktivist, som vårdaktivist och som fredsaktivist, har varit alla tre i många år ända sedan jag var ung, och har betydande ideell erfarenhet.
Om du verkligen hade stått i kontakt med Greta™, så hade du påtalat att det står fel ålder på hennes Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hon visste tydligen inte att redan 2019-11-05 hade denna Janine O'Keeffe ansökt om att registrera Fridays for Future i sitt eget namn, vilket senare också skedde. En annan ingivning gjordes av "Insamlingsstiftelsen FFF Trademark Protection Foundation" 2019-12-23. Gretas namn anges inte.
Det är OK att ljuga om man är vänsterextremist. Det är för en god sak.
2022-10-02, 19:23
  #42248
Medlem
Giant Squids avatar
Som tidigare påpekats utan Greta inget FFF.
Sålunda är hon upphovskvinnan till allt.
2022-10-02, 19:43
  #42249
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Som tidigare påpekats utan Greta inget FFF.
Sålunda är hon upphovskvinnan till allt.
Nej, det stämmer inte riktigt. Utan Bo Thorens förberedande grupp hade det heller inte blivit något F4F. Vi gav Greta grundiden till skolstrejken. Så både Greta och den förberedande gruppen var av kritisk betydelse!
2022-10-02, 19:46
  #42250
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja att hon hoppade i kylan tidigare,det tror jag på. Resten garvar jag bara åt
Greta kanske blir så arg, att hon visar sin Kosackdans i TV, kanske i Let's dance! Hon kan tända till!
2022-10-02, 19:50
  #42251
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, det stämmer inte riktigt. Utan Bo Thorens förberedande grupp hade det heller inte blivit något F4F. Vi gav Greta grundiden till skolstrejken. Så både Greta och den förberedande gruppen var av kritisk betydelse!
Det är bara struntprat. Bosse hade en ide om skolstrejk men det var Greta som utförde den. Så utan henne hade aldrig FFF funnits eller nått sån berömmelse.
Det var ingen speciell förberedande grupp såsom du beskriver det.
2022-10-02, 19:50
  #42252
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Där tar du fullständigt fel. När andra gör någonting så är det inget särskilt. Men när Greta™ gör samma sak så är det mycket skickligt, fantastiskt och vackert.

Om du verkligen hade stått i kontakt med Greta™, så hade du påtalat att det står fel ålder på hennes Facebook.

Det är OK att ljuga om man är vänsterextremist. Det är för en god sak.
Jag har sagt till Greta, att viss info både på Facebook och på hemsidorna är inaktuell. Greta tycker dock, att annat är mer viktigt. Många är idag slutkörda i F4F!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback