Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-02, 14:31
  #37285
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Om man jämför Wiki med Squidets ord så kan man ju sluta sig till att hon år 2010 meddelade om att hon hade slutat flyga, men i själva verket så... hrmmm... harkel... tänjde hon möjligtvis en smula på sanningen - och själva slutet på flygandet kom först senare. (Detta under antagandet om att Squidet inte tänjer på sanningen.)

...och för att analysera andra källor...

Om inte jag minns fel så började Stora Greta sitt klimatengagement någon gång vid 8-årsåldern, om man ska tro wikipediasidan. Aritmetiken säger att 2003 + 8 = 2011, vilket betyder att detta engagement inte kom förrän år 2011, dvs tidigare än vad Malena enligt egen uppgift slutade flyga för klimatets skull. Malena uppger ju år 2010. Om vi nu säger att varken Malena eller Greta glider på sanningen så skulle det kunna tyda på att Gretas klimatengagement har inducerats av Malena.

Vad säger ni andra Greta-avhandlare?
Det är bara att googla "Malena Ernman slutar flyga"
2021-12-02, 14:44
  #37286
Medlem
Giant Squids avatar
Greta i egenskap som en av världens mest inflytelserika kvinnor får skriva i Financial Times nya top 25 lista där hon pushar Vanessa Nakate. Samma som Greta gjorde för Vanessa i TIMENext100.

https://www.ft.com/womenof2021
2021-12-02, 15:01
  #37287
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta i egenskap som en av världens mest inflytelserika kvinnor får skriva i Financial Times nya top 25 lista där hon pushar Vanessa Nakate. Samma som Greta gjorde för Vanessa i TIMENext100.

https://www.ft.com/womenof2021
Greta var för vit. Hon föll på eget grepp.

"Vadå befolkningsexplosion?" säger Greta. - Nu anrikar "the Global South" weapons of mass migration.

Glasgow-mötet misslyckades, Biden öppnar oljefält, Bye Bye MP. Nu bränner vänstern jorden och vi kan bara säga:

Hej klimatflyktingar!
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-02 kl. 15:06.
2021-12-02, 18:00
  #37288
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är bara att googla "Malena Ernman slutar flyga"
Datumen varierar, finns uppgifter som ev kan tolkas som 2010
2021-12-02, 18:07
  #37289
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Datumen varierar, finns uppgifter som ev kan tolkas som 2010
Artikeln i din länk handlar främst om Uppsalabon Eva-Lotta Funkquist gällande siffran när hon började tänka på klimatet för 8 år sedan.

De i artikeln nämnda kändisarnas (Malena) och professorns debattinlägg i DN utkom i juni 2017.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2021-12-02 kl. 18:13.
2021-12-02, 22:58
  #37290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
En annan teori som jag kan tänka mig angående hennes skolresor: det kan hända att hon hade stöd enligt LSS (min spekulation, inga fakta!) och som en del av detta hade hon kanske färdtjänst. Färdtjänstbilar kör dessvärre fossilt, inget som hon kan påverka. Och då var det bara att svälja förtreten och ta sig till skolan bäst man kan. Som sagt, inga fakta - bara min spekulation. Att man sedan inte vill berätta kan ju bero på att många (t.ex. sådana som är kritiska mot Gretas selektiva klimatengagemnt) skulle kunna fiska upp det som ett lik ur garderoben. Det kan också bero på att Greta genuint skäms för detta sitt tillkortakommande. Vi får väl avvakta tills sanningen träder fram, om det nu någonsin sker.
Det är mer än troligt. Båda mina barn fick TAXI hela högstadiet betald av kommunen. 36 km enkel resa i totalt 6 år. Det lär nog vara så Greta™ tog sig till skolan i Bergshamra. Men det ser kanske lite illa ut i klimatprinsessenarrativet.
2021-12-02, 22:59
  #37291
Medlem
Varför är hon inte utanför riksdagen o demonstrerar nu då ???
För kallt :P
2021-12-02, 23:01
  #37292
Medlem
PerfectBeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta i egenskap som en av världens mest inflytelserika kvinnor får skriva i Financial Times nya top 25 lista där hon pushar Vanessa Nakate. Samma som Greta gjorde för Vanessa i TIMENext100.

https://www.ft.com/womenof2021

Fy fan vad ballt.

Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Varför är hon inte utanför riksdagen o demonstrerar nu då ???
För kallt :P

Vem går ut och demonstrerar i kylan klockan elva på kvällen? 😜
2021-12-02, 23:12
  #37293
Medlem
Jag har för mig att hon sa hon ska demonstrera året runt..
2021-12-02, 23:13
  #37294
Medlem
Typiskt Femenister.. när det ska jobbas med kroppen så är dom jättesjuka o kan inte röra kroppen
2021-12-03, 00:58
  #37295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Jag har för mig att hon sa hon ska demonstrera året runt..

Ahhh våra skattepengar används till ngt vettigt NOT

När Greta actually gör ngt tex stoppar ngt sådant här https://www.videoman.gr/sv/133868 i Indien kina eller ngt annat fattigt asiatiskt land som värker ut sopor i havet.
Då skall jag ägna ett get öga på henne men fem till dess är hon bara en hoax
2021-12-03, 09:06
  #37296
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Varför är hon inte utanför riksdagen o demonstrerar nu då ???
För kallt :P

Mycket kan man beslå Greta med, men inte att vara kamikaze i onödan. :-)

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback