Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-01, 18:22
  #42229
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Deltagit i både demonstration och förhandling!
Vem har Greta förhandlat med och i vilket sammanhang?
2022-10-01, 19:00
  #42230
Avstängd
Man kan ge bäst råd om man är på plats, men jag hade inte möjlighet att nu åka till Bokmässan. Greta är även mera erfaren idag än vad hon var för några år sedan.
2022-10-01, 19:02
  #42231
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Man kan ge bäst råd om man är på plats, men jag hade inte möjlighet att nu åka till Bokmässan. Greta är även mera erfaren idag än vad hon var för några år sedan.

Greta utvecklas. Det är ju bra.
2022-10-01, 19:02
  #42232
Avstängd
Man kan ge bäst råd om man är på plats, men jag hade inte möjlighet att nu åka till Bokmässan. Greta är även mera erfaren idag än vad hon var för några år sedan.

Resten är delvis upp till Greta och delvis upp till dem som hon mötte, om det ska berättas offentligt. Kommendören förhandlade på utrikesministernivå.

Greta har som jag förut berättat haft ett personligt samtal med den dåvarande svenska utrikesministern, som jag oväntat även fick delta i. Greta är intresserad av diplomati.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-01 kl. 19:07.
2022-10-02, 01:18
  #42233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fast då avslöjas det att det finns två F4F-grundare, vilket visserligen många vet om, men som inte alls är officiellt.

Medgrundaren vill fundera noga och förankra innan hennes bekräftelse av Gulbenkians tilläggserbjudande blir officiell. Detta kan sätta mer press på Greta, som ju nyligen var utmattad. Medgrundaren har liksom jag själv större omtanke om Greta, även om hon vill såklart att hennes rättigheter respekteras.

Bäst vore om Greta själv bekräftade när och om det är lämpligt för henne och på ett för henne passande sätt! Lagom är bäst!

Det tog - som väntat - bara ett par minuter att ta reda på den ”icke-officiella medgrundarens” namn. Räckte att söka på ”varumärkesregistrering” och därifrån klicka vidare. Hennes namn har faktiskt ”valsat runt” i den här tråden redan för några år sen.

Hon heter Janine O’Keefee (med reservation för stavningen) och är en manhaftig, Australienfödd ingenjör som närmar sig 60-årsstrecket och är numera tydligen bosatt i Sthlm.

Det är klart att lilla späda Greta som såg ut som en förskräckt och undernärd 12-åring fungerade mycket bättre för att röra folk till tårar än hon.

Så okunniga lilla Greta skickades fram som postergirl i rampljuset medan haggan fick sköta grovjobbet i bakgrunden. (Kan ju teoretiskt sett till och med ha varit hon som skrev Gretas tal.)

Den här haggan stöder dessutom Extinction Rebellion så hon skulle av många automatiskt uppfattas som obehaglig av den anledningen.

Men varför Greta vidmakthåller lögnen om att det var hon själv som skapade F4F ställer inte henne i något positivt sken. Inge’ bra att trassla in sig i falska historier som dessutom är så lätta för vem som helst att sticka hål på.

Stackars Greta, förresten, som ”nyligen var utmattad”. I ett par timmar
2022-10-02, 01:29
  #42234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Deltagit i både demonstration och förhandling!

Om man har deltagit i en politiskt korrekt demonstration mot Ukraina-kriget är det ett tungt argument för att föreslås till Nobels fredspris, om jag förstår dig rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vem har Greta förhandlat med och i vilket sammanhang?

Nja, det är tyvärr lite hemligt. Vi får nöja oss med att veta att det var ett eller flera avancerade möten på mycket hög nivå!!!!!!!! (De verkar inte ha gett några resultat, heller. Men sådana småsaker sk-er nog Nobelkommittén högaktningsfullt i.)

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Man kan ge bäst råd om man är på plats, men jag hade inte möjlighet att nu åka till Bokmässan. Greta är även mera erfaren idag än vad hon var för några år sedan.

Resten är delvis upp till Greta och delvis upp till dem som hon mötte, om det ska berättas offentligt. Kommendören förhandlade på utrikesministernivå.

Greta har som jag förut berättat haft ett personligt samtal med den dåvarande svenska utrikesministern, som jag oväntat även fick delta i. Greta är intresserad av diplomati.

Eller är det kanske ert samtal med svenska utrikesministern som kan rendera Greta ett fredspris?
2022-10-02, 02:29
  #42235
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Om man har deltagit i en politiskt korrekt demonstration mot Ukraina-kriget är det ett tungt argument för att föreslås till Nobels fredspris, om jag förstår dig rätt?



Nja, det är tyvärr lite hemligt. Vi får nöja oss med att veta att det var ett eller flera avancerade möten på mycket hög nivå!!!!!!!! (De verkar inte ha gett några resultat, heller. Men sådana småsaker sk-er nog Nobelkommittén högaktningsfullt i.)



Eller är det kanske ert samtal med svenska utrikesministern som kan rendera Greta ett fredspris?
Kan bara säga att Greta instämmer i det kända citatet om, att man ska stå upp för det som är rätt, även om man är ensam. Många kända som okända i F4F instämmer även i detta fina citat, bland annat jag själv.

Jag kan bara mycket ytligt beröra varför Greta är värd ett fredspris. Mycket handlar om att klimat- och miljökriser ofta framkallar ofred och konflikter. Inte minst torka och värmeböljors starka påverkan på civilsamhället har Greta förtjänstfullt lyft upp x flera.

Vad gäller samtalet med utrikesministern, som jag fick Gretas mycket vänliga förtroende att delta i, kan sägas att ministern var mycket positivt inställd till Greta och hennes insatser. Detta får Greta själv berätta mera om.

Vad gäller fredspriset görs som vid övriga Nobelpris, en sammanvägd bedömning av kandidatens helhetsbild. Vad gäller olika resultat är detta alldeles för tidigt att bedöma. Internationella samtal är oftast långvariga processer.

Greta kan ha öppnat nya dörrar utan att ens ännu veta om det! Hoppas verkligen att hon nu får mera framgång, mera kunnande och bättre mående! Detta är hon väl värd.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-02 kl. 02:45.
2022-10-02, 09:02
  #42236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kan bara säga att Greta instämmer i det kända citatet om, att man ska stå upp för det som är rätt, även om man är ensam. Många kända som okända i F4F instämmer även i detta fina citat, bland annat jag själv.

Jag kan bara mycket ytligt beröra varför Greta är värd ett fredspris. Mycket handlar om att klimat- och miljökriser ofta framkallar ofred och konflikter. Inte minst torka och värmeböljors starka påverkan på civilsamhället har Greta förtjänstfullt lyft upp x flera.

Vad gäller samtalet med utrikesministern, som jag fick Gretas mycket vänliga förtroende att delta i, kan sägas att ministern var mycket positivt inställd till Greta och hennes insatser. Detta får Greta själv berätta mera om.

Vad gäller fredspriset görs som vid övriga Nobelpris, en sammanvägd bedömning av kandidatens helhetsbild. Vad gäller olika resultat är detta alldeles för tidigt att bedöma. Internationella samtal är oftast långvariga processer.

Greta kan ha öppnat nya dörrar utan att ens ännu veta om det! Hoppas verkligen att hon nu får mera framgång, mera kunnande och bättre mående! Detta är hon väl värd.

Ja visst är det så att torka, värmeböljor, översvämningar osv har en enorm påverkan på de drabbade samhällena och människorna, vilket förstås i sin tur riskerar att leda till svåra konflikter. Det kan man räkna ut med valfri kroppsdel.

Det stora felet som Greta gör - och där vissa bara jamsar med, även om ni blir allt färre - är att hon skyller alla destruktiva väderhändelser på fossil förbränning. Även sådana som har uppträtt genom årmiljonernas lopp. Det står t.ex om Noaks ark i Bibeln, om Syndafallet som knappast hade rötter i någon industrialisering.

Eftersom Greta är hjärntvättad och/eller bara klenbegåvad så kastar hon sig på Sändknappen i sina sociala medier så fort hon får nys om en skrämmande bild på en skogsbrand eller orkan. I hennes värld finns ingen annan förklaring än att mänskliga aktiviteter är boven i dramat.

Hennes botemedel är att stoppa all fossil förbränning så fort det bara går. Hur folk ska värma sina bostäder och laga sin mat skiter hon högaktningsfullt i. Hur samhället ska fortleva och helst utvecklas också.

Om Greta finge bestämma skulle världen kastas ut i en revolution, som hon förstås inte skulle slippa undan själv.

Men koldioxidnivåerna kommer ändå leva kvar länge än. Många naturvetare hävdar att de mest gör gott för både växtlighet och klimat och att de fortfarande är låga, ur ett historiskt perspektiv. Men det har Greta antagligen ingen aaaaaning om.

Så kan det gå när man är hjärntvättad och/eller allmänt klenbegåvad. Det är trist att hon lyckats manipulera andra på samma sätt.
2022-10-02, 10:52
  #42237
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Så kan det gå när man är hjärntvättad och/eller allmänt klenbegåvad. Det är trist att hon lyckats manipulera andra på samma sätt.

99% av befolkningen är inte insatta i diverse nörderier, deras naturvetenskapliga kunskap begränsar sig till att veta att om man sätter på spisen och ställer dit en kastrull med vatten så lär vattnet så smpningom koka. Då är det naturligt att de agerar inte med grund i fakta, utan känslor. Det är där Greta-rörelsen har sitt största spelrum.
2022-10-02, 16:38
  #42238
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det tog - som väntat - bara ett par minuter att ta reda på den ”icke-officiella medgrundarens” namn. Räckte att söka på ”varumärkesregistrering” och därifrån klicka vidare. Hennes namn har faktiskt ”valsat runt” i den här tråden redan för några år sen.

Hon heter Janine O’Keefee (med reservation för stavningen) och är en manhaftig, Australienfödd ingenjör som närmar sig 60-årsstrecket och är numera tydligen bosatt i Sthlm.

Det är klart att lilla späda Greta som såg ut som en förskräckt och undernärd 12-åring fungerade mycket bättre för att röra folk till tårar än hon.

Så okunniga lilla Greta skickades fram som postergirl i rampljuset medan haggan fick sköta grovjobbet i bakgrunden. (Kan ju teoretiskt sett till och med ha varit hon som skrev Gretas tal.)

Den här haggan stöder dessutom Extinction Rebellion så hon skulle av många automatiskt uppfattas som obehaglig av den anledningen.

Men varför Greta vidmakthåller lögnen om att det var hon själv som skapade F4F ställer inte henne i något positivt sken. Inge’ bra att trassla in sig i falska historier som dessutom är så lätta för vem som helst att sticka hål på.

Stackars Greta, förresten, som ”nyligen var utmattad”. I ett par timmar
Greta är numera myndig och 19 år fyllda, så hon är fullt ansvarig för sina handlingar, även om hon ännu gillar att leka ibland, särskilt med småbarn. Jag kan ge och ger då och då vissa råd och idéer, men Greta avgör vilken personlig kurs som hon vill ta. Det finns många i F4F som gjort viktiga banbrytande insatser, även den som du nämner. Vad du påstår är dock obekräftat, tills om och när Greta bekräftar det hela. Valet är så klart hennes eget!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-02 kl. 16:44.
2022-10-02, 16:50
  #42239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är numera myndig och 19 år fyllda, så hon är fullt ansvarig för sina handlingar, även om hon ännu gillar att leka ibland, särskilt med småbarn. Jag kan ge och ger då och då vissa råd och idéer, men Greta avgör vilken personlig kurs som hon vill ta. Det finns många i F4F som gjort viktiga banbrytande insatser, även den som du nämner. Vad du påstår är dock obekräftat, tills om och när Greta bekräftar det hela. Valet är så klart hennes eget!
Det finns massor i hennes ålder som gillar att leka med små barn.Som tex sitter barnvakt,utbildar sig till förskollärare.Så det är inget särskilt med att Greta gör det.
2022-10-02, 16:51
  #42240
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är numera myndig och 19 år fyllda, så hon är fullt ansvarig för sina handlingar, även om hon ännu gillar att leka ibland, särskilt med småbarn. Jag kan ge och ger då och då vissa råd och idéer, men Greta avgör vilken personlig kurs som hon vill ta. Det finns många i F4F som gjort viktiga banbrytande insatser, även den som du nämner. Vad du påstår är dock obekräftat, tills om och när Greta bekräftar det hela. Valet är så klart hennes eget!
Så Greta gillar att leka. Vad leker hon då för lekar? Och du ger råd om vad?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback