Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-04, 15:00
  #36433
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte förklara allt nu. Men Greta angriper aldrig konsumtionen. Hon är styrd av företagen. Det uppenbara är att minska konsumtionen, men det vågar hon inte säga.

Här är några viktiga faktorer som Greta och hennes följare borde angripa/använda men inte gör:

* konsumera mindre
* varför betalar inte oljebolagen för de gifter de sprider
* varför använder vi inte mer kärnkraft eftersom jorden annars går under om 10 år
* varför försöker vi inte stoppa befolkningsökningen i u-länderna
Så när Greta och hennes gäng beslutar sig för att aldrig mer köpa nya kläder, hur tolkar du det att deras budskap är att konsumera mer?
2021-11-04, 15:03
  #36434
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Så när Greta och hennes gäng beslutar sig för att aldrig mer köpa nya kläder, hur tolkar du det att deras budskap är att konsumera mer?
Det är bara en liten detalj. Du som känner hennes verksamhet kan plocka fram små saker som hon inte går ut med i sina stora tal. Det är inte vad folk i allmänhet förknippar henne med.

De fyra faktorer jag listar är inget hon är känd för.
Citat:
* konsumera mindre
* varför betalar inte oljebolagen för de gifter de sprider
* varför använder vi inte mer kärnkraft eftersom jorden annars går under om 10 år
* varför försöker vi inte stoppa befolkningsökningen i u-länderna
2021-11-04, 15:04
  #36435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har väl sagt nångång att hon inte vill ha presenter.


Yttrandefrihet är dåligt tycker du?

Skratt, men inte från en pajas som är sjuk, Greta hör hemma på psyket,
även hennes morsa som drillat henne sedan födseln = (rena rama freak show).
(yttrandefrihet skrev du, här är min)
2021-11-04, 15:05
  #36436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Mja fast julklapparna är kanske inte av högsta prioritet även om det skulle behöva nämnas. Men å andra sidan skulle hon bli väldigt impopulär om hon kritiserade de också. Det är ju främst barn/unga/omogna vuxna som älskar julklappar och fan om man slår på deras heliga gris!
Detta gäller ju då även storföretagare och deras heliga grisar. Folk är så jävla emotionella.

Vadå för snuskiga visor? Och vem/vad är XR?
Jag har inte twitter och hålla mig uppdaterad är inte min grej. Skitjobbigt är de.

Är Greta oskuld? Hon ser ut att onanera iallafall.....hon har den looken ☺️☺️
2021-11-04, 15:08
  #36437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Är Greta oskuld? Hon ser ut att onanera iallafall.....hon har den looken ☺️☺️

Kanske men å andra sidan, vem fan onanerar inte på denna planet då?
2021-11-04, 15:09
  #36438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Kanske men å andra sidan, vem fan onanerar inte på denna planet då?

Har du träffat Greta? Det har jag, den lilla alien som hon är, inget är säkert med henne. Hon är helt knasig.
2021-11-04, 15:13
  #36439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Har du träffat Greta? Det har jag, den lilla alien som hon är, inget är säkert med henne. Hon är helt knasig.

Nej jag har inte träffat henne. Hon är säkert annorlunda då hon har en diagnos. Men å andra sidan (igen) så finns det 8 miljarder människor på denna planet och borde således finnas 8 miljarder olika personligheter och 8 miljarder olika sätt att leva. Dessa sätt behöver inte vara jättestora i skillnad, men skillnad never the less.
Så jag vet inte hur värdefull input du har med att säga att hon är knasig? Det verkar som om hon har ett större hjärta än vad du har i alla fall då hon åtminstone försöker göra bot och bättring på en sjukt defekt värld.

Vad gör du?
Och är det inte lite knasigt att kritisera dom som vill andra väl?
2021-11-04, 15:16
  #36440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte förklara allt nu. Men Greta angriper aldrig konsumtionen. Hon är styrd av företagen. Det uppenbara är att minska konsumtionen, men det vågar hon inte säga.

Här är några viktiga faktorer som Greta och hennes följare borde angripa/använda men inte gör:

* konsumera mindre
* varför betalar inte oljebolagen för de gifter de sprider
* varför använder vi inte mer kärnkraft eftersom jorden annars går under om 10 år
* varför försöker vi inte stoppa befolkningsökningen i u-länderna

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har väl sagt nångång att hon inte vill ha presenter.


Yttrandefrihet är dåligt tycker du?

Ja, jag vill också minnas att hon sa hos Skavlan att de hade slutat köpa presenter inom familjen och bara gav varandra gamla saker, på hennes initiativ.

Sen är det väl underförstått att konsumtionen måste minska kraftigt om CO2-utsläppen ska ner till noll. Kineserna får helt enkelt sluta att producera plastskräp till västvärlden. Om några hundra miljoner blir arbetslösa på kuppen spelar väl ingen roll.

Greta har f.ö uttalat sig om befolkningsökningen men vägrar inse att den skulle vara något problem. I hennes värld kommer all ondska från vita, privilegierade människor och med ”climate justice” menar hon att det är just västvärlden som ska straffas. Därför är det Ok om den ekonomiska stormakten Kina öppnar nya kolkraftverk varje eller varannan vecka. Vad det gör för CO2-nivåerna är tydligen mindre viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Så när Greta och hennes gäng beslutar sig för att aldrig mer köpa nya kläder, hur tolkar du det att deras budskap är att konsumera mer?

Har de beslutat sig för att aldrig mer köpa nya kläder? Inte för att jag misstror dig, tvärtom. Är i linje med deras budskap och Greta själv brukar se ganska sjaskig ut. (På väg till att likna en bag lady…)

Då får man utgå från att de inte kommer att uppgradera sina tekniska prylar heller. När deras iPhones lägger av kan de väl köpa begagnade knapptelefoner från Nokia, om de tvunget måste ha telefoner.

Om alla utsläpp måste ner till noll omgående så är det inte mycket att snacka om.
2021-11-04, 15:22
  #36441
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är bara en liten detalj. Du som känner hennes verksamhet kan plocka fram små saker som hon inte går ut med i sina stora tal. Det är inte vad folk i allmänhet förknippar henne med.

De fyra faktorer jag listar är inget hon är känd för.
Det är inte bara en liten detalj. När man demonterar dina påståenden om kabals, illuminati och gud vet vad så står du alltid med rumpan bar.
Greta och co har alltid varit imot konsumtionshetsen som finns i samhället. Framförallt inom fashionindustrin där de har trots deras stora påverkvan tagit till sig av Gretas budskap. Det händer mycket inom den industrin precis som många andra.

En av Gretas större nn i Hollywood är Jane Fonda som anammat att aldrig mer köpa nya kläder utan bara second hand.. Hennes röda kappa som var hennes sista nya klädköp har blivit ett trademark som hon alltid bär på sina demonstrationer..


Here’s Why Jane Fonda “Vowed” to Never Buy Another Piece of Clothing
Citat:
But she recently opened up to InStyle about her time in quarantine, and it turns out the actress is not missing getting all dolled up. In fact, the climate advocate revealed she made a promise to herself a long time ago to make more sustainable choices around fashion.
Jane Fondas aktioner kallas för Firedrill Fridays som en kopplimg till Gretas FFF.

“I don’t care if I ever do that again. I don’t enjoy it; I never have,” Fonda told the outlet of the glitz and the glam of dressing up for Hollywood events. “Last fall, I vowed that I would never buy another article of clothing, and I haven’t.”
2021-11-04, 15:26
  #36442
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte bara en liten detalj. När man demonterar dina påståenden om kabals, illuminati och gud vet vad så står du alltid med rumpan bar.
Greta och co har alltid varit imot konsumtionshetsen som finns i samhället. Framförallt inom fashionindustrin där de har trots deras stora påverkvan tagit till sig av Gretas budskap. Det händer mycket inom den industrin precis som många andra.

En av Gretas större nn i Hollywood är Jane Fonda som anammat att aldrig mer köpa nya kläder utan bara second hand.. Hennes röda kappa som var hennes sista nya klädköp har blivit ett trademark som hon alltid bär på sina demonstrationer..


Here’s Why Jane Fonda “Vowed” to Never Buy Another Piece of Clothing
Ni hoppar på folk som vanligt med personangrepp och stickspår.

Se på hennes stora tal. Hon vågar inte gå på detta:
Citat:
* konsumera mindre
* varför betalar inte oljebolagen för de gifter de sprider
* varför använder vi inte mer kärnkraft eftersom jorden annars går under om 10 år
* varför försöker vi inte stoppa befolkningsökningen i u-länderna

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, jag vill också minnas att hon sa hos Skavlan att de hade slutat köpa presenter inom familjen och bara gav varandra gamla saker, på hennes initiativ.

Sen är det väl underförstått att konsumtionen måste minska kraftigt om CO2-utsläppen ska ner till noll. Kineserna får helt enkelt sluta att producera plastskräp till västvärlden. Om några hundra miljoner blir arbetslösa på kuppen spelar väl ingen roll.

Greta har f.ö uttalat sig om befolkningsökningen men vägrar inse att den skulle vara något problem. I hennes värld kommer all ondska från vita, privilegierade människor och med ”climate justice” menar hon att det är just västvärlden som ska straffas. Därför är det Ok om den ekonomiska stormakten Kina öppnar nya kolkraftverk varje eller varannan vecka. Vad det gör för CO2-nivåerna är tydligen mindre viktigt.



Har de beslutat sig för att aldrig mer köpa nya kläder? Inte för att jag misstror dig, tvärtom. Är i linje med deras budskap och Greta själv brukar se ganska sjaskig ut. (På väg till att likna en bag lady…)

Då får man utgå från att de inte kommer att uppgradera sina tekniska prylar heller. När deras iPhones lägger av kan de väl köpa begagnade knapptelefoner från Nokia, om de tvunget måste ha telefoner.

Om alla utsläpp måste ner till noll omgående så är det inte mycket att snacka om.
Ja. Greta attackerar Kina politiskt med Hong Kong-aktivister. Hon var även på väg att dilla om en glaciär i Tibet innan hon helt spårade ur i Glasgow. Men hon attackerar inte Kinas utsläpp.

Och hennes attack mot Modi i Indien slutade i katastrof.

Det är anmärkningsvärt.

Men det handlar om att vi inom EU är de stora skurkarna och måste betala mer till Bryssel. Värst är nog Sverige själva. Inte ens våra skogar är bra för miljön
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-04 kl. 15:30.
2021-11-04, 15:29
  #36443
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, jag vill också minnas att hon sa hos Skavlan att de hade slutat köpa presenter inom familjen och bara gav varandra gamla saker, på hennes initiativ.

Sen är det väl underförstått att konsumtionen måste minska kraftigt om CO2-utsläppen ska ner till noll. Kineserna får helt enkelt sluta att producera plastskräp till västvärlden. Om några hundra miljoner blir arbetslösa på kuppen spelar väl ingen roll.

Greta har f.ö uttalat sig om befolkningsökningen men vägrar inse att den skulle vara något problem. I hennes värld kommer all ondska från vita, privilegierade människor och med ”climate justice” menar hon att det är just västvärlden som ska straffas. Därför är det Ok om den ekonomiska stormakten Kina öppnar nya kolkraftverk varje eller varannan vecka. Vad det gör för CO2-nivåerna är tydligen mindre viktigt.



Har de beslutat sig för att aldrig mer köpa nya kläder? Inte för att jag misstror dig, tvärtom. Är i linje med deras budskap och Greta själv brukar se ganska sjaskig ut. (På väg till att likna en bag lady…)

Då får man utgå från att de inte kommer att uppgradera sina tekniska prylar heller. När deras iPhones lägger av kan de väl köpa begagnade knapptelefoner från Nokia, om de tvunget måste ha telefoner.

Om alla utsläpp måste ner till noll omgående så är det inte mycket att snacka om.
Greta har aldrig påstått att hon lever helt hållbart, eftersom det är i princip omöjligt om man är uppväxt som henne. Vilket de flesta är. Hon gör sina val, ibland måste hon välja något sämre alternativ. Men att bli påhoppad ifrån någon som skiter i vilket som, är inget man behöver bry sig om tycker jag. Din åsikt är inte så mycket värd i det sammanhanget eftersom du hängivet ger dig åt att hacka på allt som har med Greta att göra.
2021-11-04, 15:43
  #36444
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni hoppar på folk som vanligt med personangrepp och stickspår.

Se på hennes stora tal. Hon vågar inte gå på detta:



Ja. Greta attackerar Kina politiskt med Hong Kong-aktivister. Hon var även på väg att dilla om en glaciär i Tibet innan hon helt spårade ur i Glasgow. Men hon attackerar inte Kinas utsläpp.

Och hennes attack mot Modi i Indien slutade i katastrof.

Det är anmärkningsvärt.

Men det handlar om att vi inom EU är de stora skurkarna och måste betala mer till Bryssel. Värst är nog Sverige själva. Inte ens våra skogar är bra för miljön
Vad menar du att hennes "attack mot Modi" slutade i katastrof. Tänker du inte innan du skriver?
Greta tog ställning för bonderevolten i Indien.
Och precis som jag förutspådde var detta toolkitcase en skithistoria som så ofta inträffar i Indien och nu rinner det ut i sanden och Gretas kollega Disha Ravi som är den enda försörjararen av sin familj har trots allt fått en ordentlig utbildning på köpet. Det är långt ifrån alla kvinnor i Indien som skulle klarat utav den korrumperade missbruk av makt som FFFaren Ravi gjort.
Och det bekrärftar bilden av att Indien är inte nåt jävla yoga och chai paradis där alla sitter med benen i kors och nynnar på heliga skrifter. Indien är ett av de mest avskyvärda demokratiska länder som finns när det gäller mänskliga rättigheter..

What Happened To Disha Ravi 'Toolkit' Case? Delhi Police's Probe Might Hit Dead End
Citat:
Disha Ravi is one of the founding members of the Fridays For Future India Organisation and an active participant in the protests against the lack of action taken by concerned authorities on the issue of climate change. She is also a graduate in Bachelor of Business Administration from a private college in Bengaluru
According to a recent report in The Indian Express, the probe against Ravi is likely to be dropped as neither Google nor Zoom has responded to the queries of the investigators. No charge sheet has yet been filed and is not likely to be. The report suggested that the police might file a closure report now in the case.
https://www.outlookindia.com/website...ead-end/398832

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback