Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Greta och forskarna och Giant Squid anser att det är en klimatkris vi har. Klimatforskarna studerar ju inte bara Sveriges klimat, utan hela planetens. Just nu har de extrem torka i Afghanistan som förmodligen kommer att leda till svält för miljontals afghaner. Det vore ju lite civiliserat att bry sig om sånt. Man kan ju låtsas iaf?
Vilka forskare? Både jag och min fru är forskare, och vi gick aldrig på klimatbluffen. Men vad vet vi jämfört med en gymnasist som
Greta™?
Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Hoppas du på vargavinter 23 december? Du är ju så dum i huvet så jag saknar ord. Om det blir en kall vinter så börjar den i början av december. Skulle Greta behöva en skoteroverall när det är -2 grader? Jag var ute idag och kunde inte ha handskar på mig för att jag svettades. Var bor du egentligen? På Grönland?
Går du efter bondepraktikan? Årets två kallaste månader är normalt januari och februari. December brukar hålla samma temperatur som mars. Om man studerar bilder av
Greta™ ser man att hon brukar vara väl påbyltad. Det behövs om man saknar underhudsfett.
Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Ptja min gräsmatta är grön. Enligt långtidsprognosen för Stockholm: +3 grader 11 januari. Kallar du det för vargavinter? 7 år kvar om inte åtgärder vidtas. Och då skulle mass extinction bara börja.
Långtidsprognos som går till 11 januari? Den är ungefär lika trovärdig som en klimatsimulering. Problemet med
Greta™ och hennes fan club är att de på allvar tror att sådant går att beräkna. Det kan bli +3, men det kan lika gärna bli -33. Det går inte att beräkna. Tro mig, jag har väldigt många års erfarenhet av just datormodellering. Vissa saker går att beräkna, andra inte.
Och varför tror folk att en skolflicka har något som helst relevant att tillföra?
Greta™ kan ju ingenting. Nyligen blev vi även uppmärksammade om att hon inte ens kan sjunga rent!