Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 17:04
  #42157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Förhållandet att det finns mera pengar som väntar på Greta, om hon åker ner till Portugal och håller tal där nere är bekräftad av den andra medgrundaren till Fridays for future International.

Hon har liksom jag erbjudit sig att vara resesällskap åt Greta och ge goda råd och tips till talet i Portugal.

Hon och Greta kan mer än några andra om de inre förhållandena i F4F. Till skillnad från en viss bläckfisk så har hon även idag en hel del kontakter med de unga. Så uppgiften om stiftelsen får betraktas som väldigt säker.

Annars bekräftar Greta att hon är ljudkänslig, högkänslig och behöver vila en hel del i nedanstående intervju.

Har själv fått uppleva ett antal gånger att Greta varit sur, trött och tvär på morgonen, för att sedan när hon efter lunchen sovit några timmar hemma vara en helt annan tjej, öppen glad och nyfiken. Därför retas jag ibland och kallar Greta för morgonsur, vilket hon ofta är.

Det visar sig även när hon lite oroligt undrade om man fick sova efter lunchen som riksdagsman. Tröstade henne med att berätta om en tidigare fransk president som blev topp-politiker fast han hade liknande sömnvanor.

Att Greta är mycket väluppfostrad har jag länge vetat om. Svante svär dock mycket, vilket Greta har tagit efter.
Det finns dock luckor i Gretas attityd, numera aktar jag mig noga för att fråga henne om maten smakade bra.


https://www.google.com/url?sa=t&sour...3ORG2DFUi96UpV
När det gäller dom återstående 5 miljonerna så får du ursäkta. Men där tror jag mer på bläckfisken.Men det får vi väl se längre fram. När det gäller ljudkänsligheten så verkade det mer vara när hon var yngre.Är man väldigt ljudkänslig som Greta har varit,så är det bra att träna att upp det.

Hon berättar ju själv i videon att hon var jättetrött efter skolan.Man kan träna bort ljudkänslighet och lära sig att skärma av. Så jag tror knappast att det gäller idag.Greta har ju deltagit i mycket höga ljudnivåer. Som tex demonstrationer och stor publik.Så du kan lugnt släppa att det gäller fortfarande.

Jag tror heller inte på att hon behöver sova mer än andra. Då hade hon inte orkat med dagen på gymnasiet.
2022-09-29, 17:06
  #42158
Avstängd
Fast då avslöjas det att det finns två F4F-grundare, vilket visserligen många vet om, men som inte alls är officiellt.

Medgrundaren vill fundera noga och förankra innan hennes bekräftelse av Gulbenkians tilläggserbjudande blir officiell. Detta kan sätta mer press på Greta, som ju nyligen var utmattad. Medgrundaren har liksom jag själv större omtanke om Greta, även om hon vill såklart att hennes rättigheter respekteras.

Bäst vore om Greta själv bekräftade när och om det är lämpligt för henne och på ett för henne passande sätt! Lagom är bäst!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-29 kl. 17:18.
2022-09-29, 17:15
  #42159
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
När det gäller dom återstående 5 miljonerna så får du ursäkta. Men där tror jag mer på bläckfisken.Men det får vi väl se längre fram. När det gäller ljudkänsligheten så verkade det mer vara när hon var yngre.Är man väldigt ljudkänslig som Greta har varit,så är det bra att träna att upp det.

Hon berättar ju själv i videon att hon var jättetrött efter skolan.Man kan träna bort ljudkänslighet och lära sig att skärma av. Så jag tror knappast att det gäller idag.Greta har ju deltagit i mycket höga ljudnivåer. Som tex demonstrationer och stor publik.Så du kan lugnt släppa att det gäller fortfarande.

Jag tror heller inte på att hon behöver sova mer än andra. Då hade hon inte orkat med dagen på gymnasiet.
Man kan delvis träna bort ökad ljudkänsligher men bara delvis. Detsamma gäller för högkänslighet. Så jag tror, att Greta fortfarande har ett klart ökat vilobehov,
även om det var mera uttalat när hon var yngre.

Att hon blev gladare och mera öppen efter att ha sovit efter lunchen hände senast för inte alls så länge sedan.

Vad gäller tilläggspengarna med fem miljoner i Portugal kommer säkert sanningen att avslöjas. Det går inte att ha locket på för länge för viktiga uppgifter, de läcker oftast ut i offentligheten.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-29 kl. 17:22.
2022-09-29, 17:26
  #42160
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fast då avslöjas det att det finns två F4F-grundare, vilket visserligen många vet om, men som inte alls är officiellt.

Medgrundaren vill fundera noga och förankra innan hennes bekräftelse av Gulbenkians tilläggserbjudande blir officiell. Detta kan sätta mer press på Greta, som ju nyligen var utmattad. Medgrundaren har liksom jag själv större omtanke om Greta, även om hon vill såklart att hennes rättigheter respekteras.

Bäst vore om Greta själv bekräftade när och om det är lämpligt för henne och på ett för henne passande sätt! Lagom är bäst!
Ja just det det är alltid någon hållhake, hemlis ibland dina mest grundlösa påstående ( rena lögner), historiskt så kraschar ju alla dina påståenden trots att du inbillar dig vara bästis med Greta.
Det är en enkel väg att diskutera. Då kan man hitta på vad som helst.
Var inte du grundaren till FFF nyligen?
2022-09-29, 17:27
  #42161
Avstängd
Vad gäller Gretas naturvetenskapliga upptäckt, funderar nog Greta även på hur hon kan lägga fram den, utan att bli anklagad för plagiat.

Ni kritiker lär väl anklaga henne, för att bara ha satt sitt namn under andras arbete!

Hur kan man som forskare eller trolig blivande forskare bevisa att ens idé är ens egen idé!? Greta har ju ofta förut blivit anklagad för att ha anlitat talskrivare.

Sedan är hon ju så jäktad. Greta svär ofta över sin tidsbrist.
2022-09-29, 17:38
  #42162
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja just det det är alltid någon hållhake, hemlis ibland dina mest grundlösa påstående ( rena lögner), historiskt så kraschar ju alla dina påståenden trots att du inbillar dig vara bästis med Greta.
Det är en enkel väg att diskutera. Då kan man hitta på vad som helst.
Var inte du grundaren till FFF nyligen?
Nej, det har jag aldrig sagt. Vad jag har sagt är att jag deltog i samtalsgruppen där Greta även deltog, där skolstrejkerna först diskuterades.

Utan den digitala värdefulla förberedande samtalsgruppen hade Greta inte fått sin strejkidé, så den var mycket viktig.

Sedan var det Greta och en vuxen aktivist som tog initiativet till skolstrejkerna för klimatet. Det var den vuxna aktivisten som sedan ordnade med de formella registreringarna, medan Greta var frontansiktet utåt.

Bästis är nog ett för starkt ord, men tidvis har Greta och jag haft en givande kontakt, som vi har båda uppskattat.
Vi får se vad vi kan göra tillsammans i framtiden.

Verkligheten är oftast i gråskala och inte i svart-vitt. Greta tror jag skulle säga, att om man anklagar andra för felaktiga uppgifter, kör man ofta själv med sådana!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-29 kl. 17:45.
2022-09-29, 17:57
  #42163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fast då avslöjas det att det finns två F4F-grundare, vilket visserligen många vet om, men som inte alls är officiellt.

Medgrundaren vill fundera noga och förankra innan hennes bekräftelse av Gulbenkians tilläggserbjudande blir officiell. Detta kan sätta mer press på Greta, som ju nyligen var utmattad. Medgrundaren har liksom jag själv större omtanke om Greta, även om hon vill såklart att hennes rättigheter respekteras.

Bäst vore om Greta själv bekräftade när och om det är lämpligt för henne och på ett för henne passande sätt! Lagom är bäst!
Som vanligt hemlisar.. . Istället för att du babblar,så avakta tills det är offentligt Istället.

Utmattad. Det stod att hon hade haft en intensiv dag och behövde vila. Dagen efter deltog hon.

Spontant så tror jag faktiskt att Greta har vänner som hon umgås med och som är pålitliga. Som inte pladdrar masa strunt.Om vackra händer,tänder,öron och skitiga strumpor.
2022-09-29, 18:05
  #42164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller Gretas naturvetenskapliga upptäckt, funderar nog Greta även på hur hon kan lägga fram den, utan att bli anklagad för plagiat.

Ni kritiker lär väl anklaga henne, för att bara ha satt sitt namn under andras arbete!

Hur kan man som forskare eller trolig blivande forskare bevisa att ens idé är ens egen idé!? Greta har ju ofta förut blivit anklagad för att ha anlitat talskrivare.

Sedan är hon ju så jäktad. Greta svär ofta över sin tidsbrist.
Nu är vi där igen! Hemlisar! Skulle Greta utföra allt det som du har rabblar upp hade hon garanterat hamnat på psykakuten.För svår utmattningsdepression
Hon hade inte varken hunnit äta eller gå på toa.
Så urbota korkat så hälften kunde räckt.
2022-09-29, 18:08
  #42165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, det har jag aldrig sagt. Vad jag har sagt är att jag deltog i samtalsgruppen där Greta även deltog, där skolstrejkerna först diskuterades.

Utan den digitala värdefulla förberedande samtalsgruppen hade Greta inte fått sin strejkidé, så den var mycket viktig.

Sedan var det Greta och en vuxen aktivist som tog initiativet till skolstrejkerna för klimatet. Det var den vuxna aktivisten som sedan ordnade med de formella registreringarna, medan Greta var frontansiktet utåt.

Bästis är nog ett för starkt ord, men tidvis har Greta och jag haft en givande kontakt, som vi har båda uppskattat.
Vi får se vad vi kan göra tillsammans i framtiden.

Verkligheten är oftast i gråskala och inte i svart-vitt. Greta tror jag skulle säga, att om man anklagar andra för felaktiga uppgifter, kör man ofta själv med sådana!
Du vet mycket väl om att det var Bo Thorén som kläckte idén om "skolstrejk", inte Greta™. Hon har inte tagit initiativ till någonting, utan är blott en kasperdocka.
2022-09-29, 18:10
  #42166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller Gretas naturvetenskapliga upptäckt, funderar nog Greta även på hur hon kan lägga fram den, utan att bli anklagad för plagiat.

Ni kritiker lär väl anklaga henne, för att bara ha satt sitt namn under andras arbete!

Hur kan man som forskare eller trolig blivande forskare bevisa att ens idé är ens egen idé!? Greta har ju ofta förut blivit anklagad för att ha anlitat talskrivare.

Sedan är hon ju så jäktad. Greta svär ofta över sin tidsbrist.

Men hur visste du att Greta föreslog lösningen på ett komplicerat astrofysiskt problem genom att tillämpa en nyligen formulerad integral av en ung kinesiska? Du har inte läst om det i medierna och du var knappast med själv i forskarteamet.

Är det Greta själv som har påstått det till dig personligen? Och, i så fall, är hon inte rädd för att du ska ”läcka” det på Flashback så att det sprids till journalisterna? Vilket hon inte vill eftersom det är väldigt hemligt och hon inte vill bli anklagad för plagiat …

Mysteriet tätnar, för ingen vill ju anklaga dig för att ha missförstått någonting, än mindre för att hitta på.


Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, det har jag aldrig sagt. Vad jag har sagt är att jag deltog i samtalsgruppen där Greta även deltog, där skolstrejkerna först diskuterades.

Utan den digitala värdefulla förberedande samtalsgruppen hade Greta inte fått sin strejkidé, så den var mycket viktig.

Sedan var det Greta och en vuxen aktivist som tog initiativet till skolstrejkerna för klimatet. Det var den vuxna aktivisten som sedan ordnade med de formella registreringarna, medan Greta var frontansiktet utåt.

Bästis är nog ett för starkt ord, men tidvis har Greta och jag haft en givande kontakt, som vi har båda uppskattat.
Vi får se vad vi kan göra tillsammans i framtiden.

Verkligheten är oftast i gråskala och inte i svart-vitt. Greta tror jag skulle säga, att om man anklagar andra för felaktiga uppgifter, kör man ofta själv med sådana!

Men den versionen som har valsat runt i pressen är att Bo Thorén från Dalsland föreslog för en grupp ungdomar att de skulle skolstrejka men att det bara var Greta som nappade.

Ibland har hon dock, vad jag minns iaf, påstått att allt var hennes egen idé, vilket då inte stämmer. Men hon tycks ju ha en olycklig förmåga att ”svaja” lite på sanningen då och då.

(Läste f.ö att herr Thorén introducerade Extinction Rebellion här i Sverige. I så fall ska man nog hålla sig undan honom. Annars riskerar man att dras in i fastklistringsaktioner där för eller senare människor kommer att dö.)
2022-09-29, 18:22
  #42167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller Gretas naturvetenskapliga upptäckt, funderar nog Greta även på hur hon kan lägga fram den, utan att bli anklagad för plagiat.

Ni kritiker lär väl anklaga henne, för att bara ha satt sitt namn under andras arbete!

Hur kan man som forskare eller trolig blivande forskare bevisa att ens idé är ens egen idé!? Greta har ju ofta förut blivit anklagad för att ha anlitat talskrivare.

Sedan är hon ju så jäktad. Greta svär ofta över sin tidsbrist.

Nej, vi kritiker kommer inte att anklaga henne alls. Vi är mest förundrade över hur en tonårstjej som inte ens har gymnasiekompetens kunde hamna i ett internationellt, avancerat forskarteam och dessutom göra en revolutionerande upptäckt, trots avsaknad av grundläggande kunskaper.

Vi undrar också varför det internationella forskarteamet utnyttjar ett stackars barn med utmattningstendenser trots att hon redan innan hade häcken full. Är det tre böcker som ligger i pipeline nu, varav hon själv är upphovskvinna till en om klimatet med 100+ medförfattare? Hur gick det förresten med ambitionen att hon skulle medla i Ukrainakriget?

Dags att kalla in henne till NATO-förhandlingarna också? Eller kommer man att låta bli för att slippa höra ännu fler svordomar om hennes tidsbrist?
2022-09-29, 19:24
  #42168
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja just det det är alltid någon hållhake, hemlis ibland dina mest grundlösa påstående ( rena lögner), historiskt så kraschar ju alla dina påståenden trots att du inbillar dig vara bästis med Greta.
Det är en enkel väg att diskutera. Då kan man hitta på vad som helst.
Var inte du grundaren till FFF nyligen?


Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad jag har sagt är att jag deltog i samtalsgruppen där Greta även deltog, där skolstrejkerna först diskuterades.

Utan den digitala värdefulla förberedande samtalsgruppen hade Greta inte fått sin strejkidé, så den var mycket viktig.

Sedan var det Greta och en vuxen aktivist som tog initiativet till skolstrejkerna för klimatet. Det var den vuxna aktivisten som sedan ordnade med de formella registreringarna, medan Greta var frontansiktet utåt.

Bästis är nog ett för starkt ord, men tidvis har Greta och jag haft en givande kontakt, som vi har båda uppskattat.
Vi får se vad vi kan göra tillsammans i framtiden.

Verkligheten är oftast i gråskala och inte i svart-vitt. Greta tror jag skulle säga, att om man anklagar andra för felaktiga uppgifter, kör man ofta själv med sådana!

Tidigare
Citat:
Fridays for future var vi däremot flera om att bilda,
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback