Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 20:15
  #42181
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har varit och är aktiv rörande kriget i Ukraina. Detta vill hon dock bara själv berätta om, när och om det blir lämpligt.

Fick höra att ankaret från hennes båt sabba ett gasrör eller två.
2022-09-29, 20:20
  #42182
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vaddå viss försiktighet. Du nämner saker ur artiklar för att verka viktig men som vi andra hittar ändå.
Både jag och den andra vuxna aktivisten har även andra infovägar och infokällor än artiklar.
2022-09-29, 20:24
  #42183
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Både jag och den andra vuxna aktivisten har även andra infovägar och infokällor än artiklar.
Verkar vara udda vägar då du påstod att Greta skulle till ett hemligt möte i FN. Medans alla i tråden och övriga världen visste att hon skulle till bokmässan i Göteborg.
2022-09-29, 21:20
  #42184
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Verkar vara udda vägar då du påstod att Greta skulle till ett hemligt möte i FN. Medans alla i tråden och övriga världen visste att hon skulle till bokmässan i Göteborg.
Jag sa aldrig att Greta skulle på ett hemligt möte i FN. I diplomatin och i juridiken är även ett kommatecken ofta av större betydelse, jag skrev aldrig ordet hemlig!

Ska du vara med i större sammanhang, måste du bli mycket mera noggrann av dig, nu duger du inte!

Vad Greta funderade på och funderar på är att medverka i ett FN-möte. Vad jag förstod var hon in i det sista tveksam till om hon alls skulle medverka i Bokmässan. Nu gjorde hon det efter en dags sjukledighet, men det var inte alls självklart, även om det ju var planerat.

Jag har mycket annat göra, både politiskt och hunanitärt, men jag stödjer Greta aktivt, vilket hon vet! I FN:s Generalförsamling är normalt alla möten offentliga.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-29 kl. 21:24.
2022-09-29, 21:40
  #42185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Att vi var flera om att bilda FFF är helt rätt, men formellt var det bara två grundare, Greta och den vuxna aktivisten.

Även idag är dessa två som ensamma har varumärkesrättigheterna.

Greta har enligt uppgift låtit förvaltarregistrera sina rättigheter på stiftelsen som bär hennes namn, medan den vuxna aktivisten helt själv sköter sina rättigheter.

Det måste vara en baggis att ta reda på den vuxna aktivistens namn. Bara att kolla upp vem som sitter på varumärkesrättigheterna, vilket troligen är offentliga uppgifter.

Så blev den av Gretas väl förborgade hemligheter avslöjad …

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför har du så svårt att tala ur skägget. (" den här unga tjejen, den vuxna aktivisten m,m " den mycket begåvade forskaren") ? Det är ett helt stört beteende. Nämn vilka det är du pratar om istället eller måste vi göra jobbet åt dig hela tiden för att tolka de artiklar du har snöat in på?

Ja, precis. Varför gå som katten kring het gröt? Och vilka är de mycket begåvade och avancerade musik- och danstjejerna?????

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
För alla oss miljö- och klimataktivister i hela världen och för hela mänskligheten. Det senare enligt FN:s Generalsekreterare.

Utan den förberedande gruppen hade antingen F4F inte startat alls eller blivit kraftigt försenade, så vi var av kritisk betydelse.

Greta ledde det yttre arbetet, medan den vuxna aktivisten ledde det inre arbetet.

Fast dessvärre fick ju inte F4F någon ”kritisk betydelse”. Politikerna lyssnar ändå inte och alla kurvor går åt fel håll (enligt er). Så av de 10 åren som återstår har 4 redan gått åt meningslösa/destruktiva skolstrejker, flamsiga demonstrationståg och ett stort möte i Turin som utmynnade i - ja, vad då? En konsert.

Sen har jag personligen väldigt svårt att känna sympati för er överdrivna alarmism som inte har stöd bland de breda forskarlagren men som ger oro och ångest hos små barn.

Så sammantaget kanske det hade varit minst lika bra om den förberedande gruppen aldrig hade kommit till stånd. (Och den där sliskige Guterres är maktfullkomlig och obehaglig.)

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har varit och är aktiv rörande kriget i Ukraina. Detta vill hon dock bara själv berätta om, när och om det blir lämpligt.

Okej, men hon är bekväm med att du avslöjar lite grann. Har hon varit tydlig med hur mycket du får säga?

Med tanke på Gretas redan tidigare omänskliga arbetsbörda i kombination på bristen på minst två privatsekreterare kan det låta lite dumdristigt att kasta sig ut i även detta arbete. I Göteborg var hon utmattad en halv dag. Nästa gång kanske hon sjunker ner i ett allvarligt utmattningssyndrom som kan ta åratal att läka.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tror att vett och balans är till fördel, vilket Greta lär instämma i.

Yeah, right … som om vett och balans går ihop med Gretas vilja att kasta ut världen i ett ”Uproot the System”.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Verkar vara udda vägar då du påstod att Greta skulle till ett hemligt möte i FN. Medans alla i tråden och övriga världen visste att hon skulle till bokmässan i Göteborg.

Ja precis, och vad hände med alla utmärkelserna som hon hade hängt på sig som en julgran?

*
Det är COP27 i Sharm El Sheikh den 6-18 november (tror jag). Dit kan hon knappast åka. Lite svårt att fixa det koldioxidfritt och dessutom har hon skolan.

Undrar om hon får äran att ställa upp på länk?
2022-09-29, 21:44
  #42186
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Fast dessvärre fick ju inte F4F någon ”kritisk betydelse”. Politikerna lyssnar ändå inte och alla kurvor går åt fel håll (enligt er). Så av de 10 åren som återstår har 4 redan gått åt meningslösa/destruktiva skolstrejker, flamsiga demonstrationståg och ett stort möte i Turin som utmynnade i - ja, vad då? En konsert.
Någon succé blev inte Greta på längre sikt. Nu när alla snart glömt henne kanske hon får Nobelpris?

"Dinosaurierna trodde också att de hade tid."
Vad får de sina slogans ifrån? Men det finns numera en viss sjuk humor i dem i alla fall, vilket måste ses positivt hos dessa annars högtravande, självbelåtna, pompösa besserwissrar.

Asienvecka. Den enda som inte ser ut att direkt vilja döda alla som skulle gå fram och fråga om mer information, är inte oväntat den filippinska tjejen
https://twitter.com/GretaThunberg/st...nSpJQ7oEg&s=19
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-29 kl. 22:22.
2022-09-29, 21:54
  #42187
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag sa aldrig att Greta skulle på ett hemligt möte i FN. I diplomatin och i juridiken är även ett kommatecken ofta av större betydelse, jag skrev aldrig ordet hemlig!

Ska du vara med i större sammanhang, måste du bli mycket mera noggrann av dig, nu duger du inte!

Vad Greta funderade på och funderar på är att medverka i ett FN-möte. Vad jag förstod var hon in i det sista tveksam till om hon alls skulle medverka i Bokmässan. Nu gjorde hon det efter en dags sjukledighet, men det var inte alls självklart, även om det ju var planerat.

Jag har mycket annat göra, både politiskt och hunanitärt, men jag stödjer Greta aktivt, vilket hon vet! I FN:s Generalförsamling är normalt alla möten offentliga.
För oss som haft koll så ställde Greta bara in det tredje sista seminariet, under lördagens bokmässa.
Ännu ett bevis på att du helt saknar koll.
2022-09-29, 22:00
  #42188
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”.

Ja precis, och vad hände med alla utmärkelserna som hon hade hängt på sig som en julgran?

*
Det är COP27 i Sharm El Sheikh den 6-18 november (tror jag). Dit kan hon knappast åka. Lite svårt att fixa det koldioxidfritt och dessutom har hon skolan.

Undrar om hon får äran att ställa upp på länk?
Vilka utmärkelser har hon hängt på sig??
Det är just sådant trams som gör dig till soulmate med dess avsändare. Hur orkar du hålla på sånt?

COP27 misstänker jag att det kommer vara en stor demo någonstans i centraleuropa.
2022-09-29, 22:39
  #42189
Medlem
WhereIsRussias avatar
En kollega var på bokmässan för att se Greta i ett samtal med ärkebiskopen och hon satte dit Antje och svenska kyrkan i skamvrån för att ta över samernas mark. Ska ha varit stående ovationer och rungande applåder med en kränkt Antje som såg sig tvungen och applådera med
2022-09-29, 22:51
  #42190
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
En kollega var på bokmässan för att se Greta i ett samtal med ärkebiskopen och hon satte dit Antje och svenska kyrkan i skamvrån för att ta över samernas mark. Ska ha varit stående ovationer och rungande applåder med en kränkt Antje som såg sig tvungen och applådera med
🤣🤣🤣
Det lönar sig att läsa denna tråd ibland. Det kommer en del kul inlägg.
Samerna har ju sina gamla trolltrummor och närmade sig åtminstone en del nybyggda kyrkor med försiktighet och offrade till sina egna gudar för att blidka dem efter kyrkobesöket. Det har jag hört i Norrland, men jag vet inte om det stämmer.

Fast Gretas möjligheter att bli kardinal minskade nog ytterligare om hon kritiserade kyrkans rikedomar.

Men Gretas kompis påve Fransiskus stöder i alla fall helt tydligt Ukraina, precis som Greta.
https://wp.en.aleteia.org/wp-content...0&h=348&crop=1
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-29 kl. 23:09.
2022-09-30, 02:34
  #42191
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
För oss som haft koll så ställde Greta bara in det tredje sista seminariet, under lördagens bokmässa.
Ännu ett bevis på att du helt saknar koll.
Då skrev jag fel, vilket jag beklagar. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Jag har koll för det mesta, men inte alltid.
2022-09-30, 02:40
  #42192
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det måste vara en baggis att ta reda på den vuxna aktivistens namn. Bara att kolla upp vem som sitter på varumärkesrättigheterna, vilket troligen är offentliga uppgifter.

Så blev den av Gretas väl förborgade hemligheter avslöjad …



Ja, precis. Varför gå som katten kring het gröt? Och vilka är de mycket begåvade och avancerade musik- och danstjejerna?????



Fast dessvärre fick ju inte F4F någon ”kritisk betydelse”. Politikerna lyssnar ändå inte och alla kurvor går åt fel håll (enligt er). Så av de 10 åren som återstår har 4 redan gått åt meningslösa/destruktiva skolstrejker, flamsiga demonstrationståg och ett stort möte i Turin som utmynnade i - ja, vad då? En konsert.

Sen har jag personligen väldigt svårt att känna sympati för er överdrivna alarmism som inte har stöd bland de breda forskarlagren men som ger oro och ångest hos små barn.

Så sammantaget kanske det hade varit minst lika bra om den förberedande gruppen aldrig hade kommit till stånd. (Och den där sliskige Guterres är maktfullkomlig och obehaglig.)



Okej, men hon är bekväm med att du avslöjar lite grann. Har hon varit tydlig med hur mycket du får säga?

Med tanke på Gretas redan tidigare omänskliga arbetsbörda i kombination på bristen på minst två privatsekreterare kan det låta lite dumdristigt att kasta sig ut i även detta arbete. I Göteborg var hon utmattad en halv dag. Nästa gång kanske hon sjunker ner i ett allvarligt utmattningssyndrom som kan ta åratal att läka.



Yeah, right … som om vett och balans går ihop med Gretas vilja att kasta ut världen i ett ”Uproot the System”.



Ja precis, och vad hände med alla utmärkelserna som hon hade hängt på sig som en julgran?

*
Det är COP27 i Sharm El Sheikh den 6-18 november (tror jag). Dit kan hon knappast åka. Lite svårt att fixa det koldioxidfritt och dessutom har hon skolan.

Undrar om hon får äran att ställa upp på länk?
Ibland är det särskilt inom politiken viktigt, vem som avslöjar, och inte bara vad som avslöjas. Har fått tydliga anvisningar om, att inte identifiera vissa personer!

Varför det är så får du fråga Greta om. Antar att hon vill, att dem som är tillräckligt nyfikna för att gräva efter infon, ska få svettas rejält för att få tag på den. Kolla själv om du vill!

Är du skicklig kanske du rentav får tag på några av Greta roliga underhållande videos!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-30 kl. 02:47.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback