2022-02-06, 15:22
Medlem
Greta, och hela klimathysterin, är bara ett verktyg för marxisterna att revolutionera västvärlden. Målet är att avskaffa det kapitalistiska samhället.

Den privata konsumtionen ska avskaffas (you will own nothing) och ersättas av tilldelade medel. Planekonomi och socialingingengörskost, från alla efter förmåga - till alla efter behov.

Hörde jag nykolonialism.
2022-02-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon hade säkert kunnat haft det mycket värre idag. Varit inlagd, nedmedicinerad eller liknande..
Det är möjligt att hon kommer parta loss mer allt eftersom. Det förtjänar hon.
Annars verkar hennes gäng enligt intervjuer hålla på och flamsa och tramsa med varandra internt.

Visade ju lite dansmoves i kungsträdgården.

https://youtu.be/37NEFksybeY
Och *host* "absolut gehör".
2022-02-06, 15:34
Medlem
Citat:
Det är nog inte bara Greta och de andra aktivisterna som skulle bli besvikna. Det får nog ses som ett misslyckande för sverige, miljön och klimatet som helhet. Oklart om det övht, skulle finnas någon långsiktig vinnare om gruvan blir utav.
Beowulf har sagt att de skulle exportera malmen. Sen kan du få googla på gruvdrift och utsläpp.
Nåja, utan järnmalm inget stål. Utan stål inga vassa sameknivar. Och hur skall samerna kunna slakta renarna då? Vad säger Greta™ om att samerna föder upp renar för köttproduktion?
2022-02-06, 15:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu bjöd ju hon på sig själv och sjöng offentligt, sången kanske hennes syster är bättre på.
Men vi har ju inte fått höra hennes pianospelande, vilket uttalandet med gehöret sannolikt gällde.
Den enda som verkar fått ett smakprov på det är ju Brian May ifrån Queen.

Citat:
Here’s Brian May’s comments about her, and what they talked about:

“OK – I’m going slowly with this but… this is my face while I’m listening (per Skype) to Greta Thunberg playing the Bohemian Rhapsody solo! And she’s good!

We had a long chat. About the Planet, animals, Space, and… many other things… with a view to doing… something
https://www.metalcastle.net/greta-th...hapsody%20solo!
2022-02-06, 15:42
Medlem
Citat:
Det är möjligt att hon kommer parta loss mer allt eftersom. Det förtjänar hon.
Skulle hon nu börja börja ligga runt, kanske prova lite droger, supa och festa flera dagar mitt i veckan som vuxen (vilket hon klart förtjänar) istället för att ha fått det gjort som ungdom som alla andra så kommer det anses vara tragiskt typiskt "Child Star Syndrome" beteende. Ännu mer negativt bakslag för henne i hennes redan svåra liv.. Det är riktigt synd.

Det bästa för henne vore nog om Media, hennes föräldrar och allmänheten lämnade henne ifred.
Senast redigerad av volldteckt 2022-02-06 kl. 15:48.
2022-02-06, 15:51
Medlem
Citat:
Nu bjöd ju hon på sig själv och sjöng offentligt, sången kanske hennes syster är bättre på.
Men vi har ju inte fått höra hennes pianospelande, vilket uttalandet med gehöret sannolikt gällde.
Den enda som verkar fått ett smakprov på det är ju Brian May ifrån Queen.

https://www.metalcastle.net/greta-th...hapsody%20solo!
Sedan när behövs det något som helst gehör för att spela piano?
2022-02-06, 15:55
Avstängd
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Tycker det är synd att en ung tjej gick miste om sina ungdomsår som bör vara fyllda med "bryta mot regler" som festa hårt flera dagar mitt i veckan, prova droger, ligga runt osv.
Detta lär hon försöka ta igen i 20års åldern och det kommer då framstå som väldigt tragiskt beteende av en vuxen föredetta barnkändis.
Hon har liksom blivit blåst på livskonfekten.
Det kanske blir så som du säger. Men det här är en tjej som skolkat bort betydande delar av skolterminerna ända sen fyran. Hon har nog redan testat att bryta mot reglerna. Tyvärr verkar precis alla runtom henne vara imbeciller som inte orkar göra något alls istället för att markera. Korka upp en till för fan.
2022-02-06, 15:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sedan när behövs det något som helst gehör för att spela piano?
Om du inte spelar efter noter t,ex.
2022-02-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det kanske blir så som du säger. Men det här är en tjej som skolkat bort betydande delar av skolterminerna ända sen fyran. Hon har nog redan testat att bryta mot reglerna. Tyvärr verkar precis alla runtom henne vara imbeciller som inte orkar göra något alls istället för att markera. Korka upp en till för fan.
Fick förklarat för mig att det var precis tvärtom, hon har toppbetyg i alla ämnen. Typiskt "plugghäst" och "utanför" person. Det var den infon jag utgick ifrån.
Senast redigerad av volldteckt 2022-02-06 kl. 16:03.
2022-02-06, 17:47
Avstängd
LuluBrooksies avatar
Citat:
Fick förklarat för mig att det var precis tvärtom, hon har toppbetyg i alla ämnen. Typiskt "plugghäst" och "utanför" person. Det var den infon jag utgick ifrån.
Ok. Men hon missar en massa år som borde gå till gymnasiet.
2022-02-06, 18:07
Medlem
Citat:
Och de toppbetygen kom efter att hon av någon mystisk anledning bytte från en resursskola i Stockholm till en helt vanlig skola ända borta i Södertälje. Med tanke på hur många alldeles utmärkta skolor det finns i centrala Stockholm, så måste man fråga sig: Varför Södertälje? Och kan de höga betygen hänga samman med valet av just den skolan? Är rektorn god vän med familjen?
2022-02-06, 21:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är i det närmaste tragiskt att inte Greta fått tillväxthormon och på så vi fått en normal kropp, nu är hon en dvärg i en barnkropp.
Gretas föräldrar borde skämmas.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback