Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-22, 18:22
  #36109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men på det sätt som Greta tror?
Nej, inte ens det.
2021-10-22, 18:27
  #36110
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, inte ens det.
Fysiskt har ingenting hänt på trettio år, utom att Greta har gjort sig hörd.

https://www.dropbox.com/s/cxuvrvi0pp...azard.pdf?dl=0
2021-10-22, 18:36
  #36111
Medlem
Endast 300 drygt strejkade i Göteborg idag.
2021-10-22, 18:50
  #36112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Endast 300 drygt strejkade i Göteborg idag.
Noll personer i min hemstad. (Faktiskt noll på sju mils radie...)
2021-10-22, 18:51
  #36113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Noll personer i min hemstad. (Faktiskt noll på sju mils radie...)

Jag är inte förvånad, säkert så överallt i Sverige
2021-10-22, 18:56
  #36114
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Den kopplingen fattar inte jag heller mellan klimat och homosexualitet
Är du imot homosexualitet också?
2021-10-22, 19:20
  #36115
Avstängd
wwrs avatar
Man försöker splittra samhället. Många bilder på Greta visar att hon anser stt klimatproblemet främst skall lösas av unga tjejer med vänsteråsikter. "climate justice" Helst skall de vara Pride-aktivister. Det är helt fel.

Avsikten är att splittra samhället. Greta kan aldrig göra alla till veganska kommunister så de kan inte få klimatproblemet löst. Greta måste även börja behandla vita och icke vita lika.

Hon måste helt ändra stil och visa sig med vita gubbar, högerfolk, bilpendlare, flygresenärer, de som äter på McDonalds etc.

Det var så man löste problemet med ozonhålet. Det politiserades inte.

Undrar vad den gamla svarta kvinnliga juristprofessorn Crenshaw som myntade begreppet intersektionalitet tycker om hur Greta valt sina samarbetspartners.

Jag hade gissat att Greta är en intersektionell katastrof.

Edit
Jag får skämmas där. Professorn är bara 61, inte så gammal. Men teorin kom på slutet av 80-talet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-22 kl. 19:39.
2021-10-22, 19:22
  #36116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är du imot homosexualitet också?

Absolut inte. Men tycker klimat och homosexualitet är två helt skilda saker.
Jag har vänner som är homosexuella och tycker att det är helt accepterat i samhället idag att vara homosexuell
2021-10-22, 19:30
  #36117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är du imot homosexualitet också?
Är du emot klimat också? (Om du nu vill dra ner det till gyttjebrottningsnivå.) Frågeställningen är ju varför andra aktivister utnyttjar Greta™:s klimatdemo för att framföra sina egna käpphästar? Det vill säga allsköns vänsterslödder som går med i alla demos som hålls inom 3 T-stationer från Medis. Det trodde jag att till och med du förstod.
2021-10-22, 19:46
  #36118
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Är du emot klimat också? (Om du nu vill dra ner det till gyttjebrottningsnivå.) Frågeställningen är ju varför andra aktivister utnyttjar Greta™:s klimatdemo för att framföra sina egna käpphästar? Det vill säga allsköns vänsterslödder som går med i alla demos som hålls inom 3 T-stationer från Medis. Det trodde jag att till och med du förstod.
Är homosexualitet en vänstergrej för dig. Har homosexuella ingen rätt att tycka till om klimatet? Tycker mig ana ett mönster i Gretakritiken. Pro Trump, för fascism, anti BLM, XR osv,.
2021-10-22, 19:51
  #36119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är homosexualitet en vänstergrej för dig. Har homosexuella ingen rätt att tycka till om klimatet? Tycker mig ana ett mönster i Gretakritiken. Pro Trump, för fascism, anti BLM, XR osv,.
Nej homosexualitet har inget med vänster/höger att göra, även om homosexuella vänstermänniskor ofta tror att omvärlden bryr sig. (Gäsp, ingen bryr sig det minsta om deras sexualitet. 1960-talet är över.) Sexualitet har inte heller något med klimatet att göra.
2021-10-22, 20:36
  #36120
Avstängd
wwrs avatar
Kort sagt skall inte Greta blanda in en massa andra faktorer än miljön. Varje gång hon tar ställning för Pride, kommunism, veganism etc etc så stöter hon bort vissa människor.

Hon borde bara ägna sig åt klimatet och visa sig med både unga och gamla, inte nästan bara unga tjejer. Hon borde också behandla vita, samer, indianer etc lika. Det gör hon inte.

Greta är en rasist som bl.a diskriminerar m.a.p. kön och ålder

Hon måste försöka få med alla. Nu försöker hon stöta bort så många som möjligt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-22 kl. 21:02.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback