Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-11, 18:24
  #36769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon kan ha hoppat dit via ett bokmärke eller en genväg. Eller så gick hon dit via Google.

Går hon bara till facebook.com borde hon ha hamnat på Svantes Facebook-konto. Inte på Gretas Facebook-sida eftersom det inte är en personlig sida. Nu vet jag inte om man kan ställa in detta, men som default hamnar man på det personliga kontot, om man går den vägen. Men går man via ett bokmärke/genväg/Google går man runt allt detta.

Rent hypotetiskt så hade man kunnat tänka sig att både Malena och Svante har konton / personliga profiler kopplade till Gretas Facebook-sida. Så att bägge kan administrera sidan. Men det motsägs av informationen på Greta-sidans Sidtransparens-information. Det står så här:



Ett personligt konto i Indien och ett personligt konto i Sverige hanterar Greta Thunberg-sidan.

Så i Sverige hanteras sidan antingen av Svantes personliga konto eller av Malenas personliga konto. Inte av bägge. För då skulle det ha stått (2) efter Sweden.

Enligt Greta är det Svantes personliga konto som används.
Men om det bara är Svante och den indiske gentlemannen som hanterar Greta™:s FB, varför finns det då inlogg till den FB-sidan på Greta™:s dator? Vi har ju under lång tid fått höra att hon själv inte använder FB. Så hur förklarar man då det här:

"Min mamma lånade min dator idag när jag var i skolan och glömde byta till sin egen facebook-sida och råkade då använda min sida för att svara på en kommentar på hennes sida. Jag vet inte vem Ingrid är, hon är säkert jättesnäll. Men det är alltså inte jag som diskuterat sittplatser på en tidigare konsert med henne i kommentarsfält. Ifall någon undrade."

Var det Svante som skrev ovanstående krishantering? Eller var det den indiske gentlemannen? Och varför panikraderades kommentaren om allt var helt oskyldigt? Och varför använder inte Malena sin egen dator eller telefon?
2021-11-11, 18:31
  #36770
Medlem
Giant Squids avatar
Haha. Good luck.Malena har signat. in på Gretas konto av misstag i nån minut.
Betyder det något för klimatkriskampanjen, inte det minsta
2021-11-11, 20:09
  #36771
Medlem
Giant Squids avatar
Elizabeth II låg hemma och slappa i soffan men en drottning fanns representerad i Glasgow
ABBAS Lyngtstad hyllar Greta.
.
Citat:
[Speaking about the ecologically minded song Bumblebee, she hailed Greta Thunberg as “a little queen in Sweden, raising her voice for everything, and I’m very proud of her, this young person getting all these young people with her.”
https://www.google.com/amp/s/amp.the...ge-not-the-end
2021-11-11, 20:17
  #36772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Elizabeth II låg hemma och slappa i soffan men en drottning fanns representerad i Glasgow
ABBAS Lyngtstad hyllar Greta.
.
https://www.google.com/amp/s/amp.the...ge-not-the-end

Vad menar du ????
Hon är 95 år
2021-11-11, 20:21
  #36773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vad menar du ????
Hon är 95 år

Hennes läkare hade dessutom ordinerat vila eftersom hon var krasslig
2021-11-11, 20:59
  #36774
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Men om det bara är Svante och den indiske gentlemannen som hanterar Greta™:s FB, varför finns det då inlogg till den FB-sidan på Greta™:s dator? Vi har ju under lång tid fått höra att hon själv inte använder FB. Så hur förklarar man då det här:

"Min mamma lånade min dator idag när jag var i skolan och glömde byta till sin egen facebook-sida och råkade då använda min sida för att svara på en kommentar på hennes sida. Jag vet inte vem Ingrid är, hon är säkert jättesnäll. Men det är alltså inte jag som diskuterat sittplatser på en tidigare konsert med henne i kommentarsfält. Ifall någon undrade."

Var det Svante som skrev ovanstående krishantering? Eller var det den indiske gentlemannen? Och varför panikraderades kommentaren om allt var helt oskyldigt? Och varför använder inte Malena sin egen dator eller telefon?

Vad Greta har sagt är att hon inte har ett personligt konto (ingen personlig profil) på Facebook:

Citat:
Facebook / Greta Thunberg / 11 januari 2020:

"Some people have been asking who manages this page. First of all, since last spring I only use Facebook to repost what I write on my Twitter and Instagram accounts.

Since I have chosen not to be on Facebook personally ( I tried early on but decided it wasn’t for me) I use my father Svantes account to repost content, because you need an account to moderate a Facebook page. The rest that is shared on Facebook is reposted from Twitter and Instagram by the guy who founded the Greta Thunberg Facebook page long before I knew it existed. His name is Adarsh Prathap and he lives in India. Since a lot of people thought it was my official page in the beginning I asked if I could co-manage it and he said yes.

All texts posted on my Facebook page has of course been written by me, just like everything else."

För att då kunna hantera sin offentliga Facebook-sida (som är något annat och som hon alltså hanterar, i alla fall delvis) loggar hon in via sin pappas personliga Facebook-konto. Det går inte att logga in på Greta-sidan direkt (som på t.ex Instagram eller Twitter) så därför måste man ta denna lite konstiga omväg.

Och att logga in på sin pappas Facebook-konto kan ju göras från vilken dator eller telefon som helst, inklusive Gretas egen dator, om man har login-uppgifter.

Gissningsvis så loggar hon aldrig ut från Svante-kontot utan förblir inloggad hela tiden, åtminstone när datorn är hemma. Det är ju bekvämare så. Har hon ett bokmärke/genväg inlagd i datorn behöver hon bara klicka där, så hamnar hon på sidan direkt.
2021-11-11, 22:04
  #36775
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon kan ha hoppat dit via ett bokmärke eller en genväg. Eller så gick hon dit via Google.

Går hon bara till facebook.com borde hon ha hamnat på Svantes Facebook-konto. Inte på Gretas Facebook-sida eftersom det inte är en personlig sida. Nu vet jag inte om man kan ställa in detta, men som default hamnar man på det personliga kontot, om man går den vägen. Men går man via ett bokmärke/genväg/Google går man runt allt detta.

Rent hypotetiskt så hade man kunnat tänka sig att både Malena och Svante har konton / personliga profiler kopplade till Gretas Facebook-sida. Så att bägge kan administrera sidan.
Men det motsägs av informationen på Greta-sidans Sidtransparens-information. Det står så här:



Ett personligt konto i Indien och ett personligt konto i Sverige hanterar Greta Thunberg-sidan.

Så i Sverige hanteras sidan antingen av Svantes personliga konto eller av Malenas personliga konto. Inte av bägge. För då skulle det ha stått (2) efter Sweden.

Enligt Greta är det Svantes personliga konto som används.

Så Malena gick alltså in på Svantes dator och loggar in på hans konto och ändrar sedan till Gretas konto och skriver på sin sida?
Det är en jävligt märklig familj det där.

Jag tvivlar på att Greta har skrivit en enda rad på sina sociala medium.
2021-11-11, 23:07
  #36776
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Så Malena gick alltså in på Svantes dator och loggar in på hans konto och ändrar sedan till Gretas konto och skriver på sin sida?
Det är en jävligt märklig familj det där.

Gretas dator.

Och det mest sannolika är väl att Greta aldrig loggat ut från Facebook utan bara stängt webbläsaren. Då är ju Malena redan inloggad så fort hon öppnar webbläsaren utan att hon ens tänker på det.


Men just detta är spekulationer. Det vi i alla fall kan konstatera är att endast ett konto är kopplat till Greta Thunberg-sidan här i Sverige, och enligt information från år 2020 så är det Svantes konto. Så om Malena postade ett inlägg i Greta Thunbergs namn, så måste hon varit inne på Svantes Facebook-konto och postat. Inte på hennes eget konto.


Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag tvivlar på att Greta har skrivit en enda rad på sina sociala medium.

Nästan alla tonåringar i Sverige använder sociala medier, inklusive invandrade tonåringar som har E och F i betyg och knappt kan läsa/skriva. Varför skulle inte Greta kunna använda sociala medier och posta sina relativt enkla inlägg? Låter ju helkonstigt.
2021-11-12, 04:25
  #36777
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Är Greta oskuld?
2021-11-12, 04:42
  #36778
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Är Greta oskuld?
Hon utstrålar ingen nymf aura.
2021-11-12, 06:06
  #36779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Gretas dator.

Och det mest sannolika är väl att Greta aldrig loggat ut från Facebook utan bara stängt webbläsaren. Då är ju Malena redan inloggad så fort hon öppnar webbläsaren utan att hon ens tänker på det.


Men just detta är spekulationer. Det vi i alla fall kan konstatera är att endast ett konto är kopplat till Greta Thunberg-sidan här i Sverige, och enligt information från år 2020 så är det Svantes konto. Så om Malena postade ett inlägg i Greta Thunbergs namn, så måste hon varit inne på Svantes Facebook-konto och postat. Inte på hennes eget konto.




Nästan alla tonåringar i Sverige använder sociala medier, inklusive invandrade tonåringar som har E och F i betyg och knappt kan läsa/skriva. Varför skulle inte Greta kunna använda sociala medier och posta sina relativt enkla inlägg? Låter ju helkonstigt.

Ja, nu börjar bilden onekligen att klarna Malena kommer hem till Gretas lägenhet för att lufta hundarna (OK, endast 1 st hund är registrerad på familjen enligt myndigheterna men om Expressen säger att de har två så har de två). Men först, eller efteråt, slår hon sig ner vid Gretas dator för att göra ett inlägg på Facebook. Dessvärre tänker hon inte på att det är Gretas sida som ligger uppe utan dundrar på precis som om hon hade varit hemma och loggat in på sin egen dator.

Hon upptäcker inte att det är Gretas sida men vad värre är, varför skulle det INTE vara Gretas sida? Brukar Greta ha någon annans sida uppe som någon default och i så fall varför? Är det möjligen så att Greta administrerar någon eller båda sina föräldrars Facebook-sidor?

Om jag skulle göra ett Facebook-inlägg från min mans dator skulle jag givetvis inte utgå från att det som dyker upp automatiskt när jag öppnar datorn är något annat än hans sida. Är det bara jag som är för lite narcissistisk ? Eller är Malena svårt förvirrad?

Nej, det här kommer inte att göra någon skillnad för klimathetskampen, elller vad Giant.Squid kallade det. Lika lite som Gretas resa till Skottland kommer sänka temperaturen med ens en hundradels grad.

Det är givetvis en storm i ett vattenglas, men mycket underhållande att se förklaringarna och ursäkterna till varför det hände. Tänk att folk nästan slår knut på sig själva för att försöka rädda hennes heder och ära!

För alla oss som är kritiska mot Greta-cirkusen kommer det förstås lämpligt. Inte minst nu när hon även börjar ifrågasättas från vänsterhåll (OK, i Gretas värld är väl sossar kanske snarare högerextremister )
2021-11-12, 06:43
  #36780
Avstängd
FindAways avatar
En bortskämd snorunge med storhetsvansinne. Punkt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback